De wereld rond te voet

Hallo,

Ik heb dit bericht verplaatst naar Reisgenoten Forum.

Groetjes, Leontien

we hebben zeker al één ding gemeen koppel, we hebben het beide niet voor hoofdletters (;
je wil dit doen op 1,5 jaar tijd? google de afstand eens die je aflegt en deel die eens door de aantal dagen dat je onderweg bent :smiley: je gaat echt wel snel moeten wandelen en niet veel rust hebben hoor. maar als je speciaal genoeg bent om deze toch aan te vatten dan zal de tijd die je erin steekt je zeker niet kunnen deren.
heb nog drie dingen die je zeker eens moet checken, het is een film, en boek en een song

de film: into the wild
het boek: te voet de wereld rond van ffyona campbell
de song: eddie vedder - society

je zult je in alle drie herkennen (:

veel succes, en laat niets je tegenhouden!!

Op 1 jaar en 8 maanden kun je nooit rond de Wereld wandelen dit duurt
minstens 10 jaar of langer…
Neem je tijd geniet stel geen deadlines want 99.9 percent van mensen die een Wereldreis doen gaan gewoon effe snel naar Azie Australie Nieuw Zeeland dit noem ik geen Wereldreis…
Bij een Wereldreis bezoek je alle Continenten/landen/eilanden zonder deadline of tijdslimiet…
Vergeet nooit ‘Its not te destination but the journey to the destination
that makes the real traveller’…

hey iedereen,even nog iets van mij laten horen. ben toch al blij dat ik al een aantal positieve reacties gehad heb.heb zo een gevoel dat er toch mensen zijn die me begrijpen. @cliff13 into the wild heeft de doorslag gegeven bij mij.ik kan me volledig vinden in zijn keuze die hij gemaakt heeft en zeker waarom. dit is een prachtige film,ondanks het toch wat spijtige einde.
de planning vlot tamelijk.er gaat nog een goeie vriend mee,dus nu we met 2 zullen zijn en op elkaar kunnen vertrouwen zal het weer een klein beetje gemakkelijker zijn. we zijn onze kennis en ervaring op plantenkennis,survival,en jacht al een 3 tal maand aan het uitbreiden.ook hebben we al iets meer den de helft van ons materiaal.dus alles loopt vlot.
behalve mischien de tijd die we in gedachten hadden,maar uiteindelijk moeten we voor niemand op tijd terug zijn,dus we zien wel hoelang het duurt. nu gewoon nog een 8 maand wachten tot we kunnen vertrekken,en tzijn lange maanden,zeker als het zonneke zo schijnt.
tips en ervaringen zijn nog altijd welkom.
groeten iedereen,
koppel555

go for it!!! laat niemand u beïnvloeden, leef het leven dat jij wil!!!

vergeet niet dat je onderweg ook nog kunt werken, b.v. in Zuid korea , japan , taiwan Cambodia etc

[http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bilderdijkkade,+Amsterdam+(noord-holland&daddr=50.08902,19.90261+to:46.44178,30.70578+to:41.04578,28.93661+to:40.92901,29.12078+to:40.79996,29.45672+to:40.72058,29.93872+to:36.0418871,32.6811297+to:Karakoram+Hwy&geocode=FWoUHwMdaE9KACnjPS7m3wnGRzHOMlIhy_TLug%3BFTxM_AIdkrAvASmFOLfwM1oWRzGIXjwXYQpd4Q%3BFTSlxAIddIjUASnBjl1WTTLGQDHjKNPqlbgi3w%3BFRRPcgIdoom5ASmxYCvbprDKFDFIZxqhG4vISA%3BFfKGcAIdDFm8ASlzdaMEusbKFDFyEYjoLiO-ow%3BFdiObgIdUHnBASn7_w3D8SDLFDETuLAWv0FtRQ%3BFcRYbQIdINTIASnfaAJS-0TLFDFEkpemzyptRw%3BFZ_0JQIdqazyASnL0Cj2I0fcFDE0igO_L-GFRw%3BFex1MgId_KN5BA&hl=en&mra=ls&via=1,2,3,4,5,6,7&dirflg=w&sll=52.160455,5.097656&sspn=26.72366,53.569336&ie=UTF8&t=h&z=4](http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bilderdijkkade,+Amsterdam+(noord-holland&daddr=50.08902,19.90261+to:46.44178,30.70578+to:41.04578,28.93661+to:40.92901,29.12078+to:40.79996,29.45672+to:40.72058,29.93872+to:36.0418871,32.6811297+to:Karakoram+Hwy&geocode=FWoUHwMdaE9KACnjPS7m3wnGRzHOMlIhy_TLug%3BFTxM_AIdkrAvASmFOLfwM1oWRzGIXjwXYQpd4Q%3BFTSlxAIddIjUASnBjl1WTTLGQDHjKNPqlbgi3w%3BFRRPcgIdoom5ASmxYCvbprDKFDFIZxqhG4vISA%3BFfKGcAIdDFm8ASlzdaMEusbKFDFyEYjoLiO-ow%3BFdiObgIdUHnBASn7_w3D8SDLFDETuLAWv0FtRQ%3BFcRYbQIdINTIASnfaAJS-0TLFDFEkpemzyptRw%3BFZ_0JQIdqazyASnL0Cj2I0fcFDE0igO_L-GFRw%3BFex1MgId_KN5BA&hl=en&mra=ls&via=1,2,3,4,5,6,7&dirflg=w&sll=52.160455,5.097656&sspn=26.72366,53.569336&ie=UTF8&t=h&z=4)

Hoi allen! Zo herkenbaar! Altijd maar die talloze vragen, ik herken het uit mijn omgeving. Ik vind het gewoonweg geweldig dat er mensen zijn die zo denken en zulke dingen willen ondernemen! Ik zeg gewoon gaan met die banaan! (Een back-up om weer thuis te komen in nood, is altijd wel een rustgevend idee) En ik heb zelf ook wel gemerkt dat hoe meer budget, hoe relaxter reizen, maar met minder is het proberen waard. Het kan zooo leerzaam zijn en zoveel voldoening geven om met zo min mogelijk middelen zover mogelijk proberen te komen. Ik zeg zet 'm op en ik hoop nog veel van jullie reizigers tegn te gaan komen zodat we een biertje kunnen drinken (die krijgen jullie van mij) en ik ademloos naar jullie verhalen en ervaringen kan luisteren! Groetjes, Nanine

Don’t regret anything you do, because in the end it makes you who you are…

Een geweldig idee, ik bewonder je moed. Het enige land waar ik met enige autoriteit wat over kan zeggen is Australië. Te voet door dit land. Stel je komt aan in Darwin (de meest voor de hand liggende plaats als je vanuit Indonesie komt) en wilt uitkomen in Sydney. Wat er dan voor je ligt zijn enkele duizenden kilometers lopen over geasfalteerde weg, en in sommige gebieden praat je dan over wegen waar misschien tien auto’s per dag langskomen en waar de afstanden tussen een road house een paar honderd kilometer kunnen zijn. Onderweg geen water, dus water voor een week meenemen. Minimaal 5 l per persoon per dag (en dat is echt minimaal). Wil je afwijken van de verharde weg: wie dat te voet doet is levensmoe. Heel simpel: dat overleef je niet, ook niet als je alle bush craft tot in je vingertoppen beheerst. Elk jaar weer staan er in Australische kranten tientallen berichten van naïeve buitenlanders die met een auto in de outback strandden en dat niet hebben overleefd - dus laat staan lopend. Het is simpelweg onmogelijk omdat er geen water is.
Ik heb zelf veel gelopen in de Australische bush en weet waar ik over praat. Tenzij je als cursiefje wilt eindigen in de Alice Springs Daily kan ik alleen maar zeggen: niet doen.
Niet lullig, maar wel serieus bedoeld
Een Nederlandse Aussie

ISBN, helemaal mee eens, heb OZ onder andere met een campervan gedaan en dan overal langs de (redelijk bewoonde, voor Australische begrippen dan ;-)) kustgebieden, zelfs daar hadden we al regelmatig een ‘alleen-op-de-wereld-gevoel’. Als je leven je lief is en je wilt echt genieten van dit land doe je alleen bepaalde bewoonde gebieden te voet en ga je niet van de gebaande wegen af. Er is een mooi inspirerend boek (vooral over wat je NIET moet doen) over een Aussie die in de desert gedumpt werd en daar volgens mij zo’n 90 dagen overleefde en meer dood dan levend werd teruggevonden. Bedoel dit niet als demotivatie, mooi boek om te lezen en tegelijkertijd goed om een idee te krijgen hoe onmogelijk de Australische natuur voor ons kan zijn. Voor de echte ‘diehards’ kan het wellicht een inpiratie zijn :-D, maar ik kan het alleen maar met ISBN eens zijn en pas goed op jezelf. Laten we het reizen enkel positive ervaringen laten opleveren! Geniet ervan! Safe travels!

Heej,
Wat een superuitdaging om zo de wereld rond te reizen, heel gaaf! Wij zijn tijdens het reizen óók een Amerikaan tegengekomen die zonder geld aan het liften is gegaan (die gekke Amerikanen ook altijd ;). Hij was 20 jaar en anderhalf jaar op reis… We leerden hem kennen toen we in Bolivia met een vrachtboot (voor een kleine vergoeding) mee gingen liften voor een week. Hij zou dan voor zijn verblijf met de mannen van de boot meewerken. En zo reisde hij iedere keer weer en afhankelijk van met wie hij mee kon liften, in welk dorp hij terecht kwam en of dat hij wel werk kon vinden, werd dat zijn route. Hij maakte dan ook echt de gekste dingen mee. Als Amerikaanse moet je in Zuid Amerika flinke bedragen voor visa betalen om in het land te komen, dus hij loopte dan gewoon ergens anders een beetje illegaal de grens over, tja hij had toch niets te verliezen. Na onze ontmoeting was hij in Bolivia opgepakt, omdat hij een vlot heeft gebouwd en zo de rivier wilde oversteken naar Brazilie. Nou we dachten op de boot dat hij een grapje maakte als je die brede rivier met Kaimannen zag, maar dus niet. Helaas gepakt en omdat hij geen geld had, bood de overheid hem allemaal rotklusjes aan om hun de boete te kunnen laten betalen. En zo nog meer verhalen, dus je ziet maar alles is mogelijk!

Wij vonden het heel bijzonder en stoer hoe hij het deed, mocht je nieuwsgierig zijn naar een aantal verhalen dan is dit zijn website: www.hitchtheworld.com (hij probeert nu op antartica te komen…)

Tuurlijk als je wat meer geld te besteden hebt zou je wat meer dingen kunnen bezoeken etc. Maar als je meelift of bij de mensen thuis gaat kijken of je wat kan verdienen, dan maak je natuurlijk weer hele andere dingen mee.

Je hebt ook websites zoals http://www.wwoof.org/ http://www.helpx.net/ of www.workaway.info waar je kan werken op een boerderij of net wat, tegen een slaapplek en eten (afhankelijk van iedere plek).

Tegenwoordig is http://www.couchsurfing.org/ populair geworden, je kan dan van bank naar bank reizen. De mensen die hier ingeschreven staan, bieden een bank of bed aan aan reizigers. Goede manier om gratis te overnachten en je hebt meteen iemand die je de stad kan laten zien!

Hopelijk heb je iets aan de sites en ik wens je veel succes met hoe je het gaat doen! Groetjes Antoinet