wegbeschrijving zuid-west kust?

Hallo,

ons reisschema voor de zuid-west kust van de US ligt nu volledig vast.

Alle hotels zijn geboekt.

• We zouden nu ook graag op voorhand de volledige wegbeschrijving noteren, zodat we ter plaatse gemakkelijk van het ene punt naar het andere punt kunnen rijden.

• Heeft er iemand reeds wegbeschrijvingen liggen tussen de verschillende punten?

• We vragen ons ook af wat we het best kunnen bezoeken tijdens 1 dag San Francisco. (we hebben 1 volledige dag en een halve dag, tijdens de halve dag zouden we graag Alcatraz bezoeken)

alvast bedankt!
groetjes
sofie

Dag Datum Vlucht Route / Te bezoeken Aantal km Tijden
1 2012-08-07 Brussel – New York New York
2 2012-08-08 New York
3 2012-08-09 New York
4 2012-08-10 New York – Los Angeles Los Angeles – San Simeon 376 km
5 2012-08-11 San Simeon – San Francisco 341 km
6 2012-08-12 San Francisco
7 2012-08-13 San Francisco - Yosemite National Park 310 km 4u30
8 2012-08-14 Yosemite National Park
9 2012-08-15 Yosemite National Park - MammothLakes 165 km 2u09
10 2012-08-16 MammothLakes – DeathValley 390 km 5u00
11 2012-08-17 DeathValley – Las Vegas 285 km 3u30
12 2012-08-18 Las Vegas – Valley of Fire - Zion National Park 264 km 2u51
13 2012-08-19 Zion National Park
14 2012-08-20 Zion National Park - BryceCanyon 140 km 1u56
15 2012-08-21 BryceCanyon
16 2012-08-22 BryceCanyon – Page (+ AntelopeCanyon) 250 km 3u30
17 2012-08-23 Page – Horseshoebendoverlook - Grand Canyon 220 km 3u00
18 2012-08-24 Grand Canyon - Kingman 275 km 2u53
19 2012-08-25 Kingman – Los Angeles 513 km 5u11
20 2012-08-26 Los Angeles
21 2012-08-27 Los Angeles - Brussel

Wat bedoel je precies met “wegbeschrijvingen” ? Je kan de wegnummers opzoeken op bv Mapquest of Google Maps.

Voor Alcatraz kun je ook de avondtoer boeken, dan hou je die halve dag over om iets anders te bezoeken in San Francisco. Daarnaast is de avond toer erg leuk om te doen. Wel van te voren al thuis reserveren.
Fietsen in San Francisco vonden wij ook erg leuk, met name het fietsen over de Golden Gate bridge en dan terug met de ferry vanuit Sausolito.

Ben je wel zeker dat je nog bijna 400km wil rijden na een vliegreis van pakweg 5 uur?

Hallo allemaal!

bedankt voor de reactie’s.

die avond toer naar **Alcatraz **kan inderdaad wel interessant zijn.
Voorlopig zie ik dat de laatste toer in mei start rond 6u45 (misschien nog later in zomermaanden?). Dus dit zou ideaal zijn.
We boeken deze zeker op voorhand!

We hebben ervoor gekozen om de 1e dag al een groot stuk te rijden, omdat we meer tijd willen besteden aan het stuk tussen San Simeon en San Francisco.
We landen reeds rond 10 uur in de voormiddag, dus we hebben daarna nog tijd om de rit op ons gemak te rijden.

We zijn ook aan het kijken om een **helicoptervlucht **te doen over de Grand Canyon. Is een helicoptervlucht interessanter dan met een vliegtuig?

groetjes
sofie

Ik zou de heliflight doen voor je naar Kingman rijdt. 's Morgens minder turbulenties en minder haze.

1 like

Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar een organisatie die de excursie doet naar Antelope Canyon om te vragen of de tour van 11u30 haalbaar is als we van Bryce Canyon komen s’morgens.

Ze hebben geantwoord dat dit haalbaar is, maar dat we moeten opletten van het tijdverschil.

Hoeveel tijdverschil is er precies? Want ik heb het al proberen opzoeken, maar ik geraak er niet meteen wijs uit. Zou dit juist kunnen zijn?

Brussel naar New york => 6 uur de klok terugzetten?
New York naar Los Angeles => 3 uur de klok terugzetten? (dus 3 uur winnen?)
Las Vegas naar Zion National Park => 1 uur de klok verderzetten? (dus 1 uur verliezen?)
Zion National Park naar Bryce Canyon => blijft gelijk?
Bryce Canyon naar Page => 1 uur de klok terugzetten? (dus 1 uur winnen?)

alvast bedankt :slight_smile:

Compliment! Helemaal goed, je mag door naar de volgende ronde :wink:

Oef, het zoekwerk heeft opgebracht!

Ik ben even aan het kijken naar de route tussen Yosemite Valley en Mammoth Lakes en dan Mammoth Lakes en Death Valley (overnachting in Panamint Springs).

We hebben hier iedere keer een dag voor.
Ik had gedacht om tussen Yosemite Valley en Mammoth Lakes de Tioga Pass te nemen en te stoppen aan Mono Lakes.

**Tussen Mammoth Lakes en Death Valley ** weet ik nog niet goed wat te doen.
Is Owens Lake interessant?
Ik zie ook een aantal Hot Springs staan. Kent iemand er 1 die aan te raden is? (Liefst in een niet te druk gebied)

alvast bedankt!
groetjes

Tussen Yosemite en Mammoth Lakes zou ik een bezoek brengen aan Bodie. Maar reken op 3 uur van Lee Vining naar Bodie en weer terug (inclusief bezoek). Mono Lake is 's middags het mooist. Je kan de south tufas bezoeken (korte wandeling van het parkeerterrein).
Vlak ten zuiden van Bishop zijn Hot Springs. Meer een soort ommuurd zwembad, er is ook een campground. In Bishop is ook het Laws museum langs us6
Owens Lake is droog. In Lone Pine heb je de Alabama Hills en de weg naar Whitney Portal (langs “Face” rock). Vanaf Whitney Portal heb je prachtige uitzichten op Owens Lake, de woestijn en de bergen. In Lone Pine is ook een filmmuseum.
Voor Panamint Springs is nog het Farther Crowley Point. Let er wel op dat de kamers in Panamint Springs heel eenvoudig zijn (geen TV, geen telefoon en geen zwembad maar wel (trage) wifi). Een zwembad vind je in Stovepipe Wells en ook Furnace Creek Ranch.
Yeehaw

Bedankt voor de reacties!

Ik vond ook nog een ander spookstadje dat misschien meer op de weg ligt.
Grafton (in de buurt van Springdale - Zion National Park).

Is er iemand die hier al geweest is? Is dit de moeite? Of is Bodie toch mooier om te bezoeken?

In Bodie hebben vroeger 10.000 mensen gewoond. Is groot en veel te zien met nogal wat wandelen. 3 miles van de weg naar Bodie is unpaved.
Grafton is heel klein. Laatste mile is onverhard maar gemakkelijk te rijden. Er zijn maar 4 huizen/kerk en bij het kerkje loopt soms een stier (afgescheiden met een hek). Er zijn bomen en weiden. Er is ook een kerkhofje dat je zeker even moet zien. Bodie is in de highsierras in de woestijn en ligt op een hoogte van meer dan 8000’

1 like

De voorlaatste dag gaan we van Kingman naar Los Angeles.
We zouden hiervoor een stuk route 66 willen nemen.

welke stadjes moet je dan precies doorkruisen? Want ik vind niet meteen een goede website waarop je een beschrijving krijgt van die route 66. (Ofwel zoek ik verkeerd :slight_smile: )
Iemand die dit al gedaan heeft?

groetjes
sofie!

Neem door Kingman Andy Devine avenue (R66) tot het Mojave Museum. Sla voor het museum linksaf (bruin bordje met R66 er op. ) Onder de snelweg (I40) door en meteen linksaf de Oatman Highway op. Rijd dan naar Oatman maar neem de tijd om even te stoppen onderweg. Bezoek Oatman en neem dan old R66 naar Topock waar je weer op I40 komt.
Je kan van Kingman ook een stukje snelweg rijden en dan bij Oatman Highway afslaan.
Vul je tank in Kingman (vlak voor dat Museum is een goedkope pomp) want goedkoper zal het na Kingman niet meer worden.

Thanks!

Staat die Old R66 goed aangeduid?
We zouden ook graag onderweg een museum bezoeken ivm die R66.
Is er 1 in de buurt die we passeren?

Bedankt voor de tank tip :slight_smile:

In Kingman zit een route 66 museum.

Ik weet niet of route 66 aangegeven staat, maar met een goede kaart kom je er ook

R66 museum/visitor center langs Andy Devine tegenover Mr’D’z restaurant. R66 staat aangegeven (bruine borden) Ook nog een museum/vintage pomp langs Oatman hw aan de noordzijde van de weg voor Sitgreaves pass.