Regenseizoen december-januari

Hallo allemaal,

Samen met een vriendin ga ik in het najaar 3 maanden reizen door Zuid-Amerika. We eindigen begin december in Bolivia om daar nog tot begin januari te blijven, maar nu heeft mijn vriendin net gelezen dat in die tijd veel regent valt en sommige wegen ontoegankelijk zijn. Organisatorisch gezien hebben we geen mogelijkheden met schuiven van de reis. Wat moeten we ons bij dit regenseizoen voorstellen? Iemand ervaring mee? Hoeveel invloed heeft dat op onze reis?
Als iemand meteen tips heeft met wat daar dan wel en niet te doen, dan brand gerust los :wink:

Alvast bedankt!

Ik was vorig jaar eind januari/ begin februari met regenseizoen in bolivia, en ik moet zeggen dat dit tijdens de tour door de zoutvlaktes voor grappige situaties zorge, 4x4 die in het water vast bleef zitten en er niet meer uit kwam…kou en veel regen.
Maar desondanks was het goed te doen… had ook een reis die wat langer duurde omdat de grote bus voor ons midden in de weg vast zat door de modder, er zijn namelijk niet veel geasfalteerde wegen in Bolivia.
Maar ik vond het goed te doen, maar reken op regen!