Hallo!
Ik ben binnenkort afgestudeerd en zou daarom graag in oktober een paar maandjes naar Midden of Zuid- Amerika willen trekken (tot februari – maart). Mijn hoofddoel is om daar fatsoenlijk Spaans te leren (ik volg nu ook al talen op de universiteit en zou dus graag een extra taal leren). Natuurlijk wil ik in mijn vrije tijd ook lekker veel van het land zien. Ik dacht eerst aan (ongeveer) 3 maanden Ecuador, gevolgd door 3 maanden Nicaragua.
Aangezien ik echt redelijk intensief Spaanse les wil volgen en ook wat van het land zien, dacht ik aan een soort van travelling classroom. Ik had er eentje gevonden in Ecuador: daar kan je 2 weken Quito, 2 weken Baños, 2 weken Quenca, om daar 2 of meer weken uit te bollen in Montañita en ondertussen ook te leren surfen. Vanaf eind december ongeveer wil ik dan naar Nicaragua (om hier Spaanse les te volgen in San Juan del Sur, Leon en misschien ook Grenada.
Wat denken jullie van dit plan? Is Ecuador wel leuk rond de periode oktober-december omdat je dan toch met redelijk wat regen zit? Zouden jullie voor 2 landen kiezen in ofwel Zuid, ofwel Midden Amerika? Maar aangezien ik al rond oktober wil vertrekken zit je zeker in Midden-Amerika met het regenseizoen… Hebben jullie misschien andere voorstellen van landen? Ik wil dus voornamelijk (redelijk) zuiver Spaans leren, maar ook natuur & cultuur zien, en ook wat genieten van een strand.
Hopelijk hebben jullie wat leuke tips,
Groetjes, Marlies!