De nieuwe turkse lira

ik wou even zeggen wat een leuk forum en interesante tips waar je echt iets aan hebt ik ga in de herfstvakantie naar side ik heb dit uitgeprint en ik hoop dat ik al die verschillende geldsoorten kan onderschijden :rolleyes: groetjes miss piggy

Ik heb tot nu toe nog maar weinig met Turks geld betaald… Tot nu toe gewoon steeds met de euro en meetsal gepast dus dan krijg je geen wisselgeld en hoef je niet bang te zijn dat je verkeerd geld terug krijgt.
Maar goed tot de tijd dat Turkije bij de EU gaat horen officieel wordt het wel even opletten geblazen, maar dat went snel denk ik.

wie het te ingewikkeld vind neem genoeg euros mee in de toeristen gebieden kan je die ook kwijt.

Vind ik een beetje kort door de bocht, Noekiegirl! Als je in een app zit, en nog een beetje moet shoppen voor het ontbijt ed, dan ga je het dus echt niet redden met de euro’s!
Daarbij komt toch nog steeds dat het in euro’s minimaal 10% meer betaald. Nu is dat peanuts op inze vakantie, maar ik vind het gewoon zonde om geld teveel uit te geven.

Nog 36 dagen en dan weet ik hoe het gaat met de nieuwe lira, en ik ben erg benieuwd
Annemiek

maar je moe t gewoon gelijkz eggen dat je met euros wil betalen dan is het geen probleem
met een rekenmachine betaal je nooit teveel.

maar niet iedereen neemt een rekenmachine mee.

tuurlijk kan je met euro’s betalen maar over het algemeen wordt het dan wel iets duurder. gewoon goed opletten

het lijkt me ook wel verwarrend dat er een 1 lira munt bestaat en een 1 lira briefje.
Maar dat is toch niet hetzelfde?

ik denk persoonlijk dat er gewoon teveel ophef over word gemaakt!

volgens mij valt t allemaal wel mee, de briefjes hebben tenslotte nog steeds dezelfde kleur. er zijn alleen 2 nieuwe briefjes bij gekomen zodat je niet met een hele pak van 20jes rond loopt!! :stuck_out_tongue:

en betaal je met de euro dan ben je gewoon duurder uit. ookal rekenen ze t om met de rekenmachine, jij weet niet wat ze intoetsen om t om te rekenen!!! dus t beste is gewoon met de turkse lira te betalen!!

nog 3 weken en dan ondervind ik t zelf of t nou echt wennen is!!

correctie

500.000 wordt 0,50 centjes
100.000 wordt 0,10 centjes

Door wat moet je de lira delen om op de waarde in euro’s uit te komen??

wat ik gister ergens op een site had gelezen is de koers nu ongeveer 1 euro= 1,7 of 1,8 YTL
maar dat veranderd elke dag!!

En 1 YTL = 0.56866 € op dit moment

als je het uit wil reken met je de liras door de koers delen

ze doen het zo 1 lira is 60 euro cent
dus als je 10 lira moet betalen betaal je 6 euro.
maar het is egt niet veel duurder okee iets maar euro is meer waard dus wil je ze helpen betaal met euro.

Ik vond een handige site, makkelijker kan het niet… Currency Converter | Foreign Exchange Rates | OANDA .
Misschien hebben jullie er wat aan, op dit moment geeft ie inderdaad 0.56 cent aan voor een YTL.
Kan aardig oplopen als je telkens 0.04 cent teveel betaald, zit je al bijna op 10% meer hoor, ik gun ieder wat omzet maar ook wij kunnen het maar een keer uitgeven! Ja toch?
Nog 32 nachtjes!!!
groetjes Ilse :rolleyes:

en zo is t bakkertje!!! wij kunnen t ook maar 1 x uitgeven!!
en vooral voor degene die er wonen ,net als ik, verdienen al zo weinig!!

Beste Elvis4,

Heb je reacties verwijderd van dit topic,het had niets te maken met dit onderwerp.

Verwijs je gaarne naar je eigen chatbox,

Forumbeheerder,

Hans.

Ok,

Het was off topic maar ik had het op dat moment niet in de gaten,

vergeef je me?

edit…sorry

hoi hans,

ik ben nieuw op dit forum,dus misschien is mijn reactie achterhaald,maar toch,

1.000.000=1
500.000=50 lijkt mij niet correct.
en wat betreft een muntje met 10 erop tenopzichte van een biljet van 10 begrijp ik het verwarrende niet, ook hier is een muntje van 10 euro cent niet het zelfde als een briefje van 10 euro en tenslotte als je met lira’s betaalt is het echt niet vervelend om inplaats van een lira twee euro terug te krijgen.
groetjes storm

hmm raar staat dat aan het begin dan? :huh:

ik heb die munt die heel erg op de €2,- munt lijkt in mijn handen gehad, was cassière en iemand wilde ermee betalen… lijkt heel erg op elkaar
Euro’s en Turks geld gescheiden houden dus :wink: