December/januari naar Australie

Hallo,

Wij willen eind december naar Australie gaan om daar oud en nieuw te gaan vieren en een rondreis te gaan maken.
In welk deel van Australie is het eind december/januari de beste tijd om te gaan rondreizen? Ik dacht aan de westkust en binnenland??
Wat is echt aan te raden?
Wij houden niet van massa tourisme, vandaar dat ik dacht aan de westkust…

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Mieke

Hallo Mieke! Groot gelijk heb je, aan de westkust zul je weinig massatoerisme vinden. Zelf heb ik ook de westkust gedaan in Januari/Februari (perth/Broome/Darwin/Alice). Er zijn ontzettend mooie plekke te vinden, 1 van de mooiste delen van OZ vond ik de Spider Walk in Karijini NP. (check google for pic’s en meer informatie. Het hele park is trouwens geweldig, vlakbij exmouth waar je lekker kunt snorkelen, same for Cape Range voor de mooie strandjes:vak02:. Kalbarri NP. is ook erg mooi, hier kun je een paar uur rondlopen, met als toeristische attractie het natural window. Al met al, als je van natuur geniet, is de westkust echt een geweldig stuk Australië wat je niet mag missen! Ben benieuwd wat je plannen worden. Grt. Martijn

Eigenlijk is het in heel Australie goed om te reizen het is namelijk zomer dus overal lekker weer.
Wat Martijn vermeld klopt inderdaad is wat minder toeristisch dan Cairns enzo en richting Melbourne. Maar het is ook zo dat Australieers zelf ook veel onderweg zijn.
Daarnaast is het land erg groot dus kwa toerisme zijn alleen de grote steden erg druk.

gr van Moira

Ik dacht dat je in dec/januari aan de oostkust veel meer kans hebt op regen?
We willen eigenlijk beginnen in Sydney en vandaar uit verder reizen, welke kant uit maakt ons niet zo heel veel uit, we hebben ons nog niet helemaal goed verdiept in Australie.
Dus we staan open voor suggesties/tips enz.
Als het weer maar goed is, een keer regen is helemaal niet erg maar niet continue, dat zouden we zonde vinden.

Groetjes

Hallo,

Er valt wel eens een buitje maar niet elke dag en hele dagen achter elkaar.
Het is zomer dus het weer is overal wel mooi over het algemeen.
In Sydney is het ook niet altijd droog. Wij zijn er in die periode die jij vernoemt geweest afgelopen jaar. Het weer was perfekt en we zijn gereden van Sydney naar Melbourne en ook toen was het weer prima.

gr van Moira

Wij hadden ook niet extreem veel last van de regen in Dec.t/m Febr. aan de westkust. Alleen in het NT. kan het wel eens hard regenen. Of je moet het (on)geluk van een cycloon hebben zoals ik had, maar dat heb je zelf niet in de hand en valt dus onmogelijk te plannen. Probeer wel de outback te vermijden in de zomer…

Cheers!

Ik vind het echt heel lastig, van waar we heen moeten gaan in Australie.
Er is zoveel moois te zien in Australie.
Wat ik wel weet is dat we beginnen in Sydney, tenminste dat lijkt me leuk.
Of hebben jullie andere tips van waar we het mooiste oud en nieuw kunnen vieren?
Als jullie uit eigen ervaring spreken; wat raden jullie ons dan aan, welke route moeten we nemen in dec/januari, we houden ook van kust en mooi weer.

Groetjes

Het beste oud en nieuw krijg je in Sydney ik heb dat meegemaakt afgelopen jaar en dat vuurwerk is het beste wat ik ooit in mijn leven heb gezien.
Wel als je daar wil zijn nu al je hotel gaan regelen want als je dat doet rond augustus of september is bijna alles al volgeboekt dit weet ik inmiddels uit eigen ervaring.
Als je lekker mooi weer weer zou ik richting Cairns gaan en lekker daar de kust af. Perth is trouwens ook erg de moeite waard maar een end uit je richting.

gr van Moira

Alleen de tickets rond die tijd zijn zo duur, anders had het me ook leuk geleken om met oud en nieuw in Sydney te zitten!
Ik ga nu waarschijnlijk niet rechtstreeks vliegen maar een paar keer overstappen, dit bespaart geld, maar rond die tijd kan ik waarschijnlijk geen plaatsen bemachtigen vanuit Singapore naar Sydney; die vluchten zullen wel bomvol zitten…:so:
Tips?

De enige tip die ik heb, en wat iedereen doet die daar met oud en nieuw willen zijn…NU boeken :slight_smile:

Verder wil nog even kwijt dat het dit jaar het het jaar daar voor ( toen zat ik er) flink heeft geregend aan de de oostkust. Ook zijn er veel overstromingen geweest. In Cairns hadden wij 5 dagen achter elkaar heel veel regen…We waren net 1 dag weg uit Airlie Beach toen alles was ondergelopen…Qua weer moet je dus gewoon rekening houden met alles. Het is immers regenseizoen en het klimaar veranderd. De ene keer heb je geluk , de andere keer wat minder.

Maar als je echt van de kust houdt en niet zo van massa toerisme houdt, waarom kies je dan niet voor de westkust in die periode? December en Januari en ook de tijd dat de australiers vakantie hebben dus het kan erg druk worden aan de oostkust. Is erg gezellig ook wel maar als je er niet van houdt dan zou ik de andere kant op gaan en de oostkust een andere keer doen.

Ik ben in december in Melbourne aan gekomen en via de outback aan de oostkust bij Cairns beland. daar zat ik begin januari en ben eerst nog verder naar boven gegaan ( Cape trib) en vandaar de hele ooskust weer terug naar Melbourne. Oud en Nieuw in Cairns gevierd, ook erg leuk! Misschien is het een idee om in Cairns te beginnen ipv Sydney, kun je tenminste 1 richting op reizen…