Hallo,
We vertrekken 4 augustus naar Tunesie. We willen graag Tunis, Carthago, Sahara, Douz en nog wat steden bekijken. We hadden gezien dat er veel toers worden aangeboden, maar we vroegen ons af of we ook zelf een auto kunnen huren en alles bekijken. We zitten in een hotel in Port el Kantoui, ik weet dat het een eind rijden is naar de Sahara, dus we zouden dat in 2 dagen willen doen.
Tips hoor ik graag!
Groetjes Anika
Hallo Anika,
Allaes kan maar Tunis en Carthago liggen in het noorden dat kun je in een dag doen als je beetje vaart maakt. De Shahara en Douz liggen in het zuiden en dat is een eind rijden en sommige gebieden kun je niet bereiken met een gewone auto. Je hebt daar zeker 2 dagen voor nodig en als je alles wil zien nog langer. Denk dan bijvoorbeeld aand de bergoases op de grens van Algerije en een ritje met de Lezard Rouge.Kijk gewoon even wat je reisleiding voor aanbiedingen heeft, het lijkt mij beter om dat hele eind niet zelf te rijden maar gewoon per bus of 4x4 van de omgeving te genieten onderweg.
Groetjes,
Marianna
Hallo!
Bedankt voor de tips! We gaan Tunis zelf bezoeken en het zuiden doen we via een toer. Er zijn in Tunesie zelf toch wel voldoende mensen die dit soort toers organiseren?
Groetjes Anika