10 september vertrekken mijn vriend en ik richting Buenos Aires om 9 maanden later in Mexico weer terug te vliegen. Nu zitten we echter met het probleem dat we niet aan kunnen tonen dat we na 3 maanden Argentinie weer verlaten. Eerst hadden we dat opgelost door een terugvlucht binnen 3 maanden, die we later zouden verlengen, als we ARgentinie al in waren. Maar door een miscommunicatie met het reisbureau is ons ticket nu al verlengd!
In hoeverre Schiphol, de VS (want daar hebben we een tussenstop) of Argentinie, daar moeilijk over gaan doen, kunnen wij niet achterhalen. We hebben o.a. de Argentijnse Ambassade, United Airlines (onze maatschappij), ons reisbureau etc gebeld, maar niemand kan uitsluitsel geven of we geweigerd worden voor de deur van het vliegtuig of voor de deur in ARgentinie.
Nu de vraag voor jullie, ervaringexperts, in hoeverre daar moeilijk over gedaan gaat worden. Zouden jullie ons aanraden om voor 50euro per ticket de tickets weer te vervroeg (en later weer te verlengen wat dus in totaal 200 euro kost) of zeggen jullie dat we ons daar niet druk over moeten maken en dat de tijd het zal leren. Ben erg benieuwd
Ik denk dat het grootste probleem Argentinië is. Er zijn al meer posts geplaatst over Argentinië, dat het inderdaad een land is wat problemen kan geven met visum en one-way tickets. Toen ik naar Guatemala kwam met een enkeltje zat ik met dezelfde vragen… Schiphol is geen enkel probleem, die vragen niet hoelang je gaat en of je een retourticket hebt. Ik zat ook even met de VS, maar na diverse babbeltjes met andere mensen en een (vrij duur) telefoongesprek met de Amerikaanse ambassade werd mij verteld dat de VS geen probleem zou geven omdat je een vervolgticket kunt tonen, in jullie geval je doorvlucht naar Argentinië. En eerlijk waar, aan de grens met de VS was er geen enkel probleem, er werd alleen gevraagd waar ik naartoe ging en wanneer dat was. Dat de vervolgvlucht 3 dagen later was (je moet New York leren kennen als het je 1e keer is) was geen enkel probleem.
Wat betreft Argentinië, daar heb ik niets geen ervaring mee, ik hoop dat ze je er hier verder kunnen helpen. Wat betreft United Airlines, die vliegen volgens mij niet tot aan Buenos Aires en die zal het dus niet uitmaken of je wel of geen retourticket hebt want je kunt in principe zonder retourticket de VS binnen omdat je een vervolgticket hebt. Het probleem is niet United maar de maatschappij waar je vanuit de VS mee naar Buenos Aires gaat…. Laat anders even weten met welke maatschappij je vliegt en ik vraag het hier even na….
Maar nogmaals ik hoop dat de Argentinië-deskundigen hier je verder kunnen helpen over Argentinië zelf.
Groeten,
Igor
Euh, kleine aanpassing… na even een korte zoekactie blijkt volgens mij dat United wel op Argentinie vliegt… Sorry voor mijn te voorbarige reactie!
ik ben 3 jaar geleden met een enkeltje naar Argentinie gevlogen,vanuit Brussel. OP Brussel bij de check-in werd een beetje lastig gedaan maar mocht uiteindelijk toch vertrekken. In Argentinie werd nergens naar gevraagd en kreeg zonder problemen een 90 dagen visum
bedankt voor jullie reacties!
ik krijg na veel bellen en rondvragen het idee dat er “waarschijnlijk” niet moeilijk gedaan wordt, maar niemand kan echt uitsluitsel geven. Veel valt er voor ons ticket toch niet meer te veranderen, dus ik laat het er gewoon op aankomen… maar of ik nu wel zo rustig in de auto zit richting schiphol + de volgende 24 uur in het vliegtuig (??) totdat we door de douane in Buenos Aires zijn, betwijfel ik, maarja, dat overleven we ook wel weer!
Ik ga maar van het positieve uit!
Douane, of liever gezegd migraciones in BsAs zullen geen moeilijkheden maken. Heb tenminste nog nooit gehoord dat ze daadwerkelijk naar je ticket vragen daar. Het zal alleen bij het inchecken op Schiphol kunnen maar omdat t toch een ‘soort’ van retourticket is (weten zij veel dat Mexico niet naast Argentinie ligt…) denk ik dat t wel goed zit.