Spaans cursus het leukst in welke stad?

Wie weet in welke stad het nou het leukst is om een spaanse cursus te doen voor jonge studenten?

Cusco is leuk las ik maar weet iemand nog plaatsen aan de kust misschien?

Groetjes

Hee,
Ik ga zelf over een paar weken een intensieve, 6-wekenlange cursus spaans doen in Lima.
Is aan de kust, zoals je wilt en een grote stad.
Ik neem er waarschijnlijk ook surflessen bij, die je bij de organisatie kunt regelen. Lima is denk het meest gericht op studenten omdat er veel mensen wonen. Ik ben er vorig jaar ook geweest en er zijn goede uitgaans gelegenheden, maar elke stad heeft wel wat!
Want je wilt alleen spaans leren of ook het binnenland zien?
Grs

Oke! Bedankt voor je reactie. Ik hoorde van meisje wat door Peru heeft gereisd dat het een wat viezere stad was en wat gevaarlijker, heb jij dit ook zo ervaren?
Ik wil eerst een maand taalcursus gaan doen en dan ga ik een maand in een ziekenhuis werken, daarna wil ik nog een maand gaan reizen dus opzich hoef ik het binnenland nog niet te zien.
Op welk niveau hoop jij te zitten na die 6 weken cursus? en heb je al ervaring met spaans? Ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten van het niveau wat je hebt na een aantal weken.
Misschien weet jij (iemand) hier meer van??

groetjes

Hey Merel,
Ik heb zelf Spaans geleerd in Cusco. Cusco is echt een geweldige stad, heel veel te doen, heel leuk uitgaansleven en je kunt er heel veel mensen ontmoeten. Het is echt een reizigers stad. Ik heb 4 weken les gehad en leerde in 4 weken heel veel woorden en wat betreft grammatica kon ik zinnen maken in de verschillende verleden tijd vormen en toekomstige tijd. Het hangt er van af hoeveel je oefent (gastgezin is aan te raden) of je makkelijk Spaans kunt praten of dat je heel erg moet nadenken. De organisatie Mijn Bestemming Peru is een organisatie die Spaanse les, werk in een ziekenhuis en een appartement of gastgezin voor je kan regelen. Ze hebben goedkopere prijzen dan de meeste andere organisaties en ze hebben ook veel informatie op hun website: www.mijnbestemmingperu.nl

Succes met het uitzoeken van de informatie!

Groetjes, Martje

Ja, Lima is zeker niet de veiligste stad. Maar je hebt genoeg delen waar het gewoon rustig en normaal is, dat wel! De veiligheid is dan ook het enige wat mij tegenhoudt… Zit ook te twijfelen aan Spanje!
Wanneer verwacht je te gaan?

En @Martje:
Kan je Cusco en Lima een beetje met elkaar vergelijken of ben je niet in Lima geweest? Want wat je zegt over Cusco zou ik nooit hebben verwacht namelijk! Hoe zijn de leraren Spaans daar? Want ik spreek al een aardig woordje spaans maar wil het echt grammaticaal uitbreiden en mn woordenschat vergroten. Kunnen ze daar denk je een beetje goed op inspelen? En wat deed je buiten school?
Veel vragen, hopelijk kan je ze beantwoorden!

Als je Lima met Cusco wil vergelijken is Lima een vieze criminele stad.
Cusco is gezellig met goede restaurants, wel iets duurder omdat het toeristisch is maar er is altijd iets te doen.
Ik raad echt Cusco aan. Het strand bij Lima is ook niks.

Hey Peter,
Ik ben ook in Lima geweest en de twee steden zijn absoluut niet met elkaar te vergeleken. Cusco heeft mooie oude gebouwen, kleine straatjes, kleine huisjes en er is bijna geen moderne architectuur of westerse winkels, fastfoodketens. Lima is in vergelijking met Cusco best heel westers met KFC op elke hoek en moderne flatgebouwen.
Over de leraren in Cusco, er zijn vele scholen en niet alle scholen hebben kwalititeit in huis. Maar er zijn zeker scholen waar je goed Spaans kan leren en de focus ligt vaak wel op grammatica. En er komen vaker mensen die al wat Spaans spreken, dus er zijn verschillende niveaus voor groeplessen. Als je groeplessen boekt en je merkt toch dat het niveau niet helemaal op jouw niveau aansluit, dan kun je met een bijbetaling altijd switchen naar prive les en dan weet je zeker dat je precies dat leert dat je wil leren.
Na school ging ik soms met andere studenten daar met een busje naar 1 van de ruines of naar 1 van de meren in de buurt. Of we gingen lekker ergens lunchen en aansluitend borrelen, of we gingen de kerken en musea´s bekijken, of we gingen een filmpje kijken in een van de filmruimtes in clubs of cafe´s. Je kunt ook allerlei actieve dingen doen zoals quadrijden, mountainbiken, kayakken, raften, paardrijden. En we hadden ook altijd huiswerk, dus daar moest ook een uurtje van de middag aan besteed worden.

Hoop dat ik je vragen heb beantwoord!
Groetjes, Martje

Ja, Cusco! Lima doet niemand hoor…het klimaat is er ook echt niet prettig: 9 maanden per jaar vies, klam, vochtig, mistig…

Ben heel blij met jullie reacties. Voorkeur gaat bij iedereen dus uit naar Cusco!
Blij om te horen dat er in Cusco ook veel activiteiten zijn, leek mij toch eerst een redelijk saaie stad… Heb nu zelf ook wat dingen gevonden die mij leuk lijken om te doen in cusco.
Nu nog een goede talenschool zien te vinden!
Bedankt voor de reacties, heb er veel aan gehad…

Peter, www.mijnbestemmingperu.nl werkt samen met de twee beste spaanse scholen van Cusco, een wat goedkopere non-profit school die alleenstaande moeders helpen door hun een te leren onderwijs te geven aan buitenlanders op hun school, zodat ze een goed inkomen hebben, en een academie die ook scholen hebben in ecuador en bolivia, met ook heel goed opgeleide leraren. De organisatie regelt ook een accommodatie naar jouw wens!

Groetjes, Martje

Hoi,

Voor een hele goede en zeer betaalbare talenschool in Cusco kan ik je absoluut Proyecto Peru aanraden: www.proyectoperucentre.org

Groeten,
Donny

Nou dan nu weer een berichtje van iemand die geen eigen bedrijfje heeft in Cusco;). Ik heb Spaans gevolgd bij San Blas Spanishschool en ik vond het een hele fijne plek om Spaans te leren. De eigenaar is Nederlands en is getrouwd met een Peruaanse vrouw met 2 lieve kinderen. De Spaanse lessen zijn goed geregeld en niet duur. Verder organiseren ze veel leuke activiteiten waar je aan deel kunt nemen, zoals kooklessen, salsalessen, met z’n alle naar een kroegje, als er een feest is zoals oktoberfest, carnaval etc dan regelen ze dat het ook in Cusco ergens gevierd word! Je gaat natuurlijk niet voor niks naar Peru, maar zulke feestjes zijn altijd leuk! Ook ga je vrijdag na de Spaanse lessen met je docent op stap naar een markt, dierentuin, ruines, cavia eten etc. Dit kan je dan die dag afspreken! Je kunt via hun ook in een gastgezin of appartement!

Groetjes,
Nikki

Cusco is echt een geweldige stad om Spaans te leren. Ik heb zelf 3maanden in Cusco gezeten en 1maand Spaanse les gehad bij de Amauta Spanish school.
Via de school werden er ook allerlei activiteiten georganiseerd (salsales,filmavond, spaans lessen op andere locaties)zodat je je medestudenten ook nog eens goed leert kennen.

Verder is Cusco echt heel erg leuk om te stappen (hele avonden happyhour enz)en goedkoop uit eten te gaan. Echt een aanrader dus!

Je zult je niet snel vervelen in Cuzco, een leuke stad waar veel te doen is en een plein in het centrum om van te dromen.

Ik ben er vorig jaar geweest en heb er ook nog koninginnedag gevierd maar geen taallessen genomen, ik zat er wel aan te denken maar omdat ik er maar 2 weken was heb ik dat niet gedaan.

Als je wel taallessen neemt dan zul je snel genoeg merken dat er ontzettend veel studenten zijn, ook veel Nederlanders, die er een combinatie doen van Spaanse cursus en vrijwilligers werk.

Ook als je na de lessen gaat reizen dan is Cuzco een goede uitvalsbasis om het gebied te verkennen met als hoogtepunt natuurlijk Machu Picchu.
Deze stad is zeer de moeite waard, een aanrader!

Gr. Frank

Hoi

Ik ben op zoek naar een plaats in Lima waar ik Spaanse lessen kan volgen tegen een schappelijke prijs.
Tips zijn welkom!

Gr,
Vanneke

Kijk eens naar www.idiomasperu.com en www.hispanaidiomas.com. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar in de loop van de tijd heb ik diverse mensen ontmoet die er met plezier lessen volgden. Er bestaat ook een Nederlandse culturele organisatie, El Tulipan (www.eltulipanperu.com), die onder meer cursussen Spaans geeft.
http://www.hostellima.nl/

Of ga naar Arequipa… de mooiste stad van Peru, waar vandaan je ook mooie uitstapjes kunt maken, en lager gelegen dan Cusco, dus meer zuurstof.