Delhi naar de Ganges

Hoi hoi,

Eindelijk een reis naar India geboekt. Ik ga de korte reis doen tussen Delhi, Agra en Jaipur.
Ik heb nog dagen over na de groepsreis en nu heb ik het plan opgevat om met auto met chauffeur
naar de Ganges te gaan. Ik wil graag een ghat bezoeken. Nu heb ik op googlemaps gezien dat er ten oosten
van Delhi een ghat is. Namelijk de Ganga Snan Ghat.
Vraag: is iemand hier wel eens geweest?
De reisduus is 2 uur maar hoeveel moet ik daar in het Indische verkeer bij optellen?
Wat is de beste tijd om een Ghat te bezoeken?

Groet Mirko

1 like

Ik ben er nooit geweest, dus heb wat dat betreft geen advies, sorry. MAAR! Hoeveel dagen heb je over? Genoeg om naar Varanasi te gaan? Dat is echt de meest fantastische stad waar ik ook ben geweest, met ghats waar je maar gaat of staat. Nachttrein heen en terug? Misschien totaal geen relevant antwoord, maar ik wilde de optie er in ieder geval even in gooien :wink: Heel veel plezier in ieder geval!

Via Wereldwijzer app

Je kan als je groep vertrekt gelijk de nachttrein nemen naar varanasi. Daar bijvoorbeeld 2 dagen blijven en de nachttrein weer terug nemen. Kost je niet veel dagen maar is wel heel interessant.
Veel plezier,
Marijke

In 9 maanden India, was Varanasi de meest indrukwekkende stad waar ik ben geweest!
De treinen zijn wel al vaak volgeboekt vanaf Agra/Delhi.
Het kan dus zijn dat je een behoorlijke reis (24 uur) in een volle wagon slaapt :wink:

Je kan vanuit nl.n. Al eventueel je ticket boeken. Mocht het vanuit Delhi vol zitten kijk dan ook eens vanuit Agra of Gwalior. Hetzelfde geldt voor het eindstation. Kijk ook eens naar stations in de buurt. Veel plezier!
Marijke