De Spaanse taal

Hallo,:dag:

Moet hier nog een beetje mijn weg zoeken op het forum, maar prio ligt nu effe in het spaans leren.
Ik ben van mening als men wilt emigreren, dat men op zen minst toch de locale taal praat. Daar ben ik nu mee bezig in mijn 1ste jaar.
De spaanse taal is zeker niet gemakkelijk en ik leer moeilijke talen, maar toch zal ik ze kennen, ik moet ze kennen.
Heeft iemand ervaring of kennis van prive lessen spaans? Kennen jullie mensen die evt priveles spaans willen geven? Ik woon in Ninove.

Alvast bedankt voor de evt richtlijnen.>>>:zon02:

Hoi Talle,

Wat leuk dat je gaat (of wil gaan) emigreren! Ik heb zelf een half jaartje in Sevilla gewoond, en mijn mening is dat je het toch het beste leert als je daar bent! Natuurlijk kan ik in NL al de nodige lessen nemen, maar vaak is het dan alsnog moeilijk om je op bestemming zelf verstaanbaar te maken.

Ik heb er toendertijd voor gekozen om in Sevilla zelf naar een talenschool te gaan. Je kan dan kiezen tussen hele dagen les, halve dagen, klasje, prive…je hebt dan ook een Spaanstalige leraar/lerares, plus dat je met veel andere buitenlanders in de klas zit, waardoor je toch Spaans gaat praten met elkaar. Als je dat in ieder geval een maand doet dan is de basis gelegd, en kan je jezelf goed verstaanbaar maken. Alsnog is het wel zo dat je pas écht de taal goed leert doordat je deze in het dagelijks leven gebruikt…naar de supermarkt, het postkantoor, restaurant, café…doordat je dan wel móet (want vaak spreken Spanjaarden of Zuid-Amerikanen toch geen Engels), pak je het heel makkelijk op!

Succes ermee in ieder geval!

1 like

hier staan nog wat tips om Spaans te leren.

Mijn advies: niet opgeven, een drankje nuttigen in de kroeg en lekker spaans praten met de locals, die vinden het alleen maar mooi dat je het probeert. Een Spaanse partner regelen is natuurlijk de allerbeste manier :wink:

Vergeet ook de audiocursussen niet, en luisteren naar spaanse muziek (ik hou zelf wel van Juanes uit Colombia) helpt ook wel.

Teach2000 is een handig overhoorprogramma.

Mucho suerte!

1 like

Hola! Sander,

Gracias por su información.

Hasta luega!:dag: