Discussie: Inval in Irak; juist of niet juist?

Ik snap 'm even niet.
Je ging van Antalya naar het oosten maar dat kon niet vanwege een bommelding ergens :confused:

nee,ging van Side naar Antalya,kreeg ik te horen om een alternatieve excursie te doen en de bazar te mijden;koos toen voor koniaalti,de mall,maar vond wel krom;een aanslag doen ze niet 2 keer op dezelfde plek…de mall was een volgende optie…

Maar in welke badplaats ben je veilig al ze een inval doen in Irak…het is een loterij dan.

Komt toch weer neer op onzinig negatief reisadvies.

Kan er met mijn hoofd niet dat zo een klein rotgroepje als PKK zo’n groot land kan vernietigen qua toeristisch inkomen.
Zelfde geld, wat ik al eerder stelde , ETA -spanje en IRA-ierland.
Zijn net als hooligans bij voetbal , luisteren nergens naar en kennen alleen geweld als taal.
Enige oplossing is dan , jammer maar helaas, om zulke lui zo terug te pakken.

Turkije kan wel eeuwig proberen om dit politiek op te lossen,
maar bijna iedere jaar weer zie je dat tuig hun zin wil doordrijven door in het toeristenseizoen bommen te gaan gooien.

Die zielige beelden die wij hier op nederlandse t.v zien zijn koerdische mensen die door toedoen van PKK tussen twee vuren zitten.
Ze worden door de PKK gebruikt als excuus , bewijs van hun gelijk om een lap grond te kunnen opeissen.

Hoho,antonie,

Je moet even de invloed van de media meenemen;die beinvloeden ons;hier.
Als je daar leeft dan hoor je andere verhalen in invloeden qua pers;ik blijf bij mijn standpunt dat het vredig opgelost kan worden;zoniet, dan worden de toeristen de dupe.

Ik hoop ook dat het vredig opgelost kan worden.

Geloof niet in de media …van geen èèn kant.

Hoor het al ruim 20 jaar van de bevolking zelf.

Mijn zwager is zelf koerd.
Mijn neefje is MP en zit in het grensgebied.

PKK is een groepje van krap duizend man die het leven
van de turken , irakezen, koerden direct verzieken
en de toeristen indirect.

dat is het
het is die kleine groep, die volkomen geradicaliseerd is

ok,ik ben onafhankelijk,niet anti-koerd;anti-turk,maar wat denk je?na jarenlange onderdrukking en aanvallen;ik zie het uit ‘‘westerse ogen’’.

zoals ik het observeer;ze zitten bekneld tussen irak en turkije;ze willen al jaren hun hun eigen staat;waarom is het die staatjes van rusland wel gelukt en hier niet?onafhankelijke staten maakten zich los van rusland,dat kon;met vlag en stoot;waarom hun niet?

omdat de koerden niet alleen in turkije zitten en de iraakse koerden wel wat anders aan hun hoofd hadden…

bovendien staat turkije natuurlijk nu meer dan ooit onder druk om een ‘veilig’ land te willen worden, met het oog op de stemming of ze wel of niet voorgedragen gaan worden voor een eu-lidmaatschap

ze willen het braafste jongetje van de klas worden en zien deze rebellen als een smet op het zuivere blazoen van de ‘perfecte’ turkse staat… daarom moet er nu voor eens en altijd rust komen…

dit is niet mijn persoonlijke mening, maar ik denk dat ‘de turkse staat’ zo denkt, ff voor de goede orde…

@Hans,

ze zijn nooit echt onderdrukt.
Er stond ineens een groepering op die een eigen staat wilde
en dit vrijwel meteen met geweld dacht af te kunnen dwingen.

De gemiddelde koerd zit veel liever onder de vlag van of Turkije of Irak.

Komt ook nog een ander aspect om de hoek kijken dat de afgesplitste russische volken op grond zitten waar ze toch al woonden en waar economisch weinig extra belang zit.

De PKK die een koerdistan wil eist een gebied op wat bijna een derde van he huidige turkije beslaat waarin o.a belangrijke stroomleveranciers zitten met dammen, olie niet te vergeten …en nog een paar dingen waar ik even niet op kan komen op dit moment.

maar dat is met alle oorlogen… het gaat altijd om waardevolle grondstoffen (olie, goud, diamanten (laatst blood diamond gezien :wink: ) en water
of het gaat om religie, maar ook dan gaat het om land om die religie te kunnen beoefenen…

en dat is het hem dus,he
belangen…ik ken het volk(turk)door en door en weet hun chauvianisme,en daar valt niet aan te toornen;het volk eerst en kan ze geen ongelijk geven;hier doen we immers hetzelfde;we maken onderscheid.

De tijd zal het leren;er zijn zoveel verschuivingen in de wereld;belangen waarvan jij en ik niet weten;olie-kwesties.

Welke afspraken heeft amerika niet gemaakt met iran/turkije?

We kunnen hier lang over discussieren;maar we zullen er nooit achter komen,‘‘achter de schermen politiek’’,daar wou ik het laten

ze zeggen niet voor nix: over politiek en religie (en smaak:hihi:) valt niet te twisten

het is aan 1 kant goed, ?
kijk hoeveel onschuldige soldaten zijn vermoord?
net vader, net verloofd?
ouders alleen gelaten, jongen nederlandse zender zendt niet veel uit,
maar op turkse zender, je kan je soms kapot schrikken, van die beelden daar!
kleine baby’s, oudere mensen, een weduwe zomaar ineens in de steek gelaten!
ik hoop dat al die pkk mensen neer worden geschoten(Y)

BERNN,

Oorlog is nooit goed te praten;slachtoffers zullen altijd vallen,aan beide kanten…het bagataliseren,een oordeel er over vellen;een mening hebben…dat kun je altijd,maar een partij kiezen?

Nee

oke oorlog is niet goed?
maar alsnog, ik ken ook mensen die daar zitten.
je bent elke keer in paniek, ooh wat gaat er gebeuren,
en het blijft niet met die oorlog.
pkk doen nog veel meer dingen, zoals overal bommen plaatsen, bijv in ankara of istanbul, je ziet verschrikkelijke dingen op het turkse journaal!

@ bernn, bij een oorlog heb je alleen maar verliezers en het heet niet voor nix ‘oorlog’ dat betekend dat er 2 kanten zijn, een belegering is van 1 kant, oorlog van 2, dus als er twee vechten…

@Bernn: als je kwaad met kwaad oplost is er geen oplossing. Jij zegt: Zij doen dit dus dan kan je dat doen…
Kwaad kan je alleen oplossen door ermee te stoppen… Geen oorlogen geen ruzie en geen wraak!!!

En zoals Bloem zegt: Er zijn bij een oorlog geen winnaars…

Het is niet alleen in turkije, wat dacht je van Afghanistan. Hoe denk je dat ouders en vriendinnen van jongens die daar zijn zich voelen. hetzelfde denk ik. Dit soort van oorlog voeren is naar mijn mening een vorm van zinloos geweld waar onschuldige mensen de dupe van zijn, in welk land het zich dan ook afspeelt

toos : ik ben het helemaal met je eens !
Het komt OVERAL voor !!!
En meestal zijn het onschuldigen die er de dupe van zijn.