Grrrr beeje jammer van mn subtitle…blijven blond en weet niet hoek t moet verbeteren…hmmm :unsure:
Maargoed mijn verhaal…
Hola (jawel mijn eerste woordenkennis :D)
Na een tijd mijn drang om naar het buitenland te gaan bedwongen te hebben heb ik t toch niet kunnen laten, ik neem n tussenjaar. (russst…:D)
Nu wil ik dit jaar voor drie maanden naar Latijns Amerika om spaans te gaan leren. Ik heb inmiddels een brochure van StudyTravel ewn mijn oog op Playew del Carmen, Mexico laten vallen, maar mijn vragen voor hier:
*Hoe kan ik dit het beste regelen?
Wat raden jullie aan, een volledig pakket of zelf rond gaan bellen naar scholen en ter plekke accomodatie zoeken.
*Wie heeft hier ervaring mee en wil mij meer wegwijs maken in de mogelijkheden? :rolleyes:
Hoop dat iemand me hierbij kan helpen, wil zo snel mogelijk op dat heerlijk strand mn woordjes stampen…
Als je er een jaartje tussenuit gaat, kan dat heel wat voordelen opleveren. Wat van de wereld zien, zelfstandigheid, jezelf tegenkomen, afzien en ga zo maar door.
Daar hoort onzekerheid maar ook zelfvertrouwen bij.
Begin gewoon met het veilige gevoel van een taalschool MET accomodatie, en trek na een maand je eigen plan. De eerste maand doe je vrachten taalkennis, ervaring en bovenal vrienden en contacten op, tenminste als je in een grote internationale omgeving gaat zitten.
Kijk eens op http://www.spaans.startbewijs.nl. Een groter aanbod tref je niet aan. Al de grote scholen vind je er. Zo ook Don Quijote, waarmee je gemakkelijk verschillende scholen kunt combineren.
Je zult in eerste instantie overdonderd zijn door het aantal mogelijkheden, maar neem er de tijd voor.
Kijk eens of je een paar LonelyPlanets te pakken kunt krijgen, via de pagina http://www.spaans.startbewijs.nl kun je de meeste ook bestellen. De LonelyPlanet geeft je een vracht aan informatie uit de eerste hand, daar kan niets anders tegenop. Ook de nadelen van de diverse landen en plaatsen staan er in…
Je woordenkennis, meteen (gratis) beginnen via http://www.gratisspaans.startbewijs.nl. Kost alleen discipline en levert meteen een beetje voorsprong op…
Succes met je voorbereiding, menigeen zal jaloers zijn…
Ennem zijn dr ook nog mensen hier die hier ervaring mee hebben??
Ben erg benieuwd naar ervaringen en hoe ze t (o.a. financieel :D) aangepakt hebben. Wie oh wie kan me hier meer over vertellen?
Een vriendin van mij heeft pas Spaans geleerd in Bolivia. Ze heeft één maand een cursus gevolgd bij de organisatie Bureau Connectie Bolivia. Ze kreeg les in een klein groepje van een Nederlandse docente. Behalve Spaanse les heeft ze ook allerlei excursies ondernomen en zo. De taalcursus is veel goedkoper dan de meeste andere cursussen, volgens mij maar 300 € voor één maand, maar de vliegreis is wel weer erg duur…
Kijk eens op www.connectiebolivia.nl
Ik zou je adviseren je cursus te boeken in het land waar je naar toe gaat! ter plaatse boeken is altijd!!! voordeliger!..
Je hebt dan tevens het voordeel gelijk te kunnen kijken waar je terecht komt, je kunt op ervaringen van medereizgers afgaan en eventueel met mensen die je twee dagen geleden ontmoet hebt samen een cursus volgen, terwijl je, als je al geboekt hebt en betaald hebt, je wellicht ergens aan vast zit waar je niet aan vast wilt zitten als je eenmaal bent aangekomen!
Neem een weekje de tijd om te kijken waar je heen wilt en welke school je het meeste aanspreekt! en boek ter plaatse…das mijn advies…
je kunt ook even kijken op www.ecoletravel-ecuador.com! Dit is een Nederlands management team dat een Spaanse school en reisorganisatie heeft in Quito, hoofdstad van Ecuador. Op Ecole Idiomas krijg je les van een Ecuadoraanse docent. Een gezellige school die een gastgezin of hostal voor je kan regelen en ze hebben ook nog genoeg keuze in vrijwilligerswerk, jungle- en galàpagosreizen.
Ik ben daar geweest en ik vond het echt ontzettend leuk. Doordeweeks kun je (gratis) salsa dansen, borrelen en naar de film. In het weekend kun je ook altijd mee met een excursie. Dit kun je zelf regelen of school reserveert wat voor je. Heel gezellig met allemaal andere studenten die daarna meestal nog gaan reizen!
Hoop dat je er wat aan hebt! Veel succes met de voorbereidingen!
Goeie plannen. Krijg je nooit spijt van. Kom veel mensen tegen die dit doen of gedaan hebben. Ik weet niet waar je wilt beginnen maar als Mexico op je lijst staat kan je een kijkje nemen op onze website. Kan je vertellen dat wij één van de goedkoopste zijn in Mexico. Verder staan er een aantal links op onze website die linken naar websites waar je kan zoeken naar spaanse taal scholen in latijns Amerika. Je kan onze website vinden onder aan dit bericht.
Zou zeker alles zelf regelen. Van te voren de websites van de verschillende scholen bekijken en goed opletten hoe de prijs structuur inmekaar zit. Veel scholen hebben inschrijfgeld wat vaak percentuel een hoog bedrag is van het cursus geld. Verder wordt er vaak gesproken over les uren. Het komt vaak voor dat dit niet een uur is maar bijvoorbeeld 50 of 45 minuten.
Bedankt voor de info!!!
Ben blijven hangen bij studytravel, en dan naar Playa del Carmen dus. Maar nu wil ik heeeeeeel graag contact met mensen die ervaring hebben met deze organisatie of deze plaats. Hoop snel wat te horen!!!