Emigreren naar Barcelona - Waar leer ik het beste de taal?

Ik ben van plan om omstreeks april naar Barcelona te komen om
te kijken of ik daar mijn leven op kan bouwen. Ben twee jaar geleden verliefd geworden op de stad en blijft in mijn hoofd zitten dus ga de stap zetten.
Mijn vraag is alleen waar kan ik het beste de taal leren? Naar Barcelona komen en daar fulltime bezig zijn met de taal of een cursus in Nederland volgen?
Wie heeft tips en ervaring?!

Hoi Sabine,

Toen ik vijf jaar geleden hier kwam wonen, sprak ik echt geen woord Spaans… Niet altijd even handig, bijvoorbeeld als je een werk contract moet ondertekenen. Toch raad ik je aan hier voornamelijk Spaans te leren omdat de lessen a) in het Spaans zijn en je b) meteen je kennis in de praktijk kan gebruiken!

Een echte aanrader is de school Version Original, zit in hartje centrum, zijn betrokken, hebben kleine klasjes en zijn errug betaalbaar! Je zou bijv. een maand intensieve lessen kunnen volgen voordat je aan het werk gaat. Het fijne van Version Original is, dat ze ook avondlessen geven, 2 x in de week 2 uur, goed te combineren met een baan en maar 225 euro per cursusperiode (3 maanden).

Succes!

Mabel

(alles over wonen/werken en leven in Barcelona vind je trouwens op mijn blog!)

Hoi Mabel,
Bedankt voor je reactie en tip. Spreekt me ook meer aan om gewoon les in Barcelona te volgen. Lekker in de sfeer en onder de mensen en inderdaad direct toepassen in de praktijk.
Ik volg je blog op je site; echt super leuk om te lezen. Heb er ook al een aantal tips vanaf gehaald!
Groetjes, Sabine

Beste Sabine,
Ben je inmiddels al plannen aan het maken voor vertrek? Die school die Mabel je heeft aangeraden schijnt inderdaad een goede te zijn. Voor de rest heb ik ook nog wat tips voor je.
Mocht je geïnteresseerd zijn, mail me dan even.
[EMAIL=“najat30@hotmail.com”]najat30@hotmail.com
Heel veel succes!
Nina

1 like