Net als Rudi woon ik in Turkije.
Men kan van deze mensen nog eens wat leren, respect voor je medemens.
Het is hier 100 x veiliger op straat ook in de avond dan in Nederland.
Mensen zijn hier altijd zeer vriendelijk.
Wilders kan het niet eens betalen om zijn film op tv te tonen.
Zielig figuur, en heel prima van de NL omroepen dat ze de film niet wilden vertonen. HULDE !! Eindelijk tellen nu eens de kijkcijfers niet, maar het landsbelang en de bescherming van de bevolking, voor eventuele gevolgen.
De mensen die overwegen om op vakantie te gaan naar Turkije, gewoon doen er is hier niks gevaarlijks.
Je bent hier veiliger als in Nederland.
Ben zeker van plan om lekker weer naar Turkije te gaan. kom er al 17 jaar en niemand houd me tegen. En inderdaad in Turkije durf ik 's avonds laat nog alleen over straat, maar hier in Nederland niet. En dan woon ik nog niet eens in een grote stad.
Heb de film niet bekeken en moet ook eerlijk bekennen dat ik dit ook niet van plan ben. Ik word, net als vele anderen waarschijnlijk, een beetje moe van die Wilders. Die man wordt volgens mij nog gewoon van onze belastingcenten elke maand uitbetaald, dus laat hem gewoon eens wat nuttigers gaan doen.
Als ik zo beetje op teletekst lees en hier op internet surf, stelt die film geloof ik vrij weinig voor en waren het meer grote verhalen vooraf.
Las wel dat de politie het Binnenhof heeft afgesloten, maar dat zal wel meer een voorzorgsmaatregel zijnā¦
De film bestaat uit het meer en deel al getoonde fragmentenā¦die allang hoog en breed op de tv zijn geweest.
niet 1x maar wel 1000xā¦ik vind het allemaal storm in een glas waterā¦
En om dan nog een deel in te gaan op je uitingenā¦
Hoe kun je, als volwassen man, de vergelijking trekken naar de middeleeuwen?? Wil je zeggen, dat Wilders zo ouderwets is, dat hij in de middeleeuwen had kunnen functionerenā¦(want anders had hij andere uitingen gedaan!)
Het slaat werkelijk NERGENS op om een film uit de 21ste eeuw te gaan vergelijken met de kruistochten uit de middeleeuwen!!
Daar komt bij, dat je toch niet wilt vertellen dat je de uitingen van een imam(dood de niet moslims) wilt vergelijken met DE boodschap van het christendom(heb IEDEREEN liefā¦)
Ik ga vanaf NU nergens meer op reageren op dit forum wat gaat over DE film, Wilders himzelf, of vergelijkingen die geloven naar beneden halen!!
Juist op basis van de media en tv en internet kan elk mens zn eigen keuzes makenā¦
Maar om het, in deze tijd waarin we nu leven⦠mensen aan te zetten om te vermoorden wie niet in dezelfde God geloofd als wij/zij⦠nee dat gaat teverā¦
Vroeger was eea toch idd anders
Maar nu⦠en daarom haal ik het er ook bijā¦
Hoe kan je nu olie op het vuur gooien door de ISLAMIETEN naar beneden te halen om ze met de middeleeuwen te vergelijkenā¦
dus ja, in MIJN opinie haal je een geloof naar benedenā¦
Of ik het eens of oneens ben, dat doet niet ter zakeā¦
Ik wil alleen ELK MENS met liefde tegemoed tredenā¦ook hen die mij blijkbaar(volgens de film van Wilders dan) willen vermoorden(en ja ik ken de Koran⦠en ik snap m nietā¦maar dat deed ik ook niet met de Bijbel toen ik niets met geloven had!)
Nogmaals, ik ga de film niet kijken, heb niets met Wilders, en wil dat ook niet⦠Ik wil elk mens waardevol en liefdevol benaderen!
Ik reageer in de 1ste instantie op jou reaktie, en daarin vermeld je dat de imams dat zeggen
Verder ken ik de Koran en weet ik dat dit hierin vermeld staatā¦
Ik ben geen klein kind dat je in een hoekje zet: Je mag niet praten als je de film niet gezien hebt⦠Kijk waar ik op reageer, en kom daarop terugā¦
En ja, ik ken de kruistochten, vooral door de katholieken(erg makkelijk alle christenen over 1 kam te scheren,⦠hier zijn ook nog tig verschillen in) en deze waren zeer bloeddorstig. Werden uit naam van God gedaan, maar heeft weinig met God te makenā¦
Het geheel, deze topic, de film en jouw post halen, naar mijn gevoel de islamieten naar beneden, en om een hype hier te voorkomen lijkt me dit soort reakties niet echt vriendelijk
Ik wil graag ieder volk, elke mens, en ieder geloof met respect benaderen, vandaar dat ik, als christen, de koran gelezen heb, ook de katholieke bijbel, het boek der jehova getuigen(ben even kwijt hoe het heet) omdat ik niet kan zeggen dat ik ergens niet of wel achter sta als ik het niet ken of en dan vergelijken kanā¦
Dus, nogmaals, reaktie is op jouw post, en op mn kennis van de koranā¦
En ook nogmaals, ik ga de film niet kijken, omdat ik daar geheel geen behoefte aan heb
Ik haal niemand naar beneden;ben onafhankelijk qua geloof,zie het het als een gezonde discussie;maar je voelt je als christen aangesproken,en dan zeg je de koran gelezen te hebben?
Schei uit Bebs;ga eerst de film zien voordat je oordeelt,en zo niet;oordeel dan niet.
Ik heb vanavond stukjes van de film en een interview met Wilders gezien. Werd er niet warm of koud van. De meeste fragmenten zijn al tig keer te zien geweest, wilders zei overigens wel dat hij niets tegen moslims heeft, maar wel een probleem met gedeelten uit de koran waarin opgeroepen wordt tot terreur. Ik weet niets van de Koran, dus kan er niet over oordelen. Verder vind ik het storm in een glas water en ik blijf van mening dat deze film een schreeuw om aandacht is van Wilders en dat hij met zn leven speelt.
Hans ik wil me nergens mee bemoeien, maar vind het toch dat je Beps te zwaar aanvalt.
Als zij de film niet wil zien, dan hoeft ze dat ook niet. Ik vind niet dat je dan zoals jij zegt niet in deze discussie mag mengen een beetje kort door de bocht. Iedereen heeft een mening, en die moet je respecteren, ook al ben je het er niet mee eens.
Dat is nu eenmaal een mening. De media is de schuld van alle comotie die er nu is. De film werd van te voren al verwezen naar een dreun op het hoofd van de moslims. Maar is dat wel zo. Natuurlijk bereikt hij er helemaal niets mee om deze film te vertonen. Maar door alle media is het als een boegbeeld tegen de islam gebruikt. En dat is niet de schuld van Wilders maar de schuld van de mediaā¦
Gisteravond alle publieke omroepen afgestruind en bijna alle discussieās rond deze film gevolgd.
De extremisten veroordelen deze film. De regering is het er niet mee eens. Maar de echt moslims worden er ook niet warm of koud van want die vinden ook dat het extreme in de koran niet kanā¦
Dus waar draait het op uitā¦juist ja op nietsā¦
Ook ik heb vanmorgen een klein stukje gezien⦠oftewel een aantal fragmenten in het journaal⦠Maar wat een slechte āfilmā als je het al zo kunt noemen⦠Het zijn gewoon een aantal fragmenten die aan elkaar zijn geplakt, met af en toe wat krantenkoppen⦠Deze beelden kent iedereen toch al? Ik denk dat de film in eerste instantie meer voor problemen zorgde voordat deze werdt uitgezonden⦠En colgens mij liggen de echte moslims er inderdaad niet van wakker!
Hans: ook ik vind persoonlijk dat je ver gaat tegen Beps. Zij geeft naar mijn mening, inderdaad alleen een reactie op hetgene wat jij hier neer zet. Niet op de film⦠Het is nu heel makkelijk om te zeggen dat zij niks mag zeggen omdat ze de film niet heeft gezien⦠Naar mijn mening wordt dit alleen geroepen omdat je weet dat ze eigenlijk gelijk heeft.
Hoi allemaal,
Heb het net bekeken. Het probleem die Wilders heeft met gedeelten uit de Koran, dient hij dan ook te hebben met gedeelten uit de Bijbel en Thora.
Het is simpel: interpretatie. Alles valt en staat daarmee, een ieder interpreteert alles anders.
En inderdaad Hans, een stelletje radicalen die een volk toespreken die al vanaf dag 1 van hun leven leren om andersgelovigen te haten, tja⦠en wat heeft Wilders hier nou bewerkstelligt met zijn film�?
@Hans: Heb je zelf de Bijbel en de Koran eigenlijk wel gelezen? Je veroordeelt Beps juist omdat ze weet waarover ze praat en daar een oordeel over heeft. Vanuit die contest heeft ze geen behoefte om de film te zien, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er geen mening over mag hebben. Vind dat dus in dit geval geen gezonde discussie, want Beps heeft net zoveel recht als jij om te zeggen hoe zij er over denkt.
Ik heb er zo veel moeite mee dat vaak gelovigen mensen patent hebben op gevoel beledigd te worden. Hoe erg is die film nu? Het laat niets zien wat we niet al weten; Dat extremisme in de islam zeer gevaarlijk is. Wanneer jij zeker van je geloof bent dan kan niemand dit toch naar beneden halen? Ik geloof maar in een ding en dat is dat je alleen in een open maatschappij leeft wanneer er een vrijheid is om zaken te onderzoeken, bepraten en ter discussie te stellen. Hoe pijnlijk is het om dan nu een MP te hebben die juist die vrijheid probeert te beperken. Denk je dat ik me bij die woorden niet beledigd voel? Daarnaast is het heel makkelijk om een mening te hebben terwijl je de film niet gezien hebt. Ik ben van mening dat je alleen een juiste mening kunt formuleren als je āonderzoekā hebt gedaan. Wanneer je de film niet gezien hebt omdat je geen interesse hebt of omdat je geen aandacht aan de zaak van Wilders wilt schenken is dat je goed recht. Maar dan kun je ook geen mening geven over de film. Doe je dat wel, dan geef je niet jouw mening, dan roep je alleen andere mensen na.
Ik geef dit nogmaals aan;ben zelf rooms-katholiek opgevoed en heb geleefd in een islamitisch land.
Wilders heeft het fout aangepakt in mijn ogen qua filmā¦islamitiseringā¦eng woord.
Zelf woon/werk ik in Rotterdam in achterstandwijken en niks te merken van enigeāāwrijvingā'qua cultuur,nu na 5 dagen niks.
Beps,sorry dat het verkeerd viel;was niet mijn bedoeling om je te kwetsen,wou gewoon een vergelijking trekken met de kruistochten en die diskussie liep uit in een woordenwisseling met mijn community die ik betreur en afleidde waar het werkelijk om gaat.
waarom mag ik geen mening hebben over een film die ik niet gezien heb?!
ik vind de ophef, de āvoorzichtigheidā, de aandachttrekkerij en met name de massale hysterie vreselijk stuitend en daarom kijk ik de film niet⦠uit protestā¦
ja, ik weet niet waar de film inhoudelijk over gaat⦠dus ik praat niet over de inhoud.
wat ik wel stuitend vind is dat politiek nederland piepend en knarsend tot stil stand komt omdat er zo nodig over gedebatteerd moet worden
lieve ministers en staatssecretarissen en al wat niet meer: ga je liever bezig houden met wat nuttigs ipv te debatteren om nix.
films worden aan de lopende band gemaakt, uitgebracht hetzij via de media hetzij in de anonimiteit op het internet⦠die komen en gaanā¦
waarom is deze nu zo speciaal? omdat ene meneer wilders die gemaakt heeft?! who caresā¦
ga liever films bekijken en bediscusseren waar we echt wat mee kunnen!!
anyway, mijn mening en nee ik ga de film niet kijkenā¦