In de winter Spaans leren in Latijns-Amerika

Na deze koude winter heb ik besloten dat ik volgende winter een tijdje in een warmer klimaat wil zijn. Ik ga komend najaar een paar weken naar Sevilla om Spaanse les te volgen. Ik overweeg om in de winter Spaanse les te volgen in Latijns-Amerika. Heeft iemand tips? Ik zoek een warme plek :), liefst een middelgrote of grote stad waar wel het een en ander te doen is buiten de lesuren, veilige omgeving en niet al te lastig aan te reizen (dus niet nog een dag in een bus vanaf het vliegveld). Ik ben trouwens 38 jaar. Weet iemand wat de leeftijden zo’n beetje zijn bij de Spaanse taalcursussen (ik hoef niet persé met leeftijdsgenoten te zitten, maar als enige tussen 16-18 jarigen zie ik toch niet echt zitten). Laatste vraag: heeft iemand ervaring met de studentenhuizen van de scholen. Ik overweeg een 1-persoonskamer in zo’n studentenhuis of een zelf te boeken appartement.

Hoi Sammy,
Wellicht heb je inmiddels al wat gevonden, maar kijk eens op onze website www.localdreamers.nl. Spaans voor een zacht prijsje. Kleine klassen en sneller leren, gecombineerd met vrijwilligerswerk. In Quito, Ecuador, is bovendien van alles te doen!
Je mag me ook mailen op info@localdreamers.nl.

Groeten,
Jesse van de Woestijne
Stichting Local Dreamers

Ook in Cusco (Peru) is er een organisatie waar je Spaans kan leren, die ook allerlei activiteiten organiseert voor zijn vrijwilligers. De School heet Proyecto Peru en wordt geleid door onder andere een Nederlander. Het is dus gemakkelijk om te communiceren via email! Cusco is bovendien een prachtige stad met de “must to see” Machu Picchu en boordevol cultuur.

In een dorpje buiten Cusco is er ook nog een project genaamd Oye LENA, waar ik zelf aan meewerk! Meer info kan je vinden op http://www.oyelenaperu.com