De horizon voorbij

De horizon voorbij, mijn neus achterna, met mijn haren in de wind en maar zien waar ik terecht kom. Dat ik ’s ochtends niet weten waar ’s avonds m’n tentje zal staan. Daar houd ik van. Noem het een onbedwingbare nieuwsgierigheid naar alles wat ik nog niet heb gezien; ik wil weer de wijde wereld in. Wie gaat er met me mee?

Ik ben twee keer liftend door half Europa heen gecrosst (Duitsland, Polen, Slowakije, Tsjechië, Hongarije, Oostenrijk, Slovenië, Italië, Kroatië, Roemenië, Servië, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg en België). Ben achter op de motor meegereden door Zweden en Noorwegen (prachtig en geweldig!) en ook dit jaar lonkt de horizon.
(Stiekem droom ik van een zeiltocht, maar vind maar eens iemand met een zeilboot…)

De feitjes op een rijtje:
-Over ongeveer twee weken wil ik op pad, en zo’n drie weken weg blijven, langer is mogelijk.
-Graag reis ik lowbudget. Wild kamperen waar mogelijk, soms een hostel.
-Voor mij is het reizen zelf een doel op zich. Natuurlijk houd ik van struinen door de bossen, klimmen in de bergen, zwemmen in zeeën, het snuiven van cultuur en al het andere dat heerlijk is en gedaan wordt op vakanties, maar het ‘op weg zijn’ is mijn grootste passie. Meer dan twee nachten wil ik dus liever niet op dezelfde plek blijven.
-Waarheen? Goede vraag. Zeg het maar.
-Hoe? Ik heb zelf geen vervoer, dus waarschijnlijk wordt het liften. Een heerlijke manier van reizen, waarbij je steeds even welkom bent bij een wildvreemde in de auto en zo op de meest onverwachte plekken komt.

Dus wie o wie wil met mij mee? Je hoeft niet gezellig te zijn, niet knap, leuk, charmant, goedlachs of spontaan. Het enige wat ik vraag is iemand die net als ik wil gaan kijken wat er achter die horizon ligt.

Nina

Hoi Nina

Je hebt supermooi omschreven wat mij ook nauw aan het hart ligt. Voorlopig ben ik met het liften Frankrijk en Spanje doorkruist. Enkele weken geleden nog ons reisdoel Santiago de Compostela gehaald.

Mocht je laatste week september-eerste weken oktober nog zin hebben om zo een reisje van enkele weken te maken, laat zeker iets weten.
Maar juli - augustus staan bij mij volledig vol. Jammer genoeg.

Veel succes
Ruben

Hey Ruben,

Klinkt mooi. Heel eind langs de kust gegaan dan of niet?
Spanje ben ik nog nooit geweest; 't is daar zo warm… Maar misschien dit jaar wel, want ben toch nieuwsgierig. ^^

September en oktober zit ik helaas vast aan mijn werk. )-:
Prettige reizen iig en veel liftplezier.

Gr.
Nina

Hallo Nina, Je manier van reizen spreekt mij wel aan. Ik ben zelf het liefst op weg met mijn rugzak in de natuur en het is leuk om neiuwe mensen te leren kennen en de gewoontes van een land te leren kennen. Heb je al enig idee in welke richting je de horizon wilt verkennen? En hoe is wildkamperen buiten scandinavie? Ik ben zelf een 24 jarige student (bijna student-af) en zoek iemand die ook van kamperen houdt… In welke leeftijdscategorie val jij? Groetjes, Mattias

Hoi Nina

In Spanje zijn we langs de noordkust via San Sebastian - Bilbao - Oviedo getrokken in het heengaan. In het terugkeren hebben we de route langs het binnenland genomen.
Temperaturen vallen best mee als je niet in hartje zomer reist. Maar in juli-augustus is Spanje wel écht warm.

Hou je mij op de hoogte hoe je zal reizen (of gereisd hebt) ?

Ik plan alleszins de komende 12 maand wel weer zo een liftreisje

groetjes