Dec t/m feb wel of niet naar Bolivia

Hallo,

We zijn ons aan het oriënteren op onze volgende reis en willen graag weer een keer naar het machtig mooie Zuid-Amerika. Op dit moment twijfelen we tussen Chili en Bolivia. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Bolivia maar we zitten vooral ook een beetje met de reisperiode in ons maag. Ivm werk kunnen we enkel in de maanden december, januari of februari vrij krijgen. Om naar Bolivia te gaan zijn volgens mij alle drie geen hele gunstige maanden. Is er iemand hier op het forum die er in de periode geweest is en ons advies kan geven? Is het wel of niet verstandig om dan te gaan (willen het hele land door trekken) en welk van die drie maanden is het meest gunstig voor zover je dat tegenwoordig met alle klimaatwisselingen nog kunt zeggen? Of kunnen we dan toch beter naar Chili?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Christa

In Bolivia is de Jungle dan droger. Ik ben in rurrenabaque in november geweest. Strak blauwe lucht. Wellicht een moment opname maar dat is de droge tijd. Verder in Bolivia is het dan natter. Ik vond het meevallen. In Chile is het dan zomer. Dus rondom Santiago en noorden is het heet. Het zuiden is altijd frisser. Raad vd dag : pak december.

1 like