Spaans leren in Spanje of Latijns-Amerika

Hola!

Ik wil graag Spaans gaan leren aan de kust in Spanje of in bijvoorbeeld Costa Rica. Kun je voor het ‘officiele’ Spaans dan beter in Spanje gaan studeren of maakt dat niet uit? Ik wil eventueel ook het DELE-examen doen in het buitenland…

Reacties zijn erg welkom, want ik zit erg in dubio… :tssk:
<!-- / message –>

Hoi Linda,

Het maakt niet uit waar je Spaans leert. Elke taalschool zal je het Castellaans-Spaans leren, zowel in Spanje als in Zuid Amerika. Uiteraard krijg je altijd ook de lokale taal mee, zeker als je je in het dagelijkse leven ter plekke mengt. Maar dat heb je in Spanje zelf net zo goed. In elke provincie hebben ze toch weer net hun eigen accenten, dialecten en uitspraken.

Voor beide valt veel te zeggen, maar voor de taal maakt het in ieder geval niet uit waar je naar toe gaat! Kijk eens hier bij Study Travel. Via die organisatie ben ik eens naar Cuba geweest. Was super!

Liefs,
Carolina

In zuid america spreken ze wat langzamer spaans en gebruiken wat makkelijkere woorden. In spanje kost het me heel wat meer moeite om bij te blijven, ondanks heel wat jaren spaanse les. Zuid America is natuurlijk wel een prachtige ervaring. Net wat je zoekt. Succes ermee

Quilla

grin Tja, de beste manier van Spaans leren blijft een verblijf aldaar, ofwel in Spanje ofwel in Zuid of Midden Amerika. Dat maakt voor het begin echt niet zo veel uit.

Ik woon nu ruim 2 jaar in Andalusië (waar ze bekend staan om het snel spreken) en dat kan ik nu goed volgen en inmiddels ook wel een beetje zelf zo snel spreken! :smiley:

En ook ik ben begonnen met alleen reizen naar Spaanstalige landen. Eerst Peru, toen Cuba (verschillende keren), later ook Spanje. Steeds een verblijf van minimaal een paar weken, overnachten bij een gastgezin (dan moet je wel Spaans spreken). 's Ochtends les en 's middags en 's avonds tijd voor andere dingen. Geweldig was dat!

HET IS DE BESTE MANIER! Op in een Spaanstalig land gaan wonen na dan! :wink:

Liefs,
Carolina

Hoi Linda,

Ik ben zelf ook al vele malen Spaans gaan leren in het buitenland (onder andere in Malaga, Granada, Madrid, Bolivia en Costa Rica) en wat Carolina zegt overal hebben ze wel hun lokale accent, maar op de scholen wordt altijd het Castellano/officiele Spaans gegeven.

Na alle geweldige ervaringen woon ik nu zelf ook in Zuid-Spanje en ben inmiddels ook werkzaam bij een van de organisaties via welke ik eerder talenreizen deed. Je kunt ook eens op onze website kijken, www.masqueidiomas.com of ons mailen voor persoonlijk advies.

Veel succes en plezier alvast!

Roos :zon02: