We zijn er nog altijd niet uit of we nu naar Bali gaan dit jaar of niet.
Normaal gezien gaan we seffens een beslissing nemen.
Maar ik vroeg me eens af:
Mijn man ziet heel graag dieren. Is er iets dat jullie kunnen aanraden van dieren in Bali?
Vorig jaar hebben we bv in Thailand een kamp gaan bezoeken waar ze mishandelde olifanten opvangen en verzorgen (we willen er dus niet op gaan rijden want nu hebben we gezien wat dat met die beestjes ocharmkes doet), we zijn tijgers kan bekijken, aapjes eten gegeven, …
Ik heb voorlopig al het apenwoud in gedachte en heb ergens gelezen dat je ook wasbeertjes kunt gaan bekijken en vasthouden in Ulun Danu, dolfijnen gaan spotten in Lovino, …
Iets anders dat jullie kunnen aanraden?
Wasbeertjes? Voor zover ik weet is dat geen inheemse diersoort. Ze zitten misschien ergens in kooitjes, maar of je dat moet willen als dierenvriend?
Bij Tanah Lot is een man met een slang.
Dolfijnen bij Lovina zijn wilde beesten. Ik heb een keer een boottochtje gemaakt, maar toen heb ik ze niet gezien. Wel zag ik ze verschillende keren vanaf de boot tussen Bali en Lombok.
Er is een olifantenpark en een safari, maar ook dit zijn weer dieren in gevangenschap.
Aan de zuidkant van het strand bij Kuta is een schildpaddenconservatieproject. Om de paar dagen worden er schildpadjes uitgezet, dat is leuk te zien.
Verder zijn er apen bij de tempel van Ulu Watu, het apenbos in Ubud en het minder toeristische apenbos van Sanggeh. Ook woont er een apenkolonie langs de weg bij Kintamani.
Daarnaast kan je natuurlijk mooi snorkelen en duiken met kans op haaien, schildpadden, andere vissen enz.
Dank u Jenny, ondertussen had ik dat van die schildpadden ook gevonden
Het apenbos staat ook op de planning.
Verder willen we inderdaad niet veel meer zien van gevangen dieren.
Toevallig geen oerang oetans in Bali? Dat wilde mijn man zien maar ik heb precies gelezen dat die enkel op Sumatra zitten.
Btw ondertussen hebben mijn man en ik de reis besproken en het is nu beslist: we gaan naar Bali
Hoi, veel wat dieren bezoeken betreft is in gevangenschap en zielig. Dit is op balie niet anders… Zoals in Lovina ook weer… Daar worden alle boten s ochtends het water op geduwd en gaan ze met zn allen ( tientallen boten) de dolfijnen stress geven door ze met zn allen na te jagen zodat toeristen ze maar zien en betalen. Het blijft lastig … De apen op balie in Ubud lopen vrij rond…daarentegen heb ik op balie bijna staan huilen omdat ergens in de brandende zon ( lees: volle zon!!) een grote vleerhond voor toeristen hing… Voor toeristen om mee de foto te gaan… met gebroken vleugels(die waren niet gebroken zonder reden).
Kk vind t echt heel goed dat je op zoek bent naar dieren die je in heg wild kunt bewonderen :)… Fijne reis!
Wij hebben vorige zomer Bali Bird Park bezocht dicht bij Ubud. Het zijn natuurlijk ook dieren in gevangenschap, maar ik heb de indruk dat ze heel goed werden verzorgd. Je mag veel soorten papegaaien vasthouden. Echt een aanrader!
Recht ervoor is er een reptielenpark (rimba reptile park) en daar mag je ook enkele dieren vasthouden.