Diner Talk

Schenk nog maar een koffie in Judy…
:slapen:

Dat is gaaf!! Staat ook op mijn lijstje. Mijn schoonzus is een New Yorkse dus dat gaat zeker goed komen! :nod:

Dat is echt relaxed! Heb je dan ook gelijk een slaapplek in NY? :smiley:

Dat denk ik wel, maar ik heb het nog niet gevraagd. Het is een geweldige vrouw, ik verwacht dat dat wel goed zit. Het hangt er ook vanaf met wie ik kom. Met m’n gezin zal ik niet bij haar willen logeren, maar alleen zal ze het ws gelijk aanbieden. :biggrin:

Happy late 4th of July :stuck_out_tongue:

Jij ook! LOL

Note to myself: nooit tegen de security op Schiphol zeggen dat je een camera geleend hebt als je richting Amerika vliegt…

Mijn eigen camera was stuk, dus ik had een camera van een vriend van me geleend. Nou, toen mij gevraagd werd of ik elektronisch apparatuur bij me had dat niet van mij was, antwoordde ik eerlijk: ja. En ja hoor, iedereen kon zo door security heen terwijl ik daar mooi ondervraagd werd door 3 kerels. Uiteindelijk de camera en een schuldgevoel meegekregen. Top dat deze gasten letten op de veiligheid van jezelf en medereizigers, maar waarom moet ik me nu de crimineel voelen?

Hi Judy, it’s me, Sopirla; I’m not famous but I have a wish:
Ajb, maak een sappige en lekkere hamburger voor iemand die zeer belangrijk is: Barak Obama; dit is alles wat hij wenst voor zijn verjaardag, d.w.z. vandaag.
“Happy Birthday, Mr. President!” en ik hoop dat hij mag nog 4 jaar blijven waar hij nu is.:cheer:

Happy (late) birthday Mr. President! De arme man wenste slechts zijn land van het bankroet te redden. Daarop trakteerde hij zijn staf nog op een lekkere hamburger :teeth:

Minerva, ik was ook verast, maar weet je wat? Door zo te doen, liet hij aan de wereld zien dat ze slechte tijden zijn voor America en…ik vind het beter zo, dan een prinselijke dinner (zie de voorgangers, die alles gedaan hebben om America om zeep te brengen).
Bescheidenheid siert iedereen.
I love the Man !
:wereld:

Inderdaad Sopirla, hij was tenslotte wel opgezadeld met 8 jaar aan rotzooi van voormalig president Bush, zie dat maar binnen een paar jaartjes ongedaan te maken… Dat vergeet men wel eens…
Men mag 'm wel haten omdat hij zijn beloftes niet allemaal weet waar te maken, voor mij blijft hij toch een goede president!

Minerva, hij is een van de beste presidenten die America heeft; de rij van goede presidenten is niet zo lang als de rij van “clowns”.
Het is heel gemakkelijk om hem constant de boycotten…breng een oplossing i.p.v. gewoon dwarsliggen; “neen” zeggen omdat je een republikein bent en je moet tegen hem zijn, zomaar voor de lol of “for the sake of it!” Ik ben woest op !

“By the way”, toen hij verkozen werd, heb ik hem een kaartje gestuurd, al wist ik dat het zal “verloren” gaan in de massa’s kaartjes die hij kreeg.>>>

Vandaar dat een meerderheid in 't Senaat zo belangrijk is voor de regerende partij! Als ze namelijk geen meerderheid hebben, kan de tegenpartij zolang als ze willen een voorstel tegenhouden. Dit noemen ze filibuster. Volgens mij was de Democratische partij de meerderheid aan de Republikeinen verloren in 2010, en look what happened…

Judy, nog een Strawberry Lemonade? :smiley:

Wat me ook verast heeft is het feit dat in z’n geval, de President kan zijn “veto” recht gebruiken.
Hij heeft het niet gedaan voor de vrede in huis te houden. Je kunt doen wat je wilt, zolang als je niet danst volgens de muziek van de stomme republikeinen, gaat je niets gereed krijgen. Hoe blind en korte geheugen sommige mensen kunnen hebben !:mad:

Dat vetorecht kan met een 2/3e meerderheid weer ongedaan gemaakt worden, om de macht van de president in balans te houden. Ik snap dat de man de Republikeinen niet te hard wilt tegenwerken, anders zou hij zich vaker moeten beroepen op veto.

Ja, spijtig genoeg dit is de harde realiteit.
Weet je wat ik me afvraag: wanneer gaan ze van hun korte geschiedenis iets leren?:mad:

Wat ik mij afvraag is wanneer een president dan ooit zijn programma kan uitvoeren als hij telkens rekening moet houden met een partij die niets liever wilt dan dat hij faalt. Zo kan je toch niks!

Juist, Minerva, al je hard werk is voor niets geweest…triestig maar waar !
Ze zouden hem moeten helpen om de puinhoop van een “cowboy” op te ruimen; ze weten maar verdomd (excuseer) goed wat een diepe gat heeft die andere achter gelaten.
Ze hebben zijn geboorteakte gevraagd; hebben ze ook in de CV van de “cowboy” gekeken? Ik zou me dood schamen, maar ja, het geld heeft geen geur, zeker als van de olie komt of van de wapenindustrie !:mad:

Zo grappig toen ik begin dit jaar op het vliegveld van JFK in gesprek kwam met een jongen uit North Carolina. Hij vroeg me hoe populair Obama in Europa was. Nou, ik hem razend enthousiast vertellen hoe vrijwel heel Nederland voor Obama was tijdens de verkiezingen, en dat de tegenpartij in de verkiezingen van 2008 haast geen support kreeg. Ik bleef maar praten over hoe goed ik Obama’s voornemens voor health care en het terugtrekken van de troepen in Afghanistan vond.

Nou, de grijns op zijn gezicht smolt als sneeuw voor de zon! Hij vond Obama het ergste wat Amerika ooit heeft kunnen overkomen. Hij doet niks, en verkwanselt geld aan niks zoals elke democraat niks doet. Republikeinen zei hij, dat is pas de partij die knopen doorhakt, en ze brengen geld binnen.

Ik was even vergeten dat ik nog in Amerika was…

Minerva, bijna, bijna hetzelfde ervaring, maar deze keer in Gambia; ik ben snel aan de praat geraakt met de personeel van de restaurant (uiteraard mensen met zwart huid) en heb hun verteld hoe fantastisch Obama is; maar mijn emoties kwamen buiten en ik begon te janken; ze hebben me in hun armen gehouden en telkens als we elkaar zagen, we hadden onze eigen code ontwikkeld voor: “lang leve Obama!”; toen de vakantie gedaan was, ik, zwakkeling, begon weer te janken, iedereen in mijn armen genomen en…ze hadden een verassing voor me: een t-shirt met Obama op en de vlag van VS ! weer janken…normaal ziet mijn echtgenoot bijna nooit tranen van mij maar toen waren de momenten strenger dan ik !>>>