Hier een rubriek waar de leden van het Amerika Team -de moderators die hard werken dit Amerika forum zo leuk en interessant mogelijk te maken en houden -iets vertellen over zichzelf. Wat is hun favoriete Amerika vakantie? Gaan ze voor een campertocht of stedentrip? Met welk onderdeel van het forum gaan ze zich bezig houden? En ga zo maar door. Leuk om de Amerika moderators wat beter te leren kennen
Team America
[ul]
[li]Hajer---------------Forumbeheerder Amerika forum[/li][li]Mirjamusa----------Column, Boeken, Films[/li][li]Snarfxx------------Reizen en Vakantie[/li][li]Brunetes1je -------Studie en Stage[/li][li]FredjeRN ----------Wonen en Werken, Updates[/li][li]Ulkov--------------Las Vegas en New York[/li][li]deKat--------------Las Vegas[/li][li]Lekstokje----------Cultuur en achtergrond[/li][li]pvanwersch--------Politiek[/li][li]kastanjet ----------Muziek[/li][li]Noukh--------------Muziek[/li][li]Shamjd72----------New York[/li][li]Leontaal-----------New York[/li][li]Carly1985----------New York[/li][/ul]
Ik ben dus Catuja, ik ben nu stagiair bij Wereldwijzer en ik ben moderator van het hele Amerika forum. Ik ben in Amerika en Canada geweest, en mijn favoriete stad is niet New York (hoewel dat ook een onwijs gave stad is) maar Chicago. En dan vooral de pizza van Pie Guys in Chicago! Hmmmmmm! Ik hou van actieve vakanties, en stedentrips. Een week op het strand liggen is niet echt iets voor mij, hoewel ik wel van het warme zonnetje houd. Ik ben van plan volgend jaar naar de West kust van Amerika af te reizen om daar een tocht van boven naar beneden te maken met een camper⦠maar nog even sparen!
Ik ben Ulko, 31 en woonachtig in Uden samen met mijn vriendin en 3 kinderen.
In 2004 ben ik samen met 2 vrienden een maand naar Amerika geweest. We hebben toen de route 66 gereden. (begonnen in NY, Washington, gettysburg en de niagrafalls, vandaar naar Chicago en aan de route 66 begonnen).
In 2009 ben ik samen met mijn vriendin, zoontje, ongeboren dochter, broertje, ouders en neefje met zijn vriendin 2 weken naar Orlando geweest.
Ben sinds 2004 verkocht en zou graag ieder jaar ff op en neer >>> maar dat zit er helaas niet in hahaha
Hallo allemaal,
Ik ben Frederique, alweer 15 jaar samen, waarvan 8½ jaar getrouwd met Rob. We hebben een dochter van 10 en een zoon van bijna 8 jaar.
Mijn Amerika liefde is begonnen in 1990 toen ik als 20 jarige als au-pair naar Maine ben vertrokken. Het had een jaar moeten worden maar ik had zoān heimwee, ik trok het niet. Na 3 maanden ben ik terug gekomen. Ik begon in de middle of nowhere van Maine, afgezakt naar Portland en in Boston geeĆÆndigd. Het au-pair zijn viel erg tegen, vandaar de 3 maanden. New England is werkelijk prachtig, ik was er toevallig in de herfst, en Boston vond ik geweldig!
Maar alleen is maar alleen :tear:.
In 1993 ben ik opnieuw gegaan, dit keer als toerist en samen met mijn schoonzus. We hebben toen voor 500 gulden een last pass ticket gescoord en zijn kris kras door het zuidwesten getrokken, (zonder auto). Dit leek er al meer op! Mijn volgende trip werd met man en kind van 1½ in 2002. Voor Rob was dit de eerste keer naar de VS. Hij was wat sceptisch, maar dit verdween direct toen hij voet op Amerikaanse bodem zette. Toen hebben we ook het zuidwesten bezocht. Dit keer met auto. Het was weer geweldig! Eind 2008 zijn we met zān 4tjes naar Florida geweest. Toen hadden we inmiddels besloten om naar Amerika te emigreren. Ik ben verpleegkundige en zag goede mogelijkheden om een Green Card te krijgen.
De reis hebben gebruikt om contact te leggen met enkele ziekenhuizen.
Uiteindelijk heeft Tampa General Hospital mij met open armen ontvangen. Zij sponsoren mij voor de Green Card.
In de afgelopen 2 jaar heb ik alles wat er van mij verwacht werd in orde gemaakt en nu is de zet aan TGH. Helaas is er een enorme achterstand en zo sluit ik achteraan in de rij.
De Green Card Lottery heb ik nog niet mogen winnen, dus wie weet volgend jaar?
Dit jaar gaan we in Oktober twee weken naar Tampa :zon02:. Business and pleasure.
Ik ben Frans. Ik ben 54 jaar en daarvan al een flink aantal jaren getrouwd met Plony. We hebben een zoon van 22, Martijn.
We zijn al een aantal jaren fan van Amerika en we hebben inmiddels al een 8-tal rondreizen en 2 stedentrips naar New York er op zitten. Altijd met huurauto en in hotels, en we stellen de reis altijd zelf samen en boeken ook alles zelf. Op deze manier is het ook een sport geworden om de voordeligste aanbiedingen er uit te pikken en je ābeleeftā de reis al helemaal tijdens de voorbereidingen.
Tijdens de reizen gaat de voorkeur uit naar de natuur en nationale parken, maar we stoppen er ook altijd wel een paar steden in om te bezoeken. Inmiddels zijn we een paar maal in het mid- en zuidwesten, Florida en de zuidoostelijke staten geweest.
Op het programma staat zeker nog een trip door de noordoostelijke staten.
In 2011 slaan we de USA een keertje over om eind dit jaar weer naar Zuid Afrika op vakantie te gaan.
Mijn naam is Patrick, student Amerikaanse politiek in Leuven, en ik ben helaas nog nooit in de VS geweest⦠Daar komt gelukkig deze zomer eindelijk verandering in! Ik ga een zomerstage doen bij The European Institute (http://www.europeaninstitute.org/) in Washington, D.C. waar ik zal werken op de communicatie-afdeling. Het Amerikaanse politieke systeem is een prachtig raadsel dat ik heel langzaam probeer te ontrafelen. Ik zal me, met name tijdens de zomermaanden, bezighouden met wat meer politiek getinte themaās. Het lijkt me bijvoorbeeld interessant om aandacht te besteden aan de voorbereidingen op de volgende presidentsverkiezingen aan Democratische, maar vooral aan Republikeinse zijde.
Hallo allemaal,
Ik ben Esther 23 jaar en een echte levensgenieter en reizigster.
Op dit moment ben ik student psychologie in Maastricht. Ik ben verliefd op de VS. Ik ben in Miami,Florida en New york geweest. Maar wil zeker nog meer gaan zien van dit prachtige land.
Verder wil ik in de toekomst stage gaan lopen in de VS. Dus ik weet een beetje wat andere studenten zoeken en wat leuke plaatsen zijnā¦
Echt leuk dat iedereen zo enthousiast is op dit forum. Ik hoop daarbij ook een positieve bijdrage te kunnen leveren. Ik zal proberen zoveel mogelijk mee te helpen op het forum. Maar zal ene keer meer zijn dan de andere keer ivm mijn studie. Maar heb er zeker veel zin in.
Ik ben Leon Taal, woonachtig in Rotterdam en ben sinds kort ook actief op het Amerika forum.
Ik schrijf columns en probeer me steentje bij te dragen om het Amerika forum er mooi en up to date uit te laten zien. Mijn favoriete (Amerikaanse) stad is zonder twijfel New york.
Mijn droom is om alle 50 staten van amerika te bezoeken, daarmee ben ik al aardig op weg. Volgende reis staat gepland a.s. 24 november.
Mijn naam is Hajer, en ik loop stage bij Wereldwijzer. Daar werk ik als forumbeheerder van het Amerika forum. Als Amerika fanaat heb ik de Bachelor Amerikanistiek in de pocket en ben ik hard aan het werk om ook mijn Master Amerikanistiek af te ronden.
Mijn Amerika experience is nog niet zo heel uitgebreid, slechts drie van de 50 (+1 district) staten āgezienā. Ik ben in Arizona geweest, waar ik op de Hooverdam het niet kon laten om, ondanks de wit dikgedrukte āKeep off the wallsā waarschuwing, toch nog op het smalle muurtje boven de dam te zitten en te genieten van het indrukwekkende uitzicht, CaliforniĆ«, waar mijn kaak haast op mijn schoot viel toen ik in Death Valley de gigantische maan door het autoraampje zag, en tot slot Nevada, helemaal verliefd geworden op de hoofdstad van entertainment, Las Vegas!
Hoewel een trip naar de VS er voor mij nog even niet inzit, weet ik wel al dat ik een trip door het zuiden wil maken. Tennessee, Alabama, Georgia en Louisiana mogen daar absoluut niet aan ontbreken Mijn ideale vakantie is een mix tussen stedentrips en actieve (sport)vakanties, het liefst ergens waar de zon vollop schijnt :zon02:
Mijn naam is Peggy, ik ben sinds Jan 2005 lid van de Wereld Wijzer forum. Ik vind het een geweldige uitgebreide travel forum, leuke gemeenschap, en ben altijd bereidt om informatie te delen.
Ik ben in Sept. 1991 geƫmigreerd van Nederland naar Amerika en woon in Anaheim (5 minuutjes van Disneyland), Californiƫ. Ben 20 jaar getrouwd met Jack.
Sinds 1994 werk ik voor een global 500 fortune constructie company in corporate finance.
Dankzij mijn baan heb ik over de wereld gereisd en reis nog lokaal (in Amerika). Ben gemiddeld 5 tot 6 weken gebleven in elk land, zo ik heb een redelijke kans gehad om de kultuur te verkennen. Als de economie beter gaat hoop ik weer een rondje te maken. Reizen is een van mijn favoriete hobbies. Heb veel landen bezocht, maar heb nog aardig wat te bezoeken. Landen bezocht: Australiƫ, Canada, Chile, China, India, Indonesia (Java en Bali), Peru, Trinidad, Tabago, South Africa, en natuurlijk vele Europese landen. In 2007 heb ik Poland bezocht, dat was een land dat ik nooit heb bezocht toen ik een Nederland woonde. Poland heeft indruk op me gemaakt.
Vwb Amerika⦠ben in verschillende staten geweest., maar nog lang niet allemaal. Arizona, Florida, Nevada, New Mexico, Oklahoma, Oregon, South Carolina, Texas, Utah, en Washington.
Washington is absoluut prachtig en natuurlijk California⦠Yosemite, Sonoma County, Big Sur, Mammoth ā¦te veel om op te noemen.
Ik hoop een waardevolle bijdrage te kunnen brengen aan Reizen en vakantie, wonen en werken, en US boeken en films categoriƫn.