Div. mooiste plekjes en overig advies gezocht voor 2 maanden reis

Beste leden.

Voor onze reis van 2 maanden in Jan/febr met manlief+ peuter+baby naar Aussie heb ik wat advies nodig. We zijn behoorlijk ervaren backpackers. Wie wil er met mij meedenken. De route staat nog niet vast die maak ik n.a.v jullie tips. Heb zelf al 15 jaar geleden de westkust en outback gezien. Prachtig!

-mooiste plekjes voor dolfijnen ontmoeting
-mooiste snorkelplekjes anno 2011
-mooie treinroutes/website
-is het qua dieren veilig om met gezin in een tentje te slapen?
-leukste dierenpark/tuin?
-op welke landkaart staan de toeristenplekjes aangegeven? Waar koop ik die?
-goede locale reisorganisaties voor bv excursies in de :dag:outback met gezin?
-reisadviesroute voor 60 dgn?
-website met campings van aussie?

Heel erg bedankt!
gr Natasja

Ik zou willen aanraden om niet in de maand januari naar Australia te gaan. Dan is het daar vakantietijd en zal veel tjokvol zitten. Aan te bevelen is om februari en maart te gaan. Is dat mogelijk? Tevens zou je het er wat gemakkelijker op maken als je vertelt welke streek je in Ausytralia wil gaan bezoeken. In de eerste maanden van het jaar zou ik niet boven de steenbokskeerkring willen reizen ivm de Wet en 2 maanden is veel te kort om alles te zien, 2 jaar ook trouwens…
Yeehaw

Haha,

Beste Yeehaw,

Ik zou eventueel ook in maart kunnen. Mooi weer is voor mij veel belangrijker.
Ik zit aan de oostkust te denken en een stukje great barrier reef.

gr Natas

zie antwoorden achter je vragen.

Wat je kan missen is de oostkust van brisbane tot sidney. (wel sidney doen en evt wel byron bay), en van sidney tot melbourne. dat is zooooovel van hetzelfde. Hoewel de stranden daar voor kinderen wel heel leuk zijn.
Volgens mij kan je veel beter the great barrier reef met een stuk oostkust doen dan andersom.

Bij Brisbane heb je de australia zoo van Steve Irwin. Die vond ik indrukwekkend, met liefde gebouwd.

Tentje slapen? Op campings kan dat prima. Meer in de outback of in het wild zou ik het niet doen. Giftige slangen en spinnen… Camper is overigens sowieso veel praktischer en daar is het hele land op ingericht.

Toeristenplekken vind je vooral in de reisgidsen (lonely planet enzo).

Als je de kans en het geld hebt, ga naar tasmanie! 3 weken tijd is voldoende om daar heel veel te zien.

Website met campings? Bij elke information hebben ze gratis gidsen met alle campings in the state.