Vervoer in Tunesie

Beste mensen.

Deze zomer ga ik naar Hammamet, graag wil ik weten wat de mogelijkheden zijn om vanuit Monastir of Tunis naar Djerba af te reizen.
Ik heb op de website van Tunisair al mogelijkheden bekeken maar zie dat alle vluchten vanuit Monastir en Tunis met een overstap in Frankrijk (Parijs of Lyon) doorvliegen naar Djerba. Dat is toch gekkenwerk?

Zijn er ook andere mogelijkheden? is het aan te raden om een auto te huren en zelf deze afstand af te leggen, ik weet dat het zo’n 380 km is. Of is het aan te raden met bus of trein te reizen?

Wie kan mij helpen?

Zijn er mensen die deze route al gedaan hebben, reacties zijn welkom.

Groetjes Sandra

bus, trein, georganiseerd tripje boeken, autohuren. Het kan allemaal!

Maar rijden die trein en bussen regelmatig? Is er bijv een time table, en waar kan je de prijzen achterhalen? En wat is de afstand en de reisduur?

Heb vandaag met het verkeersbureau gebeld en die zeggen dat je makkelijk een auto kan huren maar dat niet alle wegen verhard zijn en de bewegwijziring niet helemaal optimaal is. Dus maw leuk om te doen maar zoek het maar uit.

Ik zie in de brochures ook geen vervoermogelijkheden staan.
Wie o wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes

auto huren is natuurlijk het meest comfi en ook goed te doen hoor. Wel ff goede kaart kopen. Wat ik wel raar vond is dat wij overal engelse (plaatsnaam) borden tegen kwamen behalve in de hoofdstad, vaag toch?!

anders kan je volgens mij beter met de bus reizen dan met de trein. Ze hebben niet zo heel uitgebreid trein netwerk maar de bussen zijn wel goed geregeld. Die heb je in goedkope en duurdere klasses. Gewoon daar ff informeren bijvoorbeeld bij je hotel.

succes

Bus: [www.sncft.com.tn]

Trein: [www.sntri.com.tn]

Heel erg bedankt voor de links.
Ik heb het zojuist bekeken, maar moet dit van te voren gereserveerd worden? Op kan dat op de dag zelf ook?
Bedankt weer!

Met de treinen heb ik geen ervaring maar voor de bus kun je gewoon ter plekke een kaartje kopen, wel op tijd er zijn, bagage kan onder in de bus.

Onze voorkeur gaat toch uit naar de trein omdat deze snachts rijdt volgens die site die je me gaf, bij de bus dienstregeling zag ik dat de bus overdag rijd.
Nu hoorde ik een hostess over een Louage (taxi voor lange afstanden)
En dat dat maar 20 dinar kost, heeft een van jullie hier ervaring mee?
Bedankt voor zover!
Groetjes

De treinen hoef je óók niet te reserveren. Ook hier geldt: gewoon op tijd komen. Ik zou je wel adviseren 1e klas te reizen, dan heb je voor weinig geld meer veel extra comfort.

Louages: De witte verzameltaxi’s zijn vaak Peugot’s 404 of 504 en tegenwoordig ook kleine busjes met een blauwe of rode strip aan de zijkant. Deze verzameltaxi’s verbinden alle gebieden in Tunesie. Ze zijn sneller dan de bus daar ze direkt van A naar B rijden. Maximaal kunnen 5 personen in de normale auto’s worden vervoerd, maar meer in de grotere busjes. De Louage vertrekt pas als alle plaatsen bezet zijn. Een alternatief is natuurlijk ook mogelijk, door de onbezette plaatsen te betalen. Het kan ook gebeuren dat de vraag groter is dan het aanbod en dan kan er wel eens een “kleine ruzie” ontstaan. Het zou zo maar eens kunnen gebeuren dat als je gebruik maakt van een louage er iemand naast je zit die een paar “levende” kippen bij zich heeft. De prijzen voor de afstanden zijn “vaste” prijzen. Er wordt aan het einde van de rit afgerekend. Vraag even aan “je buurman” wat het tarief is wat je moet betalen. Iedere plaats in Tunesie heeft een vaste “verzamelplaats” waar de louages staan. In de grote plaatsen zijn er vaak meerdere vertrekplaatsen. De chauffeurs van de louages houden er een stevige rijstijl op na omdat hoe vaker ze van A naar B kunnen rijden, des te meer ze verdienen.

Groetjes,
Pittie

[COLOR=royalblue][/COLOR]

ik ga in augustus naar djerba. (eerste keer dat ik alleen op reis ga, dus is een beetje stressen :slight_smile: ) Ik zou graag in Douz op kamelen een tochtje maken in sahara. Maar ik vind nergens terug hoe ik best van djerba naar Douz geraak. (op de link van bussen vind ik douz niet terug)
Heeft iemand een idee? en hoeveel dit ongeveer zou kosten?

groetjes

Een kamelenrit eventueel met overnachting onder Bedouinen tent inclusief maaltijden kun je via het agentschap Douz Voyage boeken op Djerba. Zij regelen dan ook vervoer voor je.
Hoeveel dat kost weet ik niet precies.
In het hotel kun je ook ongetwijfeld bij je host of hostess zoiets boeken.
Ga je liever op eigen houtje kun je de louage nemen van Djerba naar Gabes daar overstappen naar Douz.

We gaan 28 september naar Monastir. Uit eerdere verhalen blijkt dat er in deze hotel streek niet zoveel te doen is. Daarom willen we een auto huren en zelf op pad gaan. Wie heeft ervaring met het huren van auto’s in dit gebied. Waar moeten we op letten. Zijn de auto’s betrouwbaar? en welk autoverhuur bedrijf kunnen we het beste nemen?