In september 2008 wil ik graag aan reizen naar Australië, nieuw zeeland en de pacific eilanden. Mijn vraag is dan ook of iemand de leuke plekken in nieuw zeeland en de pacific weet, en waar het een beetje goed en goedkoop overnachten is.
Hoi, wij gaan deze winter ook die kant op. Nu ligt t tijdschrift Traveler (v national geographic) in de winkel met een complete special over Nieuw Zeeland, heerlijk om te lezen, daar haal je zeker leuke ideetjes uit. Veel leesplezier, sonja
Wat een goede keuze dat je die mooi landen op gaat zoeken en bewonderen! Samen met mijn vriendin ben ik ongeveer 6 weken door Nieuw-Zeeland aan het reizen geweest. Onze eerste echt trip en zeker niet de laatste! Een land wat mij en mijn vriendin heeft betoverd. Er is genoeg info op i-net te vinden over het land. goede niet al te duure hostels zijn de yha-hostel van Hostelling International (www.stayoke.nl) je kunt een kortings pas al in Nederland aanvragen ook hebben ze een hoop hostels in Australië. Ik ga samen met mijn vriendin vanaf 21 juli ruim een jaar reizen:dope:, we beginnen met een groot gedeelte van Azië en we doen ook weer Nieuw-Zeeland aan en we gaan ook naar Australië. Wij hebben de passen ook aangevraagd.
Dus wie weet ontmoeten we elkaar down under. Veel plezier met de voorbereiding en de reis!
Ik zou zeker even langs Oamaru gaan. Hier kun je getuige zijn van de Blue Penguins die 's avonds als het donker word vanuit zee aan land komen. Het is de kleinste pinguinsoort die er is en ze zijn zoooooooooooo schattig!