hey allemaal,
ik ben aan het rondreizen door zuid oost europa op moment en heb het probleem dat mijn enkels tijdens het reizen telkens opzwellen…
hebben jullie mss tips om dit eventueel tegen te gaan?
want het voelt erg vervelend!
groetjes wendy
hey allemaal,
ik ben aan het rondreizen door zuid oost europa op moment en heb het probleem dat mijn enkels tijdens het reizen telkens opzwellen…
hebben jullie mss tips om dit eventueel tegen te gaan?
want het voelt erg vervelend!
groetjes wendy
Bekend ‘probleem’ hebben veel mensen last van bij lange vlieg- trein- en busreizen. Komt van het stil zitten, probeer zoveel mogelijk te bewegen, kleine stukjes lopen, staan en dan rondjes draaien met je enkels. Scheelt in ieder geval de helft!
Heel fijne vakantie nog !!!
thanks, hier kan ik wel wat mee, hopelijk helpt het want het is gewoon vervelend die dikke enkels!
Oh ja, en snachts iets omhoog met de voetjes, een kussen eronder b.v.
Fijne reis :vak01:
Hoi Globeskater,
Balen dat je zo’n last hebt van dikke enkels tijdens het reizen. Volgens mij is dat inderdaad de enige tip die er is, die marifran reeds gegeven heeft: blijven bewegen.
Het deed me denken aan een filmpje dat ik regelmatig On board gezien heb (ik meen bij Martinair, op mijn reizen naar Cuba) waarbij je te zien kreeg welke oefeningen je op je eigen plaats kan doen:
-armbewegingen
-hoofd/nekbewegingen
-beenbewegingen (op tenen zetten en weer helemaal neerzetten)
-enkels draaien
En af en toe opstaan en een stukje lopen. Er was nog wat meer, maar ik kan het filmpje niet online vinden…
Vond wel deze pagina van flight health met tips voor tijdens het reizen. Is voornamelijk voor vliegen, maar veel is ook bruikbaar voor andere vormen van transport.
Goede reis!
Liefs,
Carolina