Spaans Leren Latijns-america 2004-2005

Hallo! :smiley:

Latijns-Amerika! Ik zat er altijd al aan te denken, maar nu ik aan het laatste jaar van mijn studie ga beginnen begint het steeds meer te kriebelen…

Het lijkt me geweldig om vloeiend Spaans te kunnen brabbelen en waar kan je dat leuker leren dan in Latijns-Amerika?
Het leukste lijkt me om in verschillende landen een cursus te volgen, zodat je van land naar land trekt.
Zo heb je volgens mij een prima combinatie van trekken en leren, waarmee je de landen goed kan leren kennen.

Ik ben op zoek naar een of meerdere gezellige reizigers die hier ook enthausiast voor zijn. Natuurlijk kan ik wel alleen gaan, maar 1 ziel is maar weinig vreugd.:mellow:

Ik ben van plan om pas over meer dan een jaar te gaan, maar ja… een jaar is eigenlijk helemaal niet zo heel erg lang, toch? Dan kunnen we komend jaar in ieder geval rustig samen een beetje een plan gaan maken en elkaar een beetje leren kennen en zo. :slight_smile:

Het liefste ga ik met reizigers van tussen de 19-25 omdat ik zelf 21 ben, maar een jaartje meer of minder maakt me niks uit. Veel belangrijker is gezelligheid, een beetje laid back zijn en veelzijdigheid. B) Stadje leuk, maar strand ook en die tempel ook…

Zin om mee te gaan? Laat dan een berichtje achter! :smiley:

Hey,

Ik wil ook graag rond dezelfde tijd (okt 2004-maart 2005) naar Zuid-Amerika (ik ben tegen die tijd 18) Het probleem is dat ik daar ook graag wil werken en uit jouw stukje maak ik op dat jij dat niet van plan bent. Ik wil ongeveer 3 mnd werken en 3 mnd reizen. Misschien kunnen we een deel samen gaan (ik zit dan waarschijnlijk in Peru), als je dat wilt natuurlijk.
Ik zie wel of je reageert of niet…

groetjes, lisa

Heey,

Ik zal het even kort houden: ik zou graag met jou in contact willen komen, wamt het klinkt allemaal super gaaf en ik zit er zelf ook veel en vaak over na te denken en misschien ga ik het al eerder doen.
We kunnen in ieder geval ideeen uitwisselen en wie weet!?
stuur me dan even een berichtje naar lovely21@dolfijn.nl.
Ik ben een meid van 21.

Hoor van je, doeidoei

:smiley: Heeeee Hallo

Sorry voor de trage reactie, ik was even opgeslokt door het dagelijks leven. Wat een ellende :stuck_out_tongue:

Hmm… nee ik denk niet dat ik ga werken. Ik wil me liever focusen op de taal denk ik. Maar op zich maakt dat natuurlijk niet uit. Ik denk dat we gewoon al onze plannen eens moeten bespreken en kijken of het helemaal of deels te combineren valt.

Geen probleem denk ik. Mijn plannen liggen toch nog niet vast.
Bovendien is het wel zo gezellig om met een groepje te gaan.

Ik zal het andere meisje wel even een mailtje sturen.

Weet jij al waar je wilt gaan werken? En wil je dan drie maanden 1 bepaalde baan doen? Sociaal werk of iets anders?

Post maar een berichtje B)

HalloW!!!Ik ben een meid van bijna 20 en wil ook graag naar t buitenland…k kan echter geen woord spaans…MAar toen ik je berichtje zag trok het me wel aan!
Anders stuur je me een email of voeg je me toe op msn dan kunnen we verder kletseHH…
doegg
laura Xx
email:maradhja@hotmail.com

Hey!

Weinig mannen dus moest ik maar even reageren. Ben zelf ‘net’ terug uit latijns-amerika (guatemala, Honduras, Nicaragua & costa rica) en vond het toch wel heel erg leuk. Wil dan ook graag spaans gaan leren en gewoon daar nog meer genieten van de culturen en simpelweg nog veel meer dingen zien.

Ook ik wil pas aan het einde van het jaar (het weer ook het beste!) of begin volgend jaar en hoef niet per se te werken. Belangrijk vind ik om veel verschillende dingen te doen…

Ben dus benieuwd hoe vergevordert jullie plannen inmiddels zijn…!
Als je meer wilt weten… (ook msn)
fsmit@hotmail.com

Adios

hallo! ik vertrek ook die kant op… dat wil zeggen, de 17e naar guatemala. maand spaans in antigua, dan rondreizen en verschillende projecten doen. vervolgens costa rica… ecuador en peru. mischien veel te groot plan, maar ik heb een jaar vrij van mn studie. ben 21jr, kom uit amsterdam… leuk om contact te hebben via email? beetje inschatten wie wat waar wanneer doet… of tijdens het reizen elkaar op de hoogte houden waar we zitten en van plannen die we hebben zodat er misschien stukken te combineren zijn?
ben benieuwd!
groetjes sara

Hey Sara,

Hoe is het?

Mijn plannen zijn ietwat aangepast. Ik ben inmiddels afgestudeerd, maar afgelopen jaar is iets duurder uitgevallen dan verwacht. Dus ik ga eerst nog even een half jaartje werken.

Ook heb ik niet echt een geschikt reismaatje kunnen vinden, en ik wil niet alleen voor zo lang zo ver weg. Niet omdat het me eng lijkt, maar gewoon niet zo gezellig. Dat alleen reizen is niet echt mijn ding.

Dus ik zit erover te denken de cursus te verschuiven naar Europa, en dan niet zozeer te gaan reizen. Ik ben wel van plan ooit naar Zuid-Amerika te gaan, maar ik ga dan wel gewoon vrienden opzoeken die daar wonen. Of als ik een leuk project/baan ergens vind…

Veel plezier in ieder geval!

nou veel plezier in europa dan! en even toch een geruststelling, alleen reizen is niet naar hoor. je ontmoet juist heel veel meer mensen en ook om samen stukken mee te reizen en te ondernemen. veel plezier!
groetjes