Van Jaipur naar Varanasi

Hallo allemaal,

Ik ga deze zomer voor het eerst naar India. Voor het eerste gedeelte van mijn reis verblijf ik in Jaipur en vanuit daar wil ik graag naar Varanassi. Omdat het mijn eerste keer India zal worden, en ik alleen zal reizen (als vrouw zijnde) ben ik benieuwd wat het beste, snelst en veiligst is.

Alle tips zijn welkom!

Ze hebben allebei domestic airports, dus vliegen (met mogelijk overstap in Delhi) lijkt nadrukkelijk snelst en veiligst.

Trein kost je zeker een uur of 20 reizen, met ook beter onderbreking/nacht in Delhi. Ook veilig maar kost gewoon meer tijd.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Je kan ook gewoon rechtstreeks, zonder overstap naar Varanasi vanuit Jaipur. Als je een nachttrein neemt, spaar je een nacht uit en kost het eigenlijk niet veel tijd.

ik en mijn vriend hebben 2 jaar geleden de nachttrein van jaipur naar Varanasi genomen. geboekt in NL op http://www.irctc.co.in/
ik heb net even gekeken hoelang het al weer was, maar je moet eerst inloggen voordat je dat volgens mij kunt zien. aanmelden is trouwens gratis dus dat zou je wel gewoon kunnen doen. Wij hebben toen de duurste klasse gedaan (en dat kost nog geen drol). deze website is wel handig Openbaar vervoer, bus en trein - India | Indiaweb. Wij sliepen toen in 2AC maar hebben ook wel eens 3AC gedaan. Ik heb er prima geslapen en zodra het licht wordt heb je ook prachtig uitzicht. je ziet in de trein heel veel.
succes

Boek een slaapseat in 2AC of 3AC en dan in de vrouwencoupe. Dan zit je alleen met vrouwen, erg gezellig!

1 like

Beste Gwen,

Wanneer ga je precies naar india,

Ik ga eind juli / tot half augustus en ben zelf ook nog zoekende naar informatie,
Morgen komt als het goed is de lonely planet binnen en dan ga ik beetje bij beetje mijn reis uit stippelen.

Groeten Dennis