Delayed flight, geld terug?

We zitten nu al uren op het vliegveld van El Calafate te wachten op onze vlucht naar Ushuaia, maar hij wordt elke keer weer verder uitgesteld.
Weet iemand wat de tijdslimiet voor een interne vlucht is bij Aerolineas Argentinas om geld te kunnen terug claimen?
Er is geen enkele vormvan informatieverstrekking hier.
Alleen de borden met Departure Times …
Ook geen personeel van Aerolineas Argentina te vinden. :frowning:

lol2

Sorry, maar je zit in Argentinië en niet in Europa waar dat soort dingen iets beter geregeld zijn. Mocht de vlucht helemaal niet meer gaan, dan moet Aerolineas wel voor transfers en een hotel zorgen, dat doen ze normaal gesproken ook zonder problemen. Welk vluchtnummer gaat het om?

Hallo flipsen,
We krijgen net te horen dat de vlucht naar ushuaia niet doorgaat omdat er problemen zijn met de radar op ushuaia ???
Vlucht ar1892 gaat nu rechtstreeks naar buenos aires.
We mogen mee of we mogen in calafate blijven en kijken er morgen wel vluchten gaan :frowning:
Omdat het vliegveldin ushuaia problemen heeft is aerolinea s Argentinas niet verantwoordelijk zeggen ze en regelen ze verder niets.
Frank

zucht Immer dasselbe… Lekker verschuilen achter kleine lettertjes. Ik zie inderdaad dat ook andere vluchten gecanceld zijn en ik heb zelf ook wel eens problemen ondervonden bij Ushuaia ivm de radar. Of het ook echt zo is, of dat ze een mooi excuus hebben, ik durf het niet te zeggen.

Probeer bij een Aerolineas kantoortje toch nog verhaal te halen, als mensne maar hard genoeg ´zeuren´ willen ze wel eens wat toeschietelijker worden. Bewaar in ieder geval je ticket en eventueel boardingpass als je die al hebt als ´bewijs´, dan kan je het later ook nog eens proberen in BsAs of via email. Maar verwacht er niet teveel van.

Hou de website www.aa2000.com.ar in de gaten morgenochtend, om te kijken of er al gevlogen wordt. Zo niet, dan zou je ervoor kunnen kiezen om een bus te scoren naar Rio Gallegos en daar over te stappen op een bus naar Ushuaia. Hou er rekening mee dat het niet altijd even lekker aansluit en dat je lang onderweg bent…

Uiteindelijk kan je er natuurlijk ook voor kiezen om Ushuaia dan maar te skippen en te kijken of je nog iets terug kan krijgen van het onderkomen dat je daar hebt geregeld.

Mucha suerte!

Oei, en direct na mijn bericht krijg ik een email van één van onze operators in Ushuaia:

Estimados amigos:

En este momento el aeropuerto de Ushuaia se encuentra cerrado por problemas con el sistema de radioayudas (VOR).

Aún AR y LAN no han informado sus planes de contingencia, pero suponemso que los vuelos operaran por el aeropuerto de Rio Grande hasta que se solucione esta situación, estimada en un par de días.

En cuanto sepamos mas , les informaremos.

Wat zoveel wil betekenen als dat er inderdaad problemen zijn. Ze gaan er vanuit (maar het is nog niet door Aerolineas of LAN bevestigd, dat vluchten worden omgeleid naar Rio Grande. Ze verwachten dat de problemen met de radar ´in een paar dagen´ (!!) zijn opgelost.

Pffff, only in Argentina?

Na veel wachten in lange rijen hebben we ons ticket nu bij het kantoor van Aerolineas Argentina in El Calafate, waar we het ook gekocht hebben, ingeleverd en een refund bewijs gekregen voor onze creditcard betaling.
Wij gaan nu vannacht met de bus via Rio Gallegos naar Ushuaia, net als vele anderen van onze vlucht.
TAQSA is er goed mee.
Dit grapje kost ons wel de nodige pesos:

• airport tax (76 ars)
  • extra taxi naar el calafate (76)
  • niet terug gekregen handlingskosteb van de tickets (89)
    en we moeten nog zien of we van de gereserveerde hotelovernachtingen in ushuaia, deze nacht niet hoeven te betalen.
    Fijn zo’n Aerolineas Argentinas…, maar niet heus :frowning: :frowning:

Ohoh, nu word je niet blij vrees ik, ik kreeg zojuist het volgende door uit Ushuaia:
Aparentemente el problema fué menos grave de lo planteado y pudo ser solucionado sin mayores problemas. El aeropuerto está nuevamente operativo, aunque hay varios vuelos de AR que fueron cancelados.

Ofwel, het was minder ernstig dan gedacht, het vliegveld is weer open… (nou ja, vanaf morgen dan vanwege de al eerder gecancelde vluchten). Jullie hebben wel pech Frank!