Na het zien van de aflevering van Peter R de Vries over het wel bekende mannetje Joran v/d Sloot en zijn praktijken dacht ik laat ik het hier eens ter discussie zetten.
Het is ongelofelijk dat het ventje steeds de dans ontspringt met alles wat hij doet en of gedaan heeft in zijn zeer korte ziekelijke leven.
Eerst met de spraakmakende zaak Natalee Holloway en alles er om heen, en nu duikt hij op in Thailand als c.q. vrouwenhandelaar.
Het is te triest voor woorden dat zo iemand nog vrij rond loopt of nog in leven is, er zijn personen voor minder in een houten jas geholpen.
Met andere woorden kom makkelijker het land uit als verdachte in een moordzaak dan als je nog ergens een boete open hebt staan.
Ik weet dat er vele wegen naar Rome zijn en dat er heel veel te koop is in Thailand als je geld hebt.
Denk b.v. aan het politie apparaat daar.
Ik ben daar een aantal malen aangehouden voor wat in hun ogen fout rijgedrag is, even een praatje met de dienst doende agent in het hokje en je krijgt te horen dat je goed Thai spreekt in de vorm van THB.
Wat nou zo jammer is dat Meneer De vries niet verder is gegaan.
Persoonlijk had ik hem woord bij daad laten voegen, en hem alles laten regelen met de verborgen camera erbij.
Denk daarbij aan visum aanvraag, het regelen van de tickets voor de dames, ze op het vliegtuig zetten, enz enz.
En samen werken met de Thaise en Nederlandse autoriteiten aangaande dit mannetje.
Het zou niet makkelijk zijn maar waar een wil is, is een weg!.
Dan rest mij nog de straf die hij zou kunnen krijgen en waar uitgezeten moet worden:
Ik vind en ben van mening: dat voor wat je dan ook wordt opgepakt en in welk land dan ook daar je straf moet uitzitten.
Maar ze willen allemaal hun straf in Nederland uitzitten, dat snap ik heel goed want hier zit je niet in een gevangenis maar in een gesloten hotel.
Maak hier eens een peiling van!!!
Wie waar dan ook ter wereld zijn of haar billen brand mag van mij daar op de blaren zitten!!!
Medewerkers van de Thaise ambassade in Den Haag hebben de beelden gezien die gisteravond door SBS-6 zijn uitgezonden over Joran van der Sloot in Bangkok. Dat zegt programmamaker Peter R. de Vries.
In het programma is te zien dat Van der Sloot pogingen doet om Thaise meisjes te leveren aan medewerkers van De Vries. Die doen zich voor als mannen uit de Nederlandse sex-industrie.
**Voorschot **
De beelden, die met verborgen camera’s zijn gemaakt, tonen hoe Van der Sloot duizend euro aanneemt als voorschot voor zijn diensten. Onafhankelijk advocaat Plasman liet weten dat dat juridisch gezien een strafbare voorbereidingshandeling was.
Plasman denkt niet dat de Nederlandse justitie stappen onderneemt. Hij kan zich wel voorstellen dat de Thaise autoriteiten Van der Sloot willen oppakken. De Telegraaf zegt dat Van der Sloot Thailand inmiddels hals over kop heeft verlaten uit angst voor een arrestatie. Hij zou sinds vrijdagavond spoorloos zijn.
Het is ongelooflijk dat deze jongen, na alles wat er gebeurd is, zich met dit soort praktijken bezig durft te houden. Heb met verbazing zitten te kijken.
En dan Peter R. ook nog eens een zielig mannetje noemen, heb je dan een bord voor je kop of niet ?!?! Wie is er hier nou een zielig mannetje ?!!?
Ik hoop dat ik hem binnenkort eens een keer in Thailand tegen het lijf loop…dan zal ik hem zelf eens duidelijk maken wat ik van hem vind. Hopelijk laten ze het hier niet bij zitten… Als Joran echt zo stoer is, zal die zich ook wel een tijdje als een stoere man kunnen gedragen in het Bangkok Hilton, denk dat hij daar erg goed op z’n plaats is.
Deze jongen heeft idd geen enkel respect voor vrouwen…
Ik vond het ongelofelijk dat hij hier weer mee weg komt.
De nederlandse regering doet niets nee natuurlijk niet vader van der sloot is natuurlijk een mannetje met munten en die zal wel het nodige geschoven hebben, want denk erom dat dit heerschap ook niet vrijuit gaat.
Ik vind het jammer dat peter r de vries, niet eerst de hele boel in thailand aan de autoriteiten heeft laten zien, dus dan bedoel ik de band laten vertalen en voordat de boel hier werd uitgezonden er al werk van maken daar, dan hadden ze deze kwal al op kunnen pakken, want nu is hij al gevlucht. Om vervolgens via Cambodja proberen te vluchten, want via Thailand kan hij niet meer wegkomen.
Voor mijn part geven ze hem een enkeltje Bangkok Hilton, gooi hem daar in een cel, en gooi de sleutel weg. Wat een misselijk makend mannetje is het.
Dat Joran in Nederland niet voor vrouwenhandel vervolgt kan worden heeft niets te maken met zijn vader. Het is gewoon het recht dat vervolging niet toestaat, omdat het niet tot een daadwerkelijke begin van uitvoering is gekomen.
Plannen maken mag en is niet strafbaar, behalve in bepaalde gevallen. De wetgever heeft het zo bedoelt, om mensen de kans te geven zich te bezinnen voordat ze tot handelen overgaan.
De Thaise wetgeving kan anders zijn en mogelijk is het daar wel voldoende voor een veroordeling. Of Joran Thailand ontvlucht is, is de vraag. Er zijn berichten dat hij naar Samui is gevlucht. In ieder geval is er voldoende om hem tot ongewenste vreemdeling te verklaren en vermoedelijk is hij nergens in ZO-Azie meer welkom.
Kijk en daar wringt nu de schoen, hier moet altijd eerst bloed vloeien voordat ze in nederland in aktie komen. Recht is recht en krom is krom, maar hier is het recht krom.
Kijk als je hier nou weg kan komen met gebrek aan bewijs, nou dan kan je met alles je gang gaan alleen moet je zorgen dat er gebrek aan bewijs is met alles wat je doet.
Wat is de zin van deze discussie die wemelt van ‘mannetjes’ en ‘jaartjes’ enz.
Allemaal makkelijk, wij weten niet van de hoed en de rand. Het eerste doel van P. de V. is entertainment/kijkcijfers.
Kiest hij de beelden niet selectief, nog een beetje verblind door het glas wijn wat hij in z’n gezicht kreeg.
Wie van de mensen met een oordeel hier was daarbij?
Van de Sloot heeft de schijn tegen.
De schijn.
Kolobos, jij zwengelt de discussie aan.
Ik vind fout verkeersgerdag crimineel. Dat kan doden veroorzaken, vindt de Thai politie die hun wet uitvoert.
(In jouw ogen natuurlijk niet).
Dan moet je niet met de politie onder een hoedje spelen als je aangehouden wordt.
Met wie heeft De Vries onder een hoedje gespeeld? Sluit jij dat uit? Of die zogenaamde stomtoevallige informant, een vriend van Van de Sloot???
Vriend?
Oh ja. De feiten.
In Nederland zijn de straffen hoger dan het gemiddelde in Europa.
Ik tel geen zgn bananenrepublieken mee of derde rangs Balkan monarchiën (ik citeer Bernhard).
Want daar wordt een homo soms onthoofd.
Straf uitzitten in het buitenland?
Zaken liggen toch wat genuanceerder, lijkt me.
Daarom is een discussie op dit forum aardig.
Laten we het maar bij reizen houden.
Kijk en daar wringt nu de schoen, hier moet altijd eerst bloed vloeien voordat ze in nederland in aktie komen. Recht is recht en krom is krom, maar hier is het recht krom.
Wat wil je dan? Mensen preventief oppakken, en later geen bewijs hebben? of: jouw kop staat me niet aan, laat ik je maar eens oppakken, later zien we wel verder. gelukkig is het in Nederland zo dat er eerst een misdrijf moet zijn voordat je iemand kunt oppakken (uitzonderingen daargelaten).
Aangezien hij hier in Thailand een voorschot heeft aangenomen voor de handel in vrouwen ligt de situatie hier mogelijk anders, en kan hij wel in Thailand worden aangepakt.
Ben het met je eens dat hij de schijn tegen heeft, en alles lijkt erop dat het een misdadiger is die van zijn fouten niet geleerd heeft. Gezien zijn uitlatingen lijkt hij ook niet erg slim, maar hij is dat mogelijk wel, als er geen bewijs is kun je iemand nu eenmaal niet veroordelen.
De Vries wil alleen maar kijkcijfers, anders had hij de situatie wel verder uitgespeeld, dat verhaaltje over een vrouw niet naar Nederland willen nemen en later weer terugsturen lijkt leuk maar is gewoon onzin. Als hij haar betaalt, en dat hoeft echt niet veel te zijn naar Nederlandse begrippen, had hij haar van de opbrengst van zijn programma een gelukkig mens kunnen maken. Dan was er bewijs geweest en had de Nederlandse justitie kunnen vervolgen.
[quote]
De Vries wil alleen maar kijkcijfers, anders had hij de situatie wel verder uitgespeeld, dat verhaaltje over een vrouw niet naar Nederland willen nemen en later weer terugsturen lijkt leuk maar is gewoon onzin. Als hij haar betaalt, en dat hoeft echt niet veel te zijn naar Nederlandse begrippen, had hij haar van de opbrengst van zijn programma een gelukkig mens kunnen maken. Dan was er bewijs geweest en had de Nederlandse justitie kunnen vervolgen*[end quote]
Of misschien is de undercover ontdekt?
En was dat de reden om te stoppen met filmen.
Ook dat weten we allemaal niet
Maar dat toont de immer onfeilbare De Vries niet.
ps ik heb het programma niet gezien, de opgebouwde spanning vooraf zei me al dat hier weer een stukje American entertainment aankwam met cliffhangers en alle andere mediatrucs.
De V. was wel zo slim te zeggen - in de interview - dat het OM er iets mee zou moeten doen. 'Ik ben geen jurist maar…" Let op dat maar!
Hij signaleerde alleen maar.
Goed zo.
Aanklager en rechter tegelijk, dat kan niet, dat had-ie van de vorige show goed onthouden.
Als wij dat verschil nou ook eens wilden zien…
Daarnaast heb ik wel waardering voor de vasthoudendeid van De V.in andere zaken. Die werden met minder ophef gepresenteerd en toen ging het nog om de zaak zelf. Putten en Schiedam, meen ik bv. Het OM mag best scherp gehouden worden.
Peter r is misdaad journalist en heeft ook zendtijd, hij besteed in zijn programma herhaaldelijk aandacht aan niet opgeloste zaken denk aan M. Vaatstra, natuurlijk is het dan fijn dat veel mensen naar je programma’s kijken dan kan je hopelijk nog tot oplossingen komen en als je er geen intresse in hebt kan je altijd nog zappen en dat er instellingen zijn die daar prijzen aan verbinden zoals een emmy award daar kan hij niets aan doen en ja tegenwoordig wordt alles bijgehouden, BIG BROTHER IS WATCHING YOU.
Jan, ben het helemaal met je eens ! Vind je het interessant, dan kijk je, vind je het niks dan kijk je niet.
Hetzelfde geldt voor dit forum: vind je een discussie interessant, dan reageer je en discussieer je mee, vind je het niks, dan reageer je gewoon niet.
In het Thailand Reiscafe, waar we ons nu bevinden, mag alles besproken worden, dus ook de zgn praktijken van Joran.
Feit is gewoon dat onze favoriete vakantieland met dit soort praktijken in diskrediet wordt gebracht.
Uiteraard zwengelt Kolobos deze discussie aan, omdat hij als eerste een topic hierover opent. Aangezien dit een forum is waar mensen verschillende meningen hebben, zie ik hier absoluut niks fouts in.
Gelukkig genoeg kunnen we er over discusieren,het is te hopen dat de Thaise justitie er iets mee kan, en eerlijk gezegt worden wij “Nederlanders” door deze achterbakse manier van geld verdienen in discrediet gebracht, hij is een schande voor het Nederlandse volk.
Beste mensen, ik zie er ook niks fouts in, zoals iemand hierboven zegt.
Ik vraag me af wat de zin ervan is.
Vakantieland in diskrediet?
Voor hetzelfde geld beweer ik dat Thailand dat zelf wel doet door mensen op een inhumane manier gevangen te houden, zodat zelfs dat er bemoeienis van regeringswege aan te pas moet komen om iemand vrij te krijgen (enkele jaren geleden, Thailand was toch wel wat beducht voor negatieve publiciteit).
Kortom, de principes zijn in zo’n geval nogal rekbaar.
Moraal, principes, ethiek hier bespreken? Prima dan wie dat wil.
Ik zie de zin er niet van en vindt het zinnig om dat te zeggen.
Natuurlijk is het vrij om over van alles en nog wat te discussiëren.
Maar dit is toch een reisforum.
Ik wil liever niet tussen allerlei topics ook nog eens iets over reizen vinden.
Het einde is zoek als we politiek/religie/moraal e.d. hier gaan bespreken.
Zoals de forumbeheerder al aangaf is dit het reiscafe waar ook andere zaken besproken of aangehaalt mogen worden,maar eerlijk gezegt heb ik het ook liever over leuke of intressante vakantie informatie wat dan weer mogelijk is op andere topics.
nou heren ik woon op koh samui.
als ik hem hier mocht zien.
dan hou ik jullie op de hoogte allemaal.
maar het zou wel heel erg stom zijn van hem.
om hier naar toe te vluchten.
bedoel je kunt nergens heen.
ja per boot,helicopther,of vliegtuig.
vind eerlijk gezegd dat er nogal een hoop heisa over gemaakt word.
het stikt hier van de mafia.
en van de hoertjes,terwijl prostitutie .
en zowel gokken hier zwaar verboden is.
de meiden gaan zo met je mee graag zelfs.
en vooral naar nederland,zonder vooruit te betalen
ik hoorde ook dat hij hier mijonair was geworden.
door middel van pokeren.
nou vergeet het maar hij niet.
this gewoon een jonge snotneus.
en die peter r de vries is gewoon mediageil.
want een ander doet het werk,en hij strijkt met de eer.
dat is mijn mening over deze hele hype.
persoonlijk ben ik heel blij dat in nederland de schuld moet worden bewezen en niet de onschuld dat staat voorop maar soms slaat dit wel door en in dit geval vind ik het dus wel doorslaan het lijkt mij duidelijk dat deze jongen echt verkeerd bezig is en dat hij een halt moet worden toe geroepen maar persoonlijk ben ik eigenlijk ook wel blij dat de nederlandse rechtstaat hier nu niets mee doet en dat de thaise rechtstaat nu een onderzoek heeft ingestelt naar zijn praktijken en hopenlijk dat ze hem ook aan kunnen pakken want ik denk dat een paar jaartjes bangkok hilton hem wel wat respect voor het leven en speciaal voor dat van andere zullen bij brengen
overigens vind ik wel dat iedereen hier anders over mag denken
Zo het was even zoeken maar toch de topic gevonden, de Topic destijds over Joran v/d Sloot al was het alleen al maar om de lees/kijk cijfers.
Inmiddels een paar episode’s verder als het gaat om dit persoon, en inmiddels alweer een verdachte in een moordzaak te Lima Peru op een 21 jarige vrouw op precies dezelfde dag als de verdwijning destijds van N. Holloway waarvoor hij gisteren is aangehouden in Chili na een massale klopjacht door de Chileense politie/autoriteiten.
Ben benieuwd hoe hij zich dit keer hier gaat uitpraten zonder de hulp van zijn inmiddels dit jaar overleden vader, vindt je het gek…