De Ultieme Spanje Vakantietip!

Iedereen die wel eens in Spanje is geweest, heeft wel een tip. Wat moet je zien, wat moet je juist vermijden? Waar zijn de leukste steegjes van Barcelona? Ga zo maar door.

Plaats hier je ultieme Spanje reistip!

Een aantal jaren geleden ben ik met vriendinnen naar Barcelona gegaan. We hebben toen in een restaurantje gegeten dat Origen 99,9% heette. Het was een ontzettend leuk restaurantje met erg lekker eten… Dus ben je een keer in Barcelona, moet je daar vooral heen gaan!

Heeft er niemand een leuke plek in Spanje bezocht die je kunt aanbevelen?!

Hallo

Ik woon op dit moment in Barcelona en ik heb wel een aantal tips!

De lekkerste sangria drink je op placa Reial (achter de Rambla) op het terras van hotel Reial (hier hebben zo ook hele lekkere tapas, maar helaas niet zoveel keus)

Waar je ook lekker kunt eten en waar ze lekkere cocktails hebben is Princesa 23.

Bij Tapas Tapas hebben ze heel veel keus in tapas en als je niet zo goed thuis bent in de verschillende soorten tapas is dit een hele handige plek. Hier krijg je namelijk een placemat met plaatjes van alle tapas die ze hebben.

El Born is de gezelligste wijk in Barcelona.

Als je niet bekend bent in Barcelona is het zeer verstandig om de wijk Raval te vermijden. In deze wijk zijn straten, die levensgevaarlijk zijn.

Voor de vrouwen onder ons, de kledingzaak Desigual is echt een aanrader. Het is niet goedkoop, maar echt heel gaaf!!

Als je nog vragen hebt… kom maar op :wink:

Groetjes!!

Heej traveling Skippy,

Heb je origen 99,9% ook al een keer uitgeprobeerd? :slight_smile:

Groetjes

Heey
nee daar ben ik nog nooit geweest, ik heb er wel eens van gehoord…dat wel. Ik zal het eens opzoeken.
Bedankt!

Op maandagavond gaan eten in restaurant Vino Mio in Málaga. Met Flamenco muziek

Hoi.

Ik ben zojuist terug van Mallorca en Ibiza. Ibiza is het allerleukst! Niet alleen als party-eiland, maar ook vanwege de mooie baaien en de prachtige stranden. Ga zeker eens kijken bij de hippiemarkt in Las Dalias, op de Carrera de Carlos!

Groetjes,

Tientje84

Wij gingen voorheen gemiddeld elke twee maanden op en neer naar Monserrat (in de buurt van Valencia) aangezien de ouders van mijn Spaanse vriend hier nog wonen. Een tip die ik jullie absoluut zou willen meegeven is eten bij het restaurant ‘Ca Jaume’ op het pleintje in het centrum van El Palmar, zo’n 15 min. van Valencia af - naast het natuurpark ‘Albufera’. Elke keer weer gaan wij specifiek naar dit authentieke Spaanse dorpje om het heerlijke ‘Arroz a banda’ te eten, met allioli - verrukkelijk!! Daarnaast is het ook enorm leuk om een boottripje over het meer te maken, als je er toch al bent…Het uitzicht is prachtig, het kost nog geen €10,- je bent zo’n half uur aan het touren en de vissen springen je voorbij ondanks het donkere water.

Veel plezier toegewenst!

Wij gaan vanaf 4 juni 2009 met een camper 3,5 week richting Spanje.
We hebben ongeveer de volgende route in gedachten:
Eerst door Andorra en dan een weekje of zo in de Pyreneen verblijven. Vervolgend een stuk het binnenland door en ongeveer uitkomen aan de kust tussen Valencia en Barcelona. Vervolgens helemaal langs de kust weer omhoog. Wie heeft er tips (must go’s) over dit deel van Spanje? We zoeken de mooiste plekjes in de pyreneenen het binnenland en voor wat het strand betreft niet de “betondorpen”, maar leuke dorpjes en mooie baaien.

Wij zijn vorig jaar in Tarragona geweest en er sprongen 2 dingen uit: Het klooster van Montserrat is geweldig en dan wel met de kabelbaan omhoog (niet met de auto)
Miravet is ook fantastisch. Als je vanaf Taaragona gaat dan kun je met een pontje de Rio Ebro over en dan kom je bij het dorpje Miravet. Het pontje is al een belevenis op zich: het enige veer wat alleen gebruik maakt van de stroom van de rivier om de oversteek te maken. Het veer zelf is niet meer dan 2 bootjes verbonden met een platform en er kunnen dan ook niet meer dan 3 auto´s tegelijk op (waarvan 1 met z´n kont boven het water hangt). Miravet is vooral bekend om zijn Tempeliers kasteel en is één van de beste arquitechtonische voorbeelden van de militaire bouwkunst van de Tempeliers. Het dorpje is tegen de heuvels boven de rivier gebouwd.

Meer info:
http://www.pueblos-espana.org/cataluna/tarragona/miravet/galeria-fotografica/
http://www.abadiamontserrat.net/

Suerte

Zeer fraaie dorpjes (pleinen met houten portico’ s en soms met een kasteel op de achtergrond) zijn Calatanàzor, Peñaranda de Duero, Ayllón, Riaza en Pedraza de la Sierra. Midden in de zomer zijn de binnenlanden van Spanje goed te doen omdat je bijna altijd flink boven zeeniveau zit waardoor het elke avond lekker afkoelt. Nog een aanrader: de moorse stad Medina Azahara bij Cordoba. Mooiste tapasbar tot nog toe: aan het Plaza Mayor in Osuna (zie foto)

Hey,

ik heb even een vraag…ik weet dat dit hier niks te mee te maken heeft, maar kunnen jullie mij even ergens mee helpen?
Mijn Oma was in spanje op vakantie, in Malgrat De Mar. Naar het hotel Reymar hotel. Ze wilt graag een email adres hebben van hun, maar dan wel van hun eigen hotel, en niet van een reisorganisatie. Ik heb geprobeerd te zoeken…maar ik krijg alleen maar van die aanbiedingen te zien. Kunnen jullie het misschien wel vinden?
Alvast bedankt!

Groetjes Macy.

Hier is tie, email: info@hotelreymar.com

Ik ben ook in Mallorca geweest. Palma is erg mooi! Vooral de grote kathedraal met zijn lanen ervoor!

Het plaatsje Begur op de Costa Brava perfect voor een vakantie vele leuke kleine starndjes zoals Sa riera, Aquiblava, Playa de Rocco, Sa Tuna.
En het hele grote strand van Pals voor de iets grotere jeugd
Het grote voordeel is dat de gemeente van dit plaatsje het beleid heeft dat er niet boven de boom grens gebouwd mag worden dus er is geen hoog bouw.
Verder zijn er hele leuke plaatsen in de omgeving zoals het pitoreske Pals en Predatalada Molins.
En wil je eenkeer naar de drukte dan rij je naar de grote seden zoals Lorret, Platja D Aro of Barcelona.

Het plaatsje Caspe, in de provincie Zaragoza, in Aragon.
<O:p</O:p
Zo’n 3 uur rijden van Barcelona, zo’n 1,5 uur van Zaragoza.<O:p</O:p
De perfecte plaats voor visvakanties (vissen op meerval en karper), maar ook voor allerlei andere vakantiegangers.<O:p</O:p
Vogelspotters (er vliegen hier heel veel roofvogels), wandelaars, mountainbikers, of als je op een nadere wijze wilt genieten van natuur, cultuur, architectuur enz enz<O:p</O:p
Er is zelfs een tapasbar die tapas van kangoeroe heeft. O.a. kangoeroe carpaccio. En das nog lekker ook.<O:p</O:p

www.TheCompleatEbroAngler.com voor meer info.

Hej,
Nee…tips heb ik niet na 2x een weekje vakantie in het voorseizoen…
wel een vraag… wij (2 ouwetjes van rond de 70) willen graag half maart tot eind april 2010 naar Spanje…Veel later kunnen we niet terug zijn,want dan moeten we weer hier heen…naar Zweden…
We gaan met de eigen auto, de scootmobiel moet mee voor als we een stad in gaan…
We willen op een paar plekken een appartementje huren in de buurt ban Sevilla,Valencia en Barcelona… De rest eigenlijk in stacaravans verblijven.
Kunnen we dat met hulp van goede campinggidsen doen, of moet je dat vooraf reserveren…willen we eigenlijk niet. Nadeel is dat we geen woord Spaans spreken, en dat in de winter ook niet geleerd krijgen…we hebben het te druk met Zweeds…
In Zweden heb je Comvic, een mobiel internet wat je per dag,week of maand kunt kopen…is zo iets ook in Spanje te koop en hoe heet dat dan?
Wie weet kan er iemand iets zinnigs over zeggen…bedankt alvast…anneke

In Barcelona is een eettent met de naam El Rovell del Born, midden in de wijk El Born (oude deel van Barcelona, veruit het mooiste deel als je van hippe en trendy winkels en horeca houdt!). De straat heet Carrer Argenteria, nummer 6. Hippe tent, strak interieur, lekker eten en bezoek is veelal locals.
Mocht je puur Catelaans willen eten, dan aan de overkant van de straat, daar ligt een restaurant Senyor Parellada. Adres is Carrer Argenteria, nummer 37. Uitgebreide kaart met vlees- en visgerechten. Stevig eten, niet voor “doetjes” (zonder daarmee iemand te willen beledigen). Ruim assortiment aan streekwijnen (uit de Penedes streek, rood, wit en uiteraard de niet te missen cava).

Mocht je dan een bed willen opzoeken, dan kan ik hotel Banys Orientals van harte aanbevelen. Ligt naast restaurant Senyor Parellada. Goed middenklasse hotel, prima prijzen voor hartje centrum Barcelona (variërend van € 87 voor een eenpersoonskamer tot net geen € 100 voor een 2persoonskamer). Er zijn ook enkele suites voor € 130. Alle prijzen, zoals gewoonlijk in Spanje, exclusief 7% BTW en zonder ontbijt (en dat is OK, ontbijten kun je vaak beter ergens in een leuk tentje doen, op iedere hoek vd straat is er wel een mooi plekje om koffie en een broodje te nuttigen). Reserveren by Senyor Parellada en Banys Orientals is een must, beide zijn razend populair!

Genieten!

Succes en groet. :dag:

Tja, ik woon al 5 jaar in Barcelona en kan dus Barcelona aanraden omdat het alles heeft!

Strand (vooral niet op Barceloneta gaan liggen maar lekker verder naar achter), bergen (Tibadabo echt super uitzicht + mooie kerk), park Guell (ook voor het uitzicht en hoe hoger, hoe rustiger) en dan natuurlijk tientallen andere dingen.

Mijn ultieme reistip is toch wel regelmatig de agenda van de stad raadplegen: www.bcn.es, ook in het engels met heel veel tips over leuke (en goedkope) dingen te doen, zoals nu open lucht film op Montjuic.

Ik schrijf er regelmatig over op mijn weblog:

Tot ziens!