De top 10 van de meest gevaarlijke landingsbanen ter wereld

Voor meer uitleg voor elk luchthaven (waarom is het gevaarlijk?), ik ga vanonder de bron, zo, kun je zelf zien hoe en wat :

1. Toncontin International Airport - Tegucigalpa - Honduras

2. Queenstown Airport in Queenstown - New-Zeeland

3. Gustaf III Airport - St.Jean - St Barthélemy

4. Courchevel Airport - France

5. Princess Julianna International Airport - Philipsburg - St.Maarten

6. Sitka Rocky Gutierrez Airport - Sitka - Alaska

7. Catalina Airport - Avalon - California (VS)

8. Tenzing-Hillary Airport - Lukla - Nepal

9. Barra Airport - Barra - Scotland (VK)

10. La Guardia Airport - New York - (VS)

Bron : Knack
**Lees meer: **http://weekend.knack.be/reizen/reizen-top-10/de-10-gevaarlijkste-landingsbanen/album-1195099743548.htm

Gustaf III Airport…St Barths…

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“i9Z1ie1OdzE” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Lukla is idd ook niet een van de makkelijkste airports…

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“qF9bNI0kp4k” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

En Tegucigalpa lijkt me ook best lastig…

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“4NKeKl09mDQ” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

En als Kai Tak nog had bestaan, had deze vast op nr 1 gestaan in dit lijstje…

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“3PCOcyt7BPI” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Jezus Christ, ik heb nog van deze “spectaculaire” landings, zelfs op Zaventem (en hier hebben geen redenen) maar denk aan de mensen die schrik hebben in de vliegtuig…ze zullen NOOIT meer met een vliegtuig ergens naar toe !
Groetjes en bedankt,
Sopirla >>>

Deze passagiers hadden ongetwijfeld doorgegeven dat ze op het strand afgezet wilden worden…

Wat is fijner dan je vakantie beginnen direct op het strand en een goede zicht op de zee hebben ! (ik weet het, ik ben cynisch…maar niet altijd !)
Groetjes
Sopirla>>>

Daar landen en opstijgen vond ik geweldig!

Dat kan ik me goed voorstellen ja ! Op het filmpje ziet het er al erg gaaf uit !

Oef! Met zo’n enorme kist al landen terwijl je je s-bocht nog aan het afmaken bent. Moet flink zweten geweest zijn voor de piloten.

Als ik een v/d passagiers zou zijn, had het zweet me ook in de handen gestaan…