De Wegen in Tunesië

Wie kan mij vertellen hoe de wegen in Tunesië zijn. Daarbij denk ik aan het binnenland, want ik neem aan dat het langs de kust wel in orde is. Mag je met een scooter op alle wegen rijden?. Zijn er voldoende benzinestations?. Dat soort info wil ik graag hebben. Ik ben namelijk een reis aan het plannen on a.s zomer per scooter naar Tunesië te gaan ( en weer terug). Wie kan mij vertellen of er een ferry verbinding tussen Sardinië en Tunis is?.

Wim.

De keren dat wij met een huurauto hebben rondgereden vond ik de kwaliteit van de wegen best ok.
Volgens mij mag je met een scooter overal rijden, behalve op de autostrade.
In elk middelgroot stadje vind je tankstations, je betaalt er voor zover ik weet altijd cash.

Ik weet dat er ferries zijn vanuit Genua en vanuit Marseille. Ik weet niet hoelang je vakantie duurt, maar helemaal tot in Sardinië rijden, lijkt me een heel eind en dan schiet er misschien weinig tijd over voor Tunesië.

In het binnenland is het wel niet altijd zo evident om een deftige (proper, met warm water,…) accomodatie te vinden.

Misschien kan deze link je helpen http://twitter.com/travelbabbel

Annh,

Bedankt voor je reactie.Ik heb alle tijd van de wereld, dus de aanloop naar Tunesië is nooit te lang. Bovendien zijn het mooie eilanden, Corsica en Sardinië. Ik heb inmiddels begrepen dat er geen ferry’s gaan vanuit Cagliari. Je moet vandaar naar Trapani op Sicilië varen en dan de ferry naat Tunis nemen. Maar ik heb nog genoeg tijd over voor een goede voorbereiding.
Groeten, Wim.