Het reikt wel de hele afstand van Florida naar Californie, maar het is niet de Katy Freeway die zoiets heet, maar Interstate 10. En daarvan is Katy Freeway een gedeelte van ong. 1415 km.
Goede morgen, heren
Inderdaad, het maar een stuk van de “Freeway”; natuurlijk legt niemand op zo’n afstand, 26 rijvakken.
Wat mijn vrienden van “Top Gear” betreft, ik was hun juiste namen verkeerd geschreven en 1 vergeten ! Maar heb je op “Top Gear”, de aflevering gezien met hen 3 in Romenië en op “Transfagarasan” racen? En in Bucuresti, hun weg vragen uit een gids samengesteld door hun regisseur? Ik vond het gewoon super…
Een fijne dag verder !
Groetjes
Sopirla:zon:
Lees je je eigen bronnen wel? De 1414 km is de gehele I-10 ‘coast to coast’.
De Katie Freeway is slechts een gedeelte van de I-10, die loopt van suburb Katie (hence the name) naar downtown Houston. Dit stuk is slechts een kleine 50km lang (zo te oordelen van Google Maps) en dat is het enige gedeelte van de I-10 waar die 16 tot 26 baanvakken zijn aangelegd.
Maar bedankt voor het meespelen.
@Sopirla: helaas, die aflevering niet gezien. Ik ben niet zo’n vaste kijker.
Men deed raar tegen me in het NYC topic? Wat bedoel je daarmee?
Dat was niet de conclusie die ik trok, het was maar een topic, met een bepaalde mening, en mensen zijn er of voor of tegen.
Persoonlijk boeit het me niet zolang men respectvol blijft.
En ik een slimmerik uithangen? Das toch jouw mening?
Ik ben gewoon een feitenzoeker. Als iets lijkt niet te kloppen dan wil ik dan uitzoeken tot op het bot. En Katyfreeway is wel heel lang. I-10 nog langer.
Eerst, “Goede morgen”, heren
Laat de “freeway” voor wat het is, de :zon02:schijnt mooi buiten, …het is echt zonde om ons druk te maken over een topic die bronnen heeft in een Roemeense artikel.
De journalisten van Roemenië zijn gek op sensatie en als een stuk onnozel top 5 de stress doet verhogen, dan ga ik in vervolg minstens 3 keer checken als nog ergens anders ook zo is.
En nu, buiten met jullie, mooi, op een terras met een pint
Groetjes
Sopirla>>>
Voor zover ik weet, Pamir is een bergketen in Tajikistan, gelegen in de oosten van de Republiek. en de naam van de Republiek is correct, want ik heb het 2 keer gecheckt.
Groetjes,
Sopirla>>>
Dat klopt, de weg loopt van de hoofstad Dushanbe dwars door de bergen naar Osh in Kirgizie, de weg komt op het hoogste punt boven de 4500 mrt en Murghab is een van de hoogst gelegen plaatsen van de voormalige Sovjet unie (ca 3500m). Ook een overnachting bij mensen thuis langs deze weg is een bijzondere belevenis, de onherbergzaamheid maakt dit gebied bijzonder.
Wie deze weg wil volgen heeft na korog de mogelijkheid om verder te gaan over de M41 of het stuk langs de Tajik/Afghaanse grens te rijden (komt later weer op de M41 uit.