Hoi Wij komen op zaterdag 12 februari aan op Delhi, daar 1,5 rondstruinen en dan naar Varanasi in ieder geval een zonsondergang en opgang meemaken.
daarna willen we door naar Agra en dan Radjasthan door.
Wat kunnen we het beste doen, vliegen van Delhi naar Varanassi en weer terug vliegen kost 190 € pp. wel snel of vliegen naar Varanassie en dan een trein naar Agra en daar vandaan met een driver door Radjasthan.>>>
Of vanuit Varanasi met een driver naar Agra.
verder willen we onze reis verder regelen, en ik sta open voor tips ook voor hotels in Delhi , varanasi, Agra enz.
Agra is 4-5 uur over de weg van Delhi, dus bepaald geen dagtrip.
Vliegen Delhi-Varanasi en dan per trein terug lijkt met meest logisch, dan blijf je minstens 2 nachten in Agra zodat je tijd hebt voor Taj en Red Fort. Die twee samen kostten ons 3.5 uur (met auto-transfer vanuit hotel en ertussen), eventueel zou je dus nog 1 nacht kunnen doen en dan de middagtrein Agra-Delhi.
Varanasi-Agra route verder weinig te bezoeken tenzij je Kahurajo interessant zou vinden.
Als je alles zo snel wilt doen, zou ik treinen afraden. Indiase treinen zijn een hele reiservaring, maar snel en efficiënt kan je ze echt niet noemen, reizen duren lang (en vertraging van een paar uur is altijd een mogelijkheid) en zijn zelden comfortabel, hoewel je dat natuurlijk wel wat kunt helpen door een hogere klasse trein te nemen (op voorhand boeken!) Maar als je gewoon snel en efficiënt wilt reizen, is het vliegtuig je beste optie. Een auto met chauffeur huren is naar Westerse maatstaven best betaalbaar dus dat kan je ook doen, maar hou er wel rekening mee dat de wegen slecht zijn en het verkeer echt niet is zoals wij dat gewoon zijn, je kan aan een rit van 100 km al gauw een paar uur kwijt zijn.
Als jullie echt nog niks vast hebben liggen, zou ik als ik jullie was wel even bedenken of je echt zoveel op zo weinig tijd wilt zien. India is een heel intens land waar heel veel gebeurt, in een stad als Varanasi kan je echt wel meerdere dagen rondlopen en lang niet alles gezien hebben. Bovendien is het zowel mentaal als fysiek best uitputtend om te reizen door zo’n land. Persoonlijk zou ik jullie aanraden om net wat meer tijd te nemen voor alles, dan kan je ook iets relaxter reizen en wat meer genieten van het onderweg zijn. Als je de tijd hebt om ervan te genieten, is reizen door India echt een belevenis die de moeite waard is. Mijn eerste reis door India was ook nogal snel, veel zien op weinig tijd, en hoewel het een prachtige reis was, was het achteraf gezien wel te veel en heb ik meer genoten van latere reizen aan een rustig tempo. Nuja, wat jullie ook besluiten te doen, geniet ervan, het zal zeker de moeite worden!
Je vraagt ook hoe leuk, nou ik vond Agra een vreselijke stad, de Taj is de moeite waard maar ik zou daar zo snel mogelijk weer weggaan. Varanasi is geweldig en daar kun je inderdaad gerust een aantal dagen zijn, er is zoveel te zien…
hoi,
ik heb onze (3) binnenlandse vluchten geboekt bij www.makemytrip.com in maart 2011, kost ons voor alle 3 rond 150 euro… yatra.com schijnt ook goed te zijn voor binnenlandse vluchten.
misschien hebben julie nog niet alles al geboekt…
veel plezier!
ben benieuwd hoe het bevalt-