Dilemma: Wat doe ik toch met mijn ticket?!

Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels de keuze gemaakt, mijn reis gaat naar Azie!
Ik heb de volgende route opgesteld:

1. Vliegen naar Bangkok
  2. Ko chang
  3. Sihanoukville
  4. Kampot
  5. Cambodja: Phnom Phen
  6. Siem Reap
  7. Vietnam: Ho chi Min
  8. Mui Ne
  9. Nha Trang
  10. Hoi An
  11. Hue
  12. Hanoui (eventueel detour naar Halong bay en Sapa)

Dan het eerste dilemmapunt: Vanuit Hanoi naar Laos - Vientiane of laos overslaan en naar chang mai reizen. is Laos de moeite waard? heb al veel mensen gesproken, maar hoor tegenstrijdige verhalen.

Indien wel naar Laos dan is de route als volgt:
13. Vientiene
14. Vang Vieng
15. Luang Prabang
16. Grensplaats Huay Xia
17. Thailand - Chang Rai
18. Chang Mai (startpunt als ik laos oversla en van hanoi naar Chang Mai reis)
19. Ayutaya
20. Ko Chang
21. Bangkok

Ik verwacht hier minimaal 4 maanden over te doen, maar ik heb geen tijd dat ik weer terug moet zijn. Kortom, alle tijd aan mezelf. Korter is prima, langer ook. ik wil zoveel mogelijk over land doen. zo weinig mogelijk boeken. Als ik van mijn plannen af wil wijken moet dat ook kunnen. Ik heb een berg aan vragen:

• Is de route haalbaar om alles over land te doen? Tips over vluchten tussendoor zijn welkom :slight_smile:
  • Wat zeggen jullie, is Laos de moeite waard?
  • Ik zit er nog over te denken om vanuit Bangkok door te reizen naar Kuala Lumpur. (of vliegen, of over land) als ik het nog naar mijn zin heb. (en niet inmiddels straatarm ben:biggrin:) Maar wat doe ik met mijn ticket? Een retour Bangkok boeken met flexibele wijziging en een triple entry visum voor Thailand? en dan vanuit Kuala Lumpur of langawi oid terug vliegen naar Bangkok, vanuit daar naar nederland (met dus het nadeel dat ik drie keer in Bangkok ben)? enkeltjes boeken? Ticket is echt mijn grootste struikelblok nu, en ik wil dolgraag boeken!

Mijn dank is groot als iemand mij kan helpen :smiley:

Ik vond Laos prachtig, maar met de rest kan ik je helaas niet helpen.

blog: http://www.travelpod.com/travel-blog/cecilia74/6/tpod.html

YouTube videos: http://www.youtube.com/view_play_list?p=B2A1B4AF5D945AEC[](http://blog.travelpod.com/travel-blog/cecilia74/6/tpod.html)
Foto’s: http://www.pbase.com/cile/laos

Ik heb mijn ticket al geboekt. In ieder geval bedankt!

Hallo S,

Ga er maar even vanuit dat je alleen tickets Bangkok- europa, vv hebt gekocht, en alles tussen in nog open staat.

Ik heb je schema eens bekeken, maar vind er, sorry, wat vreemde stukken in zitten.
waarom van Thailand naar Sihanoukville, kampot Siem Reap naar Saigon ( SR naar Saigon is niet een goedkope vlucht ).

Zou van Thailand naar SR gaan en dan naar PP, Sihanoukville, Kampot, Can tho, Saigon, Mui Nee, Nha Trang, Hoi An, Hue, Hanoi, detour Halong Bay, Hanoi, sapa, Luang prabang, Vientiane , en zo weer via Thailand naar en dan verder.

Is dus een optie.
Ik denk dat je voor Viet Nam moet rekenen alles over de weg, en wat relaxt op 1 maand ( vanaf vertek Kampot t/m Sapa).

gr.
Ton.

1 like

Hoi Ton,

Ik heb inderdaad alleen het retourticket gekocht, op 20 augustus heen naar Bangkok, op 20 januari terug vanaf Kuala Lumpur.
Vreemde stukken mag je er zeker in vinden, tips zijn meer dan welkom :wink: Ik wil in principe alles over de weg doen, niet vliegen.

Ik zie wat je bedoeld, ik denk dat ik ergens in de veronderstelling was dat Sihanoukville in Thailand ligt ipv Cambodja… Ik ga nog eens grondig naar de route kijken, dankjewel Ton!

Groetjes,
Suzanne

Vientiane is wel het overslaan waard trouwens, of het moet zo zijn dat je er toch langs komt. Luang Prabang, Vang Vieng (haat-/liefde) en Ban Kong Lo (Konglor Cave, 7 km rivier door een grot) vond ik wel echt de moeite waard.

Dankje Cecilia, ik neem ze mee in mijn route!

Er zijn nog veel meer mooie plekken in Laos, waar ik lang niet allemaal geweest ben. Lonely Planet en andere reisgidsen noemen er veel!

Jaaaa, de Kong Lor Cave! Zo underrated!

Zuid Laos is prachtig, maar ligt niet altijd voor iedereen op de route. Vientiane kun je heel goed overslaan, daar is niet veel te beleven, al vond ik het ook wel leuk om eens iets stadsachtigs in Laos te zien zeg maar.

Maar waarom zou je dit alles al vastleggen? Je hebt je ticket naar BKK en je LP, dan zie je wel waar je komt in 3 maanden toch? :wink:

Dat is inmiddels het plan ook, de route is vergeten en ik zie het daar allemaal wel :wink:
Ik maak voor mezelf nog een lijstje wat ik echt wil zien en daarna op naar het grote onbekende!