December t/m februari 2009

Hallo Allemaal,

Ik ben Joyce en ben 26 jaar.
In Dec 2009 wil ik graag naar New Zealand vertrekken om daar te gaan rondreizen, mijn vraag is de volgende:

Is het eigenlijk wel de goede tijd om naar New Zealand te reizen want volgens mij is het dan hoog zomer?

PS zoek nog een reisgenoot erbij die samen met mij de reis wil gaan maken of gedeeltelijk is ook al heel erg fijn!

gr Joyce

Prima tijd om te gaan! Hoog zomer in NZ is namelijk niet zoals je zo denken. NZ blijft het land van het wisselvallige weer, en echt super hete dagen heb je niet zo veel merk ik nu. Het is nog regelmatig bewolkt en regenachtig, vooral in het ZUidereiland.

Prima periode om door NZ te reizen!

Het is dan inderdaad volop zomer.
Veel mooie dagen met zon, zo’n 30 graden, af en toe bewolking en soms een regenbui.

Wij waren er in januari. De temperatuur varieerde ongeveer van 10 graden tot 25 graden, dus erg variabel!! :vak02:

Ik ben in precies dezelfde periode geweest vorige jaar.Het was dan misschien hoogseizoen, maar ik heb alles kunnen doen wat ik wilde en over het algemeen heel mooi weer gehad. (blijkbaar was dat een heel goed jaar volgens bewoners van NZ).
Weet je al hoe je gaat? Ik ben namelijk uiteindelijk met Stray travel gegaan, dit is een busmaatschappij waar je in- en uit kunt stappen wanneer je wilt. Ik heb een superleuke tijd gehad! Eerst 5 weken met de bus. Daar heb ik elke dag nieuwe mensen leren kennen, supergezellig, allemaal in vakantiesfeer! Daarna nog 3 weken met mijn vriend een auto gehuurd toen hij overkwam uit NL.
Heel veel plezier en geniet, het is een prachtland!!

Inderdaad hoog zomer, vooral vanaf januari, maar dat is heerlijk.
NZ is een langgerekt land en in het uiterste noorden zijn de temperaturen stabiel, altijd tussen de 20 en 30 graden, nooit echt warm dus hoewel de zon erg intens is en je erg op moet passen niet te verbranden. Hevige regenbuien komen ook in de zomer in het noorden regelmatig voor, maar afkoelen doet het niet echt daar.
In Auckland zeggen ze: “if you don’t like the weather, just wait 5 minutes”
In het uiterste zuiden kun je het weer meer vergelijken met het weer in de nederlandse zomer.
In januari is het wat toeristen betreft wel wat drukker in het hele land omdat dan de nz-landers zelf zomervakantie hebben, maar de drukte is niet te vergelijken met de drukte die we vaak zien hier in europa. NZ is dun bevolkt, er is veel plaats voor iedereen.
Goeie reis!

Hey Joyce,

Ik ben ook van plan om de jaarwisseling in Nieuw Zeeland te gaan vieren!!
Ik vertrek 21 sept 2009 naar Australie en reis dan langs de oostkust via Cairns naar Darwin om vanuit daar het vliegtuig te pakken naar NZ.
Mijn planningis om half dec de oversteek te maken dus kan wat dat betreft nog alle kanten op en denk dan in de loop van maart weer terug te vliegen naar Australie.

ps. Ik ben een jongen van 32 jaar en woon in de buurt van Eindhoven.

Groetjes Harold.>>>