Spaanse les in Peru

Heeft er iemand tips over spaanse lessen in Peru?
Iemand goede ervaring met een leuke cursus op een mooie plek!? :slight_smile:

Ik heb gehoord dat je vaak in een gastgezin kan verblijven om zo de taal beter te leren… Ik zat zelf te denken aan Cuzco of Arequipa…
Ben van plan om begin Juli 2012 aan te komen in Peru…
Nog meer mensen die rond die tijd in Cuzco aankomen?

Tips zijn welkom! :slight_smile: Dankje!!

Hola!

Voor Spaanse les in Cusco: Proyecto Peru. Wij zijn een erkende taalschool in het centrum van Cusco. Goede leraren, gezellige school en zeer goed betaalbaar. In juli is het hoogseizoen, dus je bent dan zeker niet alleen! Naast de lessen organiseren wij elke week ook leuke activiteiten. Je ontmoet met je lessen en de activiteiten veel Spaans studenten uit allerlei verschillende landen. Voor een effectieve Spaans cursus en gewoon een hele gezellige tijd… kom naar Cusco!

GrDonny
Proyecto Peru

Ik ga in Cuzco 1 weekje spaanse les nemen (ik spreek al goed spaans, maar even om er weer in te komen). Ik ga via: www.mijnbestemmingperu.nl, daar ga ik ook vrijwilligerswerk mee doen, maar zij hebben ook een talenschool!

Hola!

Er zijn inderdaad behoorlijk wat talenscholen in Cuzco. Het ligt er maar net aan wat je zoekt. Amauta is groot, bekend en er komen veel Nederlanders om spaanse les te nemen. Dan heb je nog een talenschool die ook is opgezet door een Nederlander samen met z’n vrouw in de wijk San blas.
Ik zelf ga Spaanse les nemen bij Mundo Antiguo, kleinschalig en daar hou ik van. Ik heb de eigenaar ontmoet in April in Vlissingen toen hij op bezoek ging bij zijn familie. Ik kijk oprecht uit naar de 2 maanden in Cuzco!

Heb je al gekozen?

Groetjes,
Katja

Ha,
Ik ben nu ook van plan om een maandje Spaans te leren in Peru, en daarom begonnen aan het zoeken naar een geschikte instelling. Het valt mij op dat er wel erg veel keuze is! Alleen al in Cuzco heb je Amauta, Don Quijote, Proyecto Peru, en nog een aantal meer. Nu vraag ik mij af: hoe maak ik hieruit een weloverwogen keuze?

Zelf ben ik een absolute beginner in de taal, 21 jaar oud, het lijkt me leuk om in een gastgezin te zitten, en vind omgang (en avontuur) met andere cursisten erg belangrijk. Ik ben van plan erna een paar maanden te backpacken in de regio, dus misschien kan ik op de taalschool mensen ontmoeten met dezelfde plannen. Ik wil ergens in augustus vertrekken. Heeft iemand een idee waarom ik met deze plannen wel/niet voor een bepaalde taalschool zou moeten kiezen? Andere tips zijn ook meer dan welkom.

Dank en groet

Het ligt eraan wat je zelf erg belangrijk vind. Jouw criteria als ‘omgang met mede cursisten’ en ‘wonen bij een gastgezin’ wordt in elke talenschool wel aan voldaan. Ik kan niet spreken voor de andere talenscholen en NOG niet over Mundo Antiguo waar ik Spaanse les bij zal gaan volgen, maar de reden waarom ik voor die talenschool heb gekozen is vanwege de kleinschaligheid en het feit dat het juist niet veel Nederlanders aantrekt. Wanneer ben je van plan om naar Cusco te komen?

Mvg,
Katja

Ik heb uiteindelijk voor Proyecto Peru gekozen omdat het zomerprogramma voor mij qua timing heel handig was, daarnaast sprak het me wel aan dat er van alles georganiseerd wordt vanuit de taalschool; salsa les, traditioneel koken etc.
(Maar misschien hebben andere taalscholen dat ook wel! ? :wink: )
In ieder geval bedankt voor de tip Katja! Ik kan me goed voorstellen dat je voor een kleinere organisatie kiest! Zijn er verder misschien nog tips qua hostels? Ik vind het niet erg om in een dorm te slapen maar ik hoef niet perse elke nacht party people om me heen :stuck_out_tongue: Ik hoorde dat dit in veel dorms wel het geval is namelijk! Let me know als je iets weet over leuke hostels! :slight_smile: Wanneer vertrek je eigenlijk Katja?

Bedankt voor de snelle reacties!
Ik ga er maar gewoon één kiezen, beetje laten afhangen van informatie op de website (voor zover deze niet te algemeen is) en de mogelijke periode (volgens mij is hier steeds ook alles mogelijk). Ik ben benieuwd hoeveel verschil er uiteindelijk in zal zitten.
Ik had trouwens de organisatie Travelactive gemaild omdat ik benieuwd was naar welke lokale ‘partnerorganisatie’ ik zou worden gestuurd voor de lessen. Dit wilden ze niet zeggen uit privacy-overwegingen van de taalschool, maar ze stuurden wel een bijlage met extra informatie. Door de tekst op een gebouw op één van de foto’s te googlen kwam ik alsnog op de taalschool uit, haha.

Verder moet ik nog boeken! Ik ben van plan uiterlijk half augustus te vertrekken. Katja, jij zit er dan al een tijdje dus?

Daan

Klopt, ik vertrek 7 Juli naar Peru en kom 8 juli aan in Cusco.
Je kunt mij volgen op deze blog: viviendomisuenjo.com waarop ik allerlei dingen ga plaatsen over van alles wat ik mee ga maken inclusief ervaring talenschool. Ik zou je ook aanraden te wachten met boeken, je hebt dan namelijk de ervaring van mij en de anderen op dit forum en kun je beter vergelijken ;)!

Groetjes!

Denk je echt dat het verstandig is te wachten? Ticket lijkt me niet, omdat prijzen steeds hoger worden. En qua taalschool-keuze: hebben zij niet ook ruim de tijd nodig om zeker te zijn van plek en gastgezin en zo?
Verder zag ik dat school Don Quijote een transfer lima-cuzco aanbiedt à 245,- incl transport naar slaapplek. Afzetterij of handig?
Joe

Geen afzetterij. Zeker niet in het hoog seizoen waar hostels vol geboekt zitten en de prijzen van een vliegticket Lima-cusco aan de hoge kant zijn. Bovendien ook handig om dat geregeld voor je te hebben, het word afgeraden een taxi aan te houden bij het vliegtuig en op je eigen houtje naar een hostel te begeven tenzij je de safe taxi besteld.

Ik zelf heb ook alles vér van te voren geregeld omdat dat nu eenmaal een gewoonte is van mij, maar ik heb gelezen op blogs dat mensen die echt voor het Spaans komen er baat bij hadden om juist niet vooraf te boeken en bij aankomst zelf te kijken welke talenschool hun het beste beviel. Zie het als de vergelijking met: winkelen op het internet en winkelen in het winkel centrum. Bij de eerste optie is het altijd maar even spannend of wat je krijgt er ook uitziet zoals op de foto ;)…

Desalniettemin, moet je vooral doen wat voor jou het beste aanvoelt. Wat zijn je werkelijke plannen en doelen in Peru?

Oh en btw ticket zo snel mogelijk boeken. Ik weet niet waar je precies woont… maar ik bijvoorbeeld heb mijn ticket op cheaptickets geboekt via Antwerpen centraal trein naar Schiphol en dan directe vlug KLM naar Lima Peru en dat bespaarde mij 300 euro!

En wat betreft het risico wat je dan loopt als je langer afwacht met beslissen, ik ben er van overtuigd zeer minimaal.

Haha, mooie vergelijkingen. Maar het klinkt me toch wel raar: naar Cuzco afreizen en daar even checken welke taalschool je wel wat lijkt om een maand te zitten.
Bovendien, als ik vooraf geen taalschool boek, kan ik dus ook geen gebruik maken van die transfer + transport na vlucht, wat je toch wel aanraadde in het eerste gedeelte van je bericht.

Ik denk dat ik nu gewoon een uitgebreide afweging ga maken door prijzen en verdere informatie van de sites van die verschillende scholen naast elkaar op rijtje te zetten. Ik ken nu: Don Quijote, Academia Latinoamericana (=travelactive), Proyecto Peru, Amauta, Mundo Antiguo.
Hierboven heb ik ook ‘mijnbestemmingperu’ langs zien komen, maar ik vermoed dat de taalschool waar zij je heensturen één van de 5 bovenstaande is. Als ik deze week wat meer tijd heb ga ik alle informatie uitpluizen, misschien zet ik het overzicht wel hier online als daar behoefte aan is. Misschien hebben meer mensen input hiervoor?

Wat mijn werkelijke plannen en doelen in Peru zijn? +/- 4 maanden genieten en veel leren op alle mogelijke manieren (te beginnen met de Spaanse taal). Na een maand taalschool wil ik nog dus zo’n drie maanden rondreizen, daarvoor hoop ik tegen die tijd 1 of meer mensen voor hebben gevonden, anders aanvankelijk alleen.
En jij? over 3 weken al begin je al met je Mundo Antiguo-schooltje, en dan? mooie blog hoor!

Daan

Welke talenschool je uiteindelijk ook kiest, je gaat vast en zeker een top tijd beleven in Cusco en daarna in Zuid/midden-Amerika!

Ik ga me 7 weken focussen op Spaans en daarna 5 maanden stage lopen bij een bedrijf in Lima. Ik wens je veel succes en we zien elkaar vast en zeker wel in Cusco!

Groetjes!