Of Oostindisch doof, schandalig. Nog even en ik trek mijn plan en ben weg. :dag: Daaag Fleur:slapen:
Jeroen (admin) heeft laten weten dat er tijdelijk technisch iets mis zat, waardoor hij ineens weer was verdwenen (het is niet de eerste keer dat vBulletin een brakke update uitbrengt). Inmiddels heeft hij een oplossing gevonden en zal ervoor zorgen dat iedereen tot 10 minuten na plaatsing nog een laatste correctie kan aanbrengen.
Zie zijn bericht: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=608883#post608883
10’ is echt weinig tijd hoor, niet voor een kort bericht maar bij langere posts met meer info en details plaats je soms een tijdje later nog wat bijkomende info of zie je niet direct nog een typfout, of iets wat je duidelijker kon formuleren… dat worden dan telkens bijkomende berichten/posts in de zin van : verbetering, correctie, aanvulling, erratum, vervolg. Dat maakt het toch ook niet overzichtelijk. Niet alle berichten stoppen na twee zinnen.
hou dit toch ook even in gedachten… toch wat meer tijd dan 10’ om te wijzigen.
Of is 10’ een consensus: knop verwijdert en nu terug maar met minder tussentijd om te kunnen wijzigen?
Als het bij 10’ blijft mag je hem mijn inziens volledig weglaten wat is 10’ tov 1u30 voordien.
Het probleem ivm rubrieken: discussies, spelletjes, … naar je hand zetten beperk de knop daar meer in de tijd en laat het bij het oude 1u30 bij de gewone rubrieken.
Please: vele andere leden zullen het ook liever zo zien.
… en hmmm… dat er technisch iets mis was ???
Als je onderaan op de 1ste pagina van WW op e-mail klikt en bij de “Helpdesk” onder de berichten “de knop “wijzigen” is weer verdwenen” leest, dan wordt er toch duidelijk geinformeerd dat het om misbruik gaat en niet om een technisch iets.
Eigenaardig toch.
Het is beter dan niks, maar ben het wel met Stancy eens, het is zeker niet ideaal. Eigenlijk zou er gewoon geen limiet moeten zijn, als ik ergens foute informatie heb geplaatst en daar op gewezen wordt danwel het bij toeval zelf zie wil het gewoon kunnen wijzigen, ongeacht of dat na 5 minuten of na 2 maanden is. Van foutieve informatie wordt niemand beter, ook niet als het in een latere post alsnog gecorrigeerd wordt.
Ik had daarom liever een meer actieve benadering van het probleem gezien: iemand die er misbruikt van maakt er op aanspreken, en desnoods een ban geven.
Ik vind 10 minuten absoluut beter dan niks, maar het is inderdaad aan de korte kant!
Oneindig wijzigen is mijns inziens niet nodig, wanneer iemand je op je fouten wijst kun je natuurlijk sowieso via een MOD je bericht alsnog laten wijzigen. Ik vond de oude limiet van 1,5 uur prima, maar een uur ofzo is uiteraard ook goed.
Ik sluit me aan bij Wizzard dat het niet echt consistent overkomt wanneer Fleur spreekt van misbruik, en Jeroen van een foutje. Jammer dat hier de boodschap door Jurjen verkondigd wordt. Ik snap dat berichten van het MOD-forum niet lukraak gekopierd en gequote kunnen worden, maar zo’n boodschapper komt heel onpersoonlijk en denigrerend over!
Ook ben ik het met Wizzard eens dat kwaad bij de bron aangepakt moet worden, maar persoonlijk heb ik het idee dat het op dit forum heel erg meeevalt met misbruik. Hulde voor de MODs dus! ![]()
Ik sluit me hierbij aan, zowel ivm een langere tijd als de hulde aan de MOD’s. ![]()
Fleur en Jeroen hebben beiden gelijk. Het is in het leven geroepen vanwege structureel misbruik. Door het ontbreken van de tijdslimiet kon men zelfs zonder vermelding achteraf wijzigingen doen (als je de truc kende ;)). Dat dit kwalijk is zal iedereen beamen. Het technische verhaal heeft o.a. met de updates van de software te maken, zoals Jurjen ook al vaker heeft aangegeven.
Die anderhalf uur vind ik ook de beste oplossing. Als je in die tijd nog niet zeker bent… Je kunt er altijd nog een update onder schrijven, wat ik persoonlijk zelfs duidelijker vind. Zo lezen de mensen die al eens het betreffende topic hebben gelezen het waarschijnlijk eerder.
Ik zal maar even hier reageren, want op helpdesk heb ik geen toegang als je denk ik, nergens lid van bent. Hoe dan ook, ik zou de knop heel graag terug willen hebben met inderdaad een tijdslimiet eraan. Ik ben echt niet de enige die dit al een tijdje vraagt.
Dan staat er ergens dat het weer kan… nou, mij bij dus echt niet he!!! :mad:
Moet zeker eerst ergens lid van worden en dat doe ik dus niet. In iedere geval niet om deze reden.
Ik en meerderen willen die knop enkel en alleen terug, om indien nodig, even veranderingen, spelfouten en eventuele toevoegingen aan te passen.
Is dat teveel gevraagd?
@Roanna: als je de wijzigknop helemaal niet ziet, is er iets fout. Is dat alleen in een bepaald landen- of themaforum of overal op de site?
Maak er een melding van in de Helpdesk (eigen topic starten, want leden kunnen niet in andermans topic reageren, alleen in eigen gestarte topics).
Misbruik van de wijzigknop is helaas moeilijk te traceren, zeker als mensen posts van een jaar geleden gaan wijzigen. Heb zelf pas één keer iemand betrapt (iemand die het niet met mij eens was en daarop al zijn posts ging wijzigen in beledigingen naar mij), die kreeg ook meteen een ban, maar de schade is dan al geleden: ik kan geen berichten terugtoveren van voor de wijziging. Eerder, voordat ik moderator over de hele site was, waren er ook al gevallen geweest waar men heftige moddergooi discussies naar hun hand zetten.
Het probleem is dan vooral dat mensen heel goed moeten opletten en er iemand aanwezig moet zijn om de ban uit te delen. Als het kwaad al is geschiet (zoals in het eerste geval), haalt de ban ook weinig meer uit. Vandaar dat ik wel blij ben met een bescheiden timer op de wijzigknop, maar wat mij betreft is tien minuten ook wel zeer kort. Ik sluit mij geheel aan bij Robert dat een nieuw berichtje met nieuwe informatie vaak beter werkt dan een wijziging (naderhand kan een forumbeheerder of moderator dan alsnog de berichten samenvoegen, als dat nodig is), maar in sommige gevallen is het wel wenselijk om sommige rare taalfouten toch nog te verwijderen. 1 uur of 1,5 uur vind ik dan ook een mooi aantal.
Jurjenb…
" … als mensen posts van een jaar geleden gaan wijzigen… "
info ouder dan één jaar wijzigen zou onmogelijk moeten zijn want om het even welk onderwerp: info beweegt en leeft met de tijd zijn eigen bestaan. Veel items zijn tijdsgebonden, andere weer niet maar hun inhoud kan deels voorbijgestreefd zijn door meer recente plaatsvervangende elementen, enz…
Op 31/12 van elk jaar zou ik een definitieve “wijzig-stop” plaatsen voor ALLE berichten vh voorbije jaar, met een overgangsperiode voor berichten van december nog te wijzigen tot 31/01 vh nieuwe jaar.
(te vergelijken met het bedrijfsleven: einde kalenderboekjaar per 31/12 en aanvullende boeken vh voorbije jaar nog tot 31/01 vh nieuwe jaar) en hierna “stop” geen gegevens meer wijzigen.
Let wel:
ik schrijf niet “slot aanhangen” zodat reageren niet meer kan, maar dat ze niet meer kunnen gewijzigd worden. Zal dan ook beter beheerbaar zijn voor de moderators en beheerders.
Wellicht weer een aantal leden niet tevreden… het is een denkoefening die toch mogelijkheden biedt. neen?
Kunnen wijzigen tot 1u30’ na plaatsing ve bericht vind ik prima.
Ik kan nu trouwens nog altijd niets wijzigen… Ook niet binnen de eerste tien minuten na plaatsing.
Jurjen, waarom zijn wijzigingen niet te traceren? Ik ben lid van een duikforum, dat draait ook onder vBulletin (inmiddels een nieuwere variant), en daar kunnen de MODs achter de schermen precies zien wie er iets wijzigt, wat het oude bericht was en wat het nieuwe bericht is. Mss hebben MODs hier minder rechten, maar ik neem aan dat op zijn minst de ADMs deze dingen kunnen zien?Zo niet, dan kan Jeroen dat wellicht voor jullie aanpassen? Het hele probleem is dan van de baan…
P.S. Ik kan bovenstaand bericht ook niet wijzigen. Zelfs niet binnen een minuut.
Kan ook niets wijzigen. De wijzig-knop is zelfs niet te zien. Is hij opnieuw in functie waar staat hij dan?
Ik denk dat dit wel een optie zou kunnen zijn, maar dat dat een erg tijdrovende klus zou worden. Vooral als men bedenkt dat de meesten hier op vrijwillige/hobby basis modereren/beheren.
Het oorspronkelijk probleem was zo goed als verdwenen na het intstellen van de tijdslimiet, dus laten we liever afwachten tot de knop weer voor iedereen werkt.
Edit: ik kan dus wel wijzigen, maar heb hier geen mod functie o.i.d. Misschien kan ik dat door de vip account?
Ik weet wel zeker dat jij daarom wel kan veranderen en wijzigen, want onze forumbeheerder Beppie1 kon al die tijd aanpassen en op verzoek van ons veranderen/wijzigen. Alleen wij… die niks onder onze naam hebben staan, konden en kunnen het nog steeds niet.
Ik zie nergens, maar dan ook nergens een wijzigknop.
Dringt nog niet echt door volgens mij, maargoed… we wachten maar af. Zoveel mogelijk proberen meteen in goed hollands te schrijven en niet te snel typen, dan maak je waarschijnlijk de minste fouten. ![]()
Dat komt omdat ze daar forumbeheerder is, want ik kan in Mexico en Cambodja nu nog topics van jaren oud wijzigen ![]()
ik snap dat jullie allemaal op vrijwillige basis werken! tuurlijk hoef je niet alle post te lezen, wanneer er incorrecte post geplaatst worden zullen leden er wss wel melding van maken en hoef je je alleen op DAT draadje te concentreren.
nu wordt gezegd dat oude wijizigingen niet te traceren zijn, dat is hetgeen ik weerleg (mits het forum juist is ingesteld).
btw, ik kan nog altijd niks wijzigen…