Dit ben ik :)

Bom Dia!

Mijn naam is Mattijs, geboren in 1977, wonend in Purmerend (omgeving amsterdam)
Vorig jaar oktober en november ben ik voor het eerst naar brazilie gevlogen (niet op eigen kracht, maar met vliegtuig)
Ik ben van plan om in Januari/Februari weer te gaan. Onderandere naar Rio tijdens de carnival…

Ik heb het geluk gehad om iemand te leren kennen uit Brazilie. Daarbij heb ik gelogeerd tijdens mijn verblijf in Curitiba, en heb daar noodgedwongen ook een beetje de taal door geleerd :slight_smile:
In mijn vakantie ben ik naar vele plaatsen meegenomen door deze vriendin haar familie, en haar vrienden.
Onderandere Oktoberfest! Het duitse bierfestijn, maar dan in Brazilie (Blumenau), maar ook naar een trance feest genaamd Tribal tech. Voor wat wij gewend zijn niet zo heel groot, maar wel leuk. Een straatfestival in Curitiba, en nog wat meer leuke feest gelegenheden. Kortom elk weekend een ander feestje gehad. Maar dus voornamelijk feest gevierd met geweldige mensen, maar veel cultuur heb ik niet opgepikt, behalve dan de weekendbezoekjes bij familie waar ik bij MOEST zijn. Ik hoorde er bij, dus moest ook daar bij zijn. En natuurlijk de Braziliaanse gerechten (zwarte bonen, en de varkensvlees gerechten waarvan ik de naam niet meer weet. Geweldig!!

Needles to say… Ik wil nog veel vaker terug naar Brazilie, en het liefst zo vaak mogelijk…
Ik zou het leuk vinden om nog wat plaatsen te bezoeken dit keer die de moeite waard zijn om te bezoeken.
Aangezien mensen geen touristische dingen doen in eigen land, weten mijn braziliaanse amigo’s niet zo veel te noemen. :slight_smile:
Ik denk dat ik daarvoor op het juiste adres ben hier.
Ook ben ik op zoek naar hoe je het goedkoopste kan vliegen.

Groetjes mattijs (nee niet Mateis voor degene die portugees spreken :wink: )

Hallo Mattijs, welkom op Wereldwijzer!

Mooi om te lezen dat Brazilië je hart heeft gestolen. Ben je hier op het Brazilië Forum geweest? Daar kun je eigen ervaringen delen met anderen en je vragen stellen, maar ook andere berichten lezen. Veel plezier hier op de site en in Brazilië.

Groetjes, Leontien