Vervoer in Tunesie

Hallo

In de maand mei 2008 gaan we een week op begeleide rondreis in Tunesie.
De tweede week verblijven we in de omgeving van Yasmine/Hammamet.
Om de 2de week op een aangename manier door te brengen wilden we met het openbaar vervoer enkele uitstappen maken.
Graag info over de diverse mogelijkheden met bus en trein of taxi.
Wie kan mij een link bezorgen .
Groeten van uit Belgie

guy

http://pittie.web-log.nl/
ik zou zeggen kijk hier eens rond is heel veel over tunesie te vinden. groetjes ilze

Wij zijn nl al 2 maal naar Tunesie geweestunis en D’jerba.Het vervoer terplaatse is helemaal geen probleem.Gewoon een taxi nemen aan het hotel en de prijs op voorhand afspreken.Hun 2é taal is nl frans.Het zijn heel vriendelijke mensenen heel eerlijk.Zo hoevden wij maar te betalen eens we terug aan het hotel aankwamen,en bleven ze ons gewoon afwachten op de afgesproken plaats en tijdstip.Zij zijn heel goed op de hoogte van wat er te zien is,en zo heb je rustig de tijd om wat te bezoeken.Met de bus is alles er heel comercieel uitgebaat en krijg je er ook niet zoveel tezien.De tunesische cultuur is echt heel mooi.Zo moet je ook eens van de groete wegen durven afwijken,pas dan ktijg je het echte Tunesie te zien.

Hopelijk hebben jullie er iets aan,en alvast veel plezier en reisgenot.

Groeten Marnick.

Je kunt makkelijk met het openbaar vervoer reizen in Tunesie. Je kunt met de bus gaan (die op een tijdschema rijden) of je gaat met de louages (die vertrekken als ze 8 personen hebben). De snelste manier is meestal de louage. Het kost beiden maar een paar euro. Gewoon naar het lougestation gaan, zeggen waar je heen wilt gaan en de mensen wijzen je de weg. Is er geen directe verbinding dan zorgt de chauffeur ervoor dat je bij het overstappen in de goede wagen komt te zitten. Het is zoals al aangegeven was makkelijk als je de Franse taal een beetje beheerst maar dat moet voor jullie geen probleem zijn denk ik. Verder hoef je niet af te dingen op de prijs want er zijn vaste tarieven en je wordt niet opgelicht.
Veel plezier in Tunesie.

Ik zie nu pas dat jullie er al zijn of al geweest zijn. Maar misschien hebben anderen er iets aan. I.i.g. Tunesie is een makkelijk land om te backpacken met het openbaar vervoer.