(origineel bericht op be-more.nl)
derde week
Hallo,
Vandaag(maandag) bij een ander project gekeken, daar bouwen ze stoven bij mensen thuis, om op te koken.
We dachten hard aan het werk te kunnen, met je handen bezig, maar dat hard…, het is tenslotte Uganda. De lokale mensen die dit project leiden, proberen erg vooruit te kijken. Ze hebben een gebouw gemaakt waar ze graag een medische post willen maken. Wij hebben vast voor de aankleding gezorgd, een rood randje geverfd vanaf de vloer, op de al mooi geverfde gele muren. We werden door voornamelijk weeskinderen onthaald, die daar naar school gaan. Tien houten bankjes, muren beschilderd met het alfabet en getallen, en dat is het. Wij even mee in de klas, willen ze even aan je zitten en zeker het blonde haar van Lieke voelen, grappig. Het was erg warm vandaag dus de terugreis met 11 man/vrouw in 1 auto, wel met extra bank, was toch wel erg vol, daar kan ik niet echt aan wennen, dat proppen en dan scheuren, over de weg met kuilen.
Hé Rob, sterkte woensdag, komt vast goed, en misschien helpt het wat dat er hier maar 1 hartcentrum is, en voor een intake als je niet heel erg ziek bent al 3 dagen buiten het ziekenhuis op een bankje wachten moet, en als onderzoek nog volgt, nieuwe wachttijden.
Mam leuk dat je even belde, ik keek uit op een prachtig donker Uganda, het is wat die 2 uur tijdverschil nu hè? Met pap gaat het na het doktersbezoek vandaag? Ik hoor het wel. Ik heb met de Ugandese kaart soms slecht bereik, dus bel mij van de week nog maar even?!
Germaine ik ben benieuwd hoe jij het straks gaat vinden, ik denk dat je veel gaat lachen om de situaties!!
Jan dat zijn geen resultaten waar ik hier mee kan aankomen, maar alvast succes volgende week,
Morgen weer naar het ziekenhuis, ben benieuwd of we de pat. nog kennen.
Lieve groet, Linda