Reizen met de Trein van Hammamet naar Tunis??????

Ik ben op zoek naar meer informatie.
Wij zijn met 5 personen ( Ouders + 18jaar, 16jaar, 12jaar)
en willen vanuit Hammamet en dag naar Tunis.
De trein lijkt mij de gekoopste manier,
maar ik kan geen prijzen vinden,
wat zou en retourtje kosten??
Of is en busje aan te bevelen???
Wie kent zich uit???
Ik verheug mij op jullie antwoorden
Met vriendelijke groet

Het makkelijkste en snelste manier is om met de louage te gaan. Ze rijden aan als ze vol zitten. Ik dacht dat de meeste 7 passagiers meenemen. Omdat je toch met 5 bent kun je ook de laatste twee plaatsen betalen zodat je de hele auto vor jezelf hebt.

1 like

Volgens mij kan je ook gemakkelijk de trein nemen in Nabeul. Wat een ticket tegenwoordig kost weet ik niet, maar het is echt wel twee keer niets. Laatste keer dat wij de trein genomen hebben vanuit Sousse is ongeveer twee jaar geleden. Toen hebben wij denk ik 12 of 14 dinar (ongeveer 7 euro, heel grof gerekend) betaald voor een ticket eerste klas heen en terug en Sousse is nog 60 km verder van Tunis dan Nabeul.
Zoals in vorige reactie gezegd kan je natuurlijk ook de louage nemen…

1 like

Vanuit Hammamet kun je ook de ‘‘lijnbus’’ naar Tunis nemen. Deze vertrekt vlakbij de Medina van Hammamet. Het is een comfortabele bus met airco.

Groetjes,
Pittie

1 like

De trein is m.i. comfortabeler en leuker dan een louage, Je maakt onderweg ook leuke contacten. Wij hebben jaren geleden vanuit Sousse met tussenstop in Hammamet per trein een trip gemaakt naar Tunis. Was heel leuk. Onderweg stopte de trein in de middle of nowwhere. Wat bleek … de machinist had gehoord dat er een paar knappe dames aan boord waren, en wilde die even persoonlijk komen bekijken!