hallo, ik ga eind december(25ste) naar Tunis, ik vraag me af wat er mogelijk is om te kiezen voor vervoer van 't vliegveld Tunis naar Hammamet…
bus of taxi??? en hoe regel je dat en hoe duur is dat ongeveer??
m’n budget is niet zo groot…
Tunis - Hammamet kan je wel met de trein doen.
Als het goed is kost dat ook niks.
Ik heb dit traject nog niet gedaan.
Maar Mahdia - Monastir was 2,100 dinar, dus dat is een euro.
Ik zou zeker geen taxi nemen. Er zijn ook kleine busjes, voor iets van 8 personen. Maar in Tunis zou ik niet weten waar die bushalte is.
Ik wil het wel voor je navragen aan mijn vriend. Die heeft een vriend uit Tunis
Voor 6 dinar (3 euro) kan je een louage nemen. Dat is een kleine bus,voor 8 personen ongeveer. Maar je moet wel eerst naar het louage station. Kan je een taxi naar toe nemen. Gewoon zeggen louage station dat begrijpen ze wel. Het schijnt niet ver te zijn. Taxi is als het goed is ook maar een paar dinar.
En dan heb je daar zo een station en staan allemaal borden met waar die busjes naar toe gaan. En dan kom je gewoon een kaartje bij het loket.
Het is een betrouwbare organisatie en je wordt bij je hotel/appartement afgezet/opgehaald en het is heel goedkoop. Een retour kost per persoon 15,40 Euro (enkele reis 7,70 Euro). Je voert bij resort ""all’’ in en currency ‘'EUR’'. Je hebt wel een creditcard nodig.
Voor meer vragen kun je me mailen: [EMAIL=“pittiepit@gmail.com”]pittiepit@gmail.com
dank je wel voor je info! ben ik heel blij mee…
vandaag drukke dag dus ik ga er morgen even rustig
voorzitten en je ws ook nog even een mailtje sturen…
voor nu alvast, dank je wel!
groet Saskia