Ik ben van plan om begin 2013 door Peru te reizen, maar ik spreek nog geen Spaans en daarom wil ik eerst 6 weken Spaans leren in Lima.
Ik weet alleen nog niet waar in Lima en daarom wil ik jullie vragen of jullie een goede organisatie/school weten die goed en betaalbaar onderwijs geeft.
Lima is niet direct een stad om zes weken te verblijven, tenzij je een speciale reden hebt. Het is meer gebruikelijk om gelijk door te reizen naar Cusco (of soms Arequipa) om daar dan Spaanse les te nemen. Er zijn behoorlijk wat talenscholen in Cusco.
Mocht je toch een school in Lima willen, dan zou je kunnen kijken naar El Sol (elsol.idiomasperu.com) en Hispana (www.hispanaidiomas.com).
[EMAIL=“http@12344/°”]http://www.hostellima.nl/
Inderdaad, maar dat betekent niet dat het alle dagen altijd regent. Vaak gaat het om een (heftige) bui en dan schijnt de zon weer. Alles draait verder gewoon door, uiteraard in klimatologisch wat minder gunstige omstandigheden. Alleen de Inca Trail is in februari gesloten, dan wordt die schoongemaakt. Tenzij je een vriend(in) in Lima hebt of een andere belangrijke reden om aan Lima de voorkeur te geven, denk ik toch dat Cusco een betere keuze is. Zeker als het om zo’n lange periode van zes weken gaat. http://www.hostellima.nl/
Persoonlijk ben ik het niet eens met bovenstaande opmerkingen. Ik heb hier (Lima) in 2000 voor 8 maanden gewoond en destijds Spaans gestudeerd aan Instituto de Idiomas de la Universidad Catolica. Dat is een van de beste taalinstituten in Peru en ik vond het prachtig hier in Lima. Ik denk dat eenieder verschillend is en niet zo gemakkelijk gezegd kan worden “Lima is geen stad om 6 weken te wonen” dat verschilt van persoon tot persoon. IK zou het bijvoorbeeld geen 6 weken uithouden in Cusco, te klein voor mij en te veel Toerisme (lees toeristen) ik begeef me liever onder de lokale bevolking i.p.v. andere “gringos” en in Lima kom je die toch minder tegen dan in Cusco.
Het is mij destijds zo goed bevallen dat ik toen al wist dat ik hier wilde wonen, wat ik in 2006 ook heb gedaan toen ik hierheen ben verhuisd. En tegenwoordig werk ik naast mijn reisbureau als tolk voor de rechtbank hier in Peru dus zo slecht hebben ze het me niet aangeleerd denk ik op Instituto de Idiomas de la Universidad Catolica.
Je zult inderdaad wel moeten overwegen waar jouw voorkeur naar uitgaat het belangrijkste is inderdaad dat je je thuis voelt en ook nog wat leert ,)
Het Instituto de Idiomas de la Universidad Catolica in Lima is inderdaad een mogelijkheid. Wat ik ervan gezien heb is dat ze rigide, weinig flexibele programma’s en schemas hebben. Ik heb wel mensen gekend die daar studeerden, maar dat ging dan steeds om buitenlanders die om de een of andere reden langdurig in Lima verbleven (vaak voor werk) en dan dagelijks voor enkele uren naar dat instituut gingen. Ook Cuscoperu heeft zijn studie aan dat instutuut kennelijk ingepast in een relatief langdurig verblijf in Lima. Ik meen ook dat dat instituut naast het onderwijs geven verder niets doet. Ze zorgen niet, denk ik, voor een gastgezin (als je dat wilt) waar je je Spaans kunt toepassen en hebben ook geen extracurriculaire activiteiten. Althans daar heb ik nooit wat van gemerkt.
Het lijkt me dat het nogal wat verschil maakt of je als toerist naar Zuid Amerika gaat die in principe wil rondreizen, mogelijk vrijwilligerswerk wil doen, zich het Spaans redelijk eigen wil maken, enz. of dat je als buitenlander (niet toerist, althans niet in de eerste plaats) gaat die langdurig ergens blijft (i.v.m. vestiging, werk, stage, enz.) en een (universitaire) cursus naast zijn/haar andere activiteiten inplant.
En ach, wat betreft de aantrekkelijkheid van Lima of Cusco, meningen verschillen sterk. Maar ik denk toch dat de motivatie van iemand die zegt begin 2013 door Peru te willen gaan reizen meer gericht is op wat in Cusco en wijde omgeving te vinden is dan op de enorme stad Lima met acht of negen miljoen inwoners.
Maar goed, elk zijn zin en dat instituut van La Catolica in Lima is inderdaad een mogelijkheid. http://www.hostellima.nl/