Diner Talk

Vooral naar de viering van 4 juli in de VS gaan als je van brandweerauto’s houdt. In de wat kleinere dorpen (en grote steden) worden altijd optochten gehouden. Met de politie, de middelbare scholen, de padvinders, de balletscholen, de burgemeester (die gekozen wordt en dus geen optocht overslaat – leuk voor foto’s van ‘ik en de burgemeester van …’), de plaatselijke doedelzakband, enz., enz. Vooral de brandweer is leuk, in kleinere plaatsjes komen alle vrijwillige brandweren uit de wijde omgeving. Heb zelfs eens een echte tank (van de National Guard) door de straten zien rijden.

Een van mijn favoriete feestdagen die ik heb meegemaakt was St Paddy’s Day in Chicago, met een groene rivier en echt alles in het groen…
Verder vind ik de gedachte achter Thanksgiving mooi, maar mis die een beetje op de dag zelf…

Nope, het is altijd hetzelfde clubje Québecers die de Franse films inspreken. Des te meer de reden dat de mensen die van de originele versies houden, een sch**thekel aan de nasynchronisatie hebben: je kan al die stemacteurs ongeveer op 2 handen tellen.

Een nieuwe mobiel gekocht, een Samsung Galaxy SII. Hij wordt nogal warm bij het opladen, dus even in de gebruiksaanwijzing, die ik van internet gedownload heb, opgezocht of dat normaal is. Ja, dus… Maar wat stond er nog meer in:
Om op te laden: De reisadapter moet zich in de buurt van het stopcontact bevinden. Zou dat werken ? lol2 lol2

Is deze persoon serieus? Hoe durft iemand dit te sturen, belachelijk! Succes met het vinden van een reismaatje!

Ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven met een GUN geschoten.
Met mijn oom ben ik naar the Range geweest om te schieten.
Hij is lid van de schietvereniging of the range (hoe dat zit weet ik niet precies) maar hij kan daar dus gaan oefenen.

Ook heeft hij een permit om een gun te dragen!!!
Nu ik dat weet en ook weet dat andere mensen een permit kunnen hebben om een gun bij zich te hebben … voel ik mij hier toch wel wat vreemd moet ik eerlijk bekennen. Maar er gebeuren gelukkig weinig ongelukken of kwalijke zaken mee.
In NL zouden de mensen er niet mee om kunnen gaan denk ik … maar hier is het kennelijk vrij gewoon.

Ik heb met drie verschillende Gun’s geschoten en ook met andere munitie.
Volgens mijn oom ben ik een geboren schutter … want het ging dus erg goed.
GOED luisteren wat hij mij vertelde en vervolgens rustig om het doel richten en afdrukken. Ook op de 15 yard afstand ging het allemaal erg goed.

Goed kijken, richten … en langzaam afdrukken.
De zwaardere revolvers (automatic) waren wel wat moeilijker … zeker door hun eigen gewicht na zo’n beetje 4 kogels te hebben afgevuurd moest ik mijn armen even tot rust laten komen.

Stel je hebt een Nikon D80 … of een soortgelijke kleinbeeldcamera hou hem met twee uitgestekte handen/armen vast … en dan heb je m.i. een redelijk idee van hoe zwaar zo’n gun is.

Maar ik vond het heel erg gaaf en de terugslag was niet echt wat ik had verwacht = minder hard dus die terugslag.
Volgende week gaan we schieten met zwaardere amunitie en dan zal ik dus wel een zwaardere terugslag kunnen verwachten.

Moeilijk is het niet echt maar je moet je wel goed concentreren.
Ook goed luisteren en doen wat de instructeur (mijn oom in mijn geval) je verteld. En bij alles op safety letten dus. Da’s heel belangrijk.

Ja, ik vond het erg gaaf.

Dus in NL draait hij ook al?
Ik dacht dat films daar later uitkwamen.

Ik heb hem hier in Colorado in 3D gezien. Je krijgt een speciale bril hiervoor … (veel beter dan oooooiiiittttt bij de eerste 3d films) $ 9,- voor de middagvoorstelling.

Ik vond hem erg gaaf === een aanrader dus. Maar ik zal niets verklappen.
3D is echt een aanrader … maar voor brildragers is die 3D-bril die je krijgt niet zo heel erg handig. Het kan wel … maar erg plezant is het niet. (jammer)

Ja, dit keer memorial day (hoewel je dat niet een feestdag kunt noemen natuurlijk) wel hebben de meeste Amerikanen dan een lang weekend.
velen trekken er dan ook op uit naar de bergen of zo (colorado) overigens ze zijn nog steeds aan het skiien … dik sneeuwpak gevallen dit jaar. Nu het warmer wordt gaat men zich hier ongerust maken over overstromingen.

Bij memorial day worden de doden herdacht; met name die in het leger zijn gevallen bij verschillende oorlogen … maar heel veel mensen gaan ook een bezoekje brengen bij een overleden oma of weet ik veel wie. Memorial Day is dus eigenlijk meer uitgebreid geworden dan zuiver een dodenherdenking (onze 4 mei)

Ook hangt de flag uit en is er een speech op de begraafplaats van de gevallenen. ben ik ook bij geweest en dat was nogal indrukwekkend.
eerlijk gezegd ben ik nog nooit op een dodenherdenking geweest ik ben alleen stil op 4 mei en zet mijn auto op de parking (afgelopen dodenherdenkingen was ik namelijk aan het werk)

Wat OOK een pluspunt was is dat veel winkels een Memorial Day KORTINGEN hadden. 40 tot 60% Ik heb dus nu mijn spijkerbroeken echt nog eens voor bijna de helft … en die zijn hier al een heel stuk goedkoper dan in NL.

Tegenwoordig komen de meeste films volgens mij wereldwijd op het zelfde moment uit, dit om illegaal downloaden te voorkomen. Maar jij raadt dus 3D wel aan? hmm…dan begin ik toch weer te twijfelen :slight_smile:

Met een gun geschoten?? Wow! Tough chick! Ik heb alleen vroeger wel eens met mn opa’s luchtbux op schietschijfjes achter bij hem in de tuin geschoten…vond ik ook al erg stoer :smiley:

Ik vond de 3D indrukwekkend, niets vergeleken met de 3D van vroeger en die kartonnen brilletjes met twee kleuren.

Ik zou dus gaan voor de 3D (met bril) en laat alles op je afkomen.
Er zitten een paar scenes in dat het echt als het ware de filmzaal inkomt.
Dat vond ik gewoon gaaf.

Ja, ik ga zeer zeker meer films in de 3D versie bekijken.
thuis voor op de buis lijkt het me minder echter … 'ts meer iets voor een bioscoop

Hoe werkt dat dan, moet je 'm voor het stopcontact zwaaien? lol2
Zou 't in Amerika ook zo’n heerlijk wisselvallig weer zijn met een lachend zonnetje in de ochtend en bakken regen in de middag?

Dat hangt er sterk vanaf waar in de USA je bent! :wink:

Colorado waar het de ene dag behoorlijk zonnig en warm kan zijn in het vroege voorjaar en de volgende dag er weer een pak sneeuw kan vallen.
Of na een warme dag … in de middag een forecast voor Tornado’s … heb ik een paar weken geleden gehad toen in in Denver was en op weg terug naar het Noorden. De wind begon hevig te waaien, donkere lucht … hagelbuien … en inderdaad ergens (gelukkig niet bij mij in de buurt) Tornado’s aan de grond!

In de bergens kan het weer in de middag ook gevaarlijk worden = ook Thunderstorms en bliksem natuurlijk.
Men raad dan ook aan om bergwandelingen in de ochtend te doen.

Ik ben zelf persoonlijk niet echt fan van het hele 3D gebeuren tot nu toe. Ik zie er nog niet echt de meerwaarde van in als ik eerlijk ben. Ik heb een paar films in 3D gezien waarvan ik dacht, nou, waarom dat gedaan is (behalve uiteraard om meer geld te vragen). Alice in Wonderland was wel goed in 3D, dat moet ik dan wel weer toegeven. Maar ik had de film net zo leuk gevonden als ik hem in 2D had gezien. Het zal we komen omdat ik het vervelend vind om met een bril op te moeten kijken. Een bril die nooit fatsoenlijk past of goed zit. Zelf draag ik al jaren lenzen om de simpele reden dat ik een hekel heb aan mijn bril en ik vind het dan ook vervelend als die dingen niet goed passen.
Het is voor iedereen natuurlijk persoonlijk, maar ik ben er nog niet helemaal van overtuigd.

Wat betreft feestdagen in de VS (sorry, heb het nogal druk gehad dus ga nu even overal op reageren). Ik heb er in het afgelopen semester wat ik in Maine heb doorgebracht een paar meegemaakt. Martin L. King day bijvoorbeeld. Een perfect excuus voor een dag vrij voor het begin van het schooljaar want er word niks mee gedaan. Dan is er Memorial Day, Veterans Day (wat niet eens overal gedaan word. Bij ons was het zo dat de lessen doorgingen, maar de campus boekenwinkels gewoon dicht zaten) etc. Pasen was ook niet echt veel om te doen wat ik zo heb gemerkt. Thuis komen wij altijd met de familie bij elkaar en hebben we een gezellige dag. In Amerika word dat ook wel gedaan, zo heb ik vernomen, maar als buitenlandse student op campus merk je daar weinig van, helemaal als je vrienden besluiten om toch niet naar huis te gaan. Verder heb ik weinig meegemaakt van de kleine feestdagen. Het lijkt me geweldig om een keer the Fourth of July of Halloween mee te maken in Amerika, dus maar eens goed plannen.

Feestdagen zoals Thanksgiving en Kerst worden gevierd met de familie.
Oud en nieuw zijn vooral in het teken van feesten bij vrienden. Helaas geen vuurwerk in de meeste plaatsen…dat is dan weer wel op 4 juli. Maar alleen op bepaalde plekken.

Heimwee… naar Amerika, wie gaat er deze zomer?

in Oktober, gelukkig! Na 2 jaar niet te zijn geweest…:hihi:

Lekker zeg! Ik moet nog een half jaar wachten… maar dan kan ik ook weer :smiley:
Wat ga je daar doen? En waar ga je heen?

We verblijven 2 weken in Palm Harbor, vlak bij Tampa Fl. De bedoeling is dat we op termijn naar Tampa verhuizen. In Oktober gaan we zaken regelen, zoals scholen bezoeken, met de makelaar praten en weer even bij m’n toekomstige werkgever langs. Maar we gaan ook leuke dingen doen, zoals shoppen, naar Bush Gardens, de stranden…aaahhhh

Waar ga jij naartoe??

Naar New York City, kerst en nieuw jaar vieren :smiley: