Derde week...

(origineel bericht op be-more.nl)

Derde week…

Hey, hallo allemaal,

Dit keer al weer wat sneller een berichtje van me, omdat we morgen al op weekendtrip gaan, naar Lake Malawi!

Deze projectweek is echt voorbij gevlogen!

Maandag
Weer de gebruikelijke meeting en besproken waar ik mijn laatste sponsorgeld aan wil besteden en van alles daarvoor inplannen.
Ik had bedacht om bij Chayof 1 in een kale hoek er een leuke speelplaats van te maken voor de kinderen. Na de meeting een klimrek uitgetekend met 2 duikelstangen en deze ook besteld bij de lasser. De muren zijn ondertussen ook al gepleisterd, omdat ik die leuk wil gaan beschilderen!
's Middags bij Chayof 2 het geitenhok gerepareerd met z’n allen. Helaas bleek er ook een geit heel erg ziek te zijn. Deze werd meteen die middag nog geslacht door de members. Ik heb toch even staan kijken… Waar ik me over verbaasde, is dat de kinderen er allemaal omheen zaten, alsof ze naar een film zaten te kijken!

Dinsdag
De scholen zijn deze week weer begonnen na de vakantie. Vanmorgen voor het eerst meegelopen op school, ontzettend leuk om te zien hoe dat hier gaat. Wel grote verschillen met in Nederland!
In de pauze de kinderen een boekje voorgelezen, wat ze heel erg leuk en interessant vonden :slight_smile:
's Middags Childerns Corner, wat wij dit keer georganiseerd en voorbereid hadden met spelletjes… Zaklopen, touwtje springen en met z’n tweeën met een ballon tussen het hoofd lopen, super geslaagd!

Woensdag
Volunteerday… We zijn in de ochtend alle 5 de projecten langsgegaan van Be-more. Leuk om de verschillen te zien!
's Middags gingen we naar het St. Lukes hospital, waar we een rondleiding kregen en bloed konden doneren. Daar is hier echt een vreselijk tekort aan, waardoor er uiteindelijk ook mensen sterven. Ik had nog nooit bloed gedoneerd, maar wilde dat nu toch wel graag doen… Daar kan ik 1 volwassen persoon of 2 kinderen mee redden! Dat voelt goed :slight_smile:

Donderdag
Het begint hier nu dan toch echt lekker warm te worden, heerlijk! kan dan nu hopelijk ook nog wat kleur op doen :wink:
Vanmorgen bij het schooltje van Chayof 3 gekeken, alleen maar kleine kindjes, schattig!
Ook nog op home visit geweest bij twee zusters en water gehaald voor ze. Ze waren ontzettend blij en dankbaar omdat ze het zelf niet meer redden om naar de waterpomp te lopen.
's Middags zouden we beginnen met het schilderen/voorbehandelen van de gepleisterde muur, maar helaas materialen waren er nog niet.
Toen de grond daar alvast vlak gemaakt voor het klimrek.

Nu zitten we dan weer in Pakachere… Genoten van een warme douche, koude cola en een mars. Wat kan ik daar toch al van genieten :slight_smile:

Morgen gaan we naar Lake Malawi, lekker relaxed. We vertrekken al om 7 uur 's morgens, omdat het nog zo’n 6 uur rijden is.

Zondagavond weer naar huis en beginnen aan m’n laatste projectweek. Nu ik dit typ besef ik me wel dat het einde van m’n project toch ineens sneller nadert dan ik doorhad…

Bij deze is dit waarschijnlijk ook m’n laatste blog vanuit Malawi.
Maandag tm donderdag nog project en vrijdagochtend begin ik alweer aan de reis richting het vliegveld! Dan begint m’ n vakantie met m’ n schatje…

Spreek jullie allemaal snel weer!

Liefs

Ps: weer nieuwe foto’s op m’n vorige blog!

(origineel bericht op be-more.nl)

Weer zo’n vaag bericht zonder kop of staart dat zomaar uit de lucht komt vallen…