De horizon voorbij, mijn neus achterna, met mijn haren in de wind en maar zien waar ik terecht kom. Dat ik ’s ochtends niet weten waar ’s avonds m’n tentje zal staan. Daar houd ik van. Noem het een onbedwingbare nieuwsgierigheid naar alles wat ik nog niet heb gezien; ik wil weer de wijde wereld in. Wie gaat er met me mee?
Ik ben twee keer liftend door half Europa heen gecrosst (Duitsland, Polen, Slowakije, Tsjechië, Hongarije, Oostenrijk, Slovenië, Italië, Kroatië, Roemenië, Servië, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg en België). Ben achter op de motor meegereden door Zweden en Noorwegen (prachtig en geweldig!) en ook dit jaar lonkt de horizon.
(Stiekem droom ik van een zeiltocht, maar vind maar eens iemand met een zeilboot…)
De feitjes op een rijtje:
-Over ongeveer twee weken wil ik op pad, en zo’n drie weken weg blijven, langer is mogelijk.
-Graag reis ik lowbudget. Wild kamperen waar mogelijk, soms een hostel.
-Voor mij is het reizen zelf een doel op zich. Natuurlijk houd ik van struinen door de bossen, klimmen in de bergen, zwemmen in zeeën, het snuiven van cultuur en al het andere dat heerlijk is en gedaan wordt op vakanties, maar het ‘op weg zijn’ is mijn grootste passie. Meer dan twee nachten wil ik dus liever niet op dezelfde plek blijven.
-Waarheen? Goede vraag. Zeg het maar.
-Hoe? Ik heb zelf geen vervoer, dus waarschijnlijk wordt het liften. Een heerlijke manier van reizen, waarbij je steeds even welkom bent bij een wildvreemde in de auto en zo op de meest onverwachte plekken komt.
Dus wie o wie wil met mij mee? Je hoeft niet gezellig te zijn, niet knap, leuk, charmant, goedlachs of spontaan. Het enige wat ik vraag is iemand die net als ik wil gaan kijken wat er achter die horizon ligt.
Nina