De horizon voorbij, mijn neus achterna, met mijn haren in de wind en maar zien waar ik terecht kom. Dat ik ’s ochtends niet weten waar ’s avonds m’n tentje zal staan. Daar houd ik van. Noem het een onbedwingbare nieuwsgierigheid naar alles wat ik nog niet heb gezien; ik wil weer de wijde wereld in. Wie gaat er met me mee?
Ik ben twee keer liftend door half Europa heen gecrosst (Duitsland, Polen, Slowakije, Tsjechië, Hongarije, Oostenrijk, Slovenië, Italië, Kroatië, Roemenië, Servië, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg en België). Ben achter op de motor meegereden door Zweden en Noorwegen (prachtig en geweldig!) en ook dit jaar lonkt de horizon.
De feiten op een rijtje:
-Over ongeveer twee weken wil ik op pad, en zo’n drie weken weg blijven, langer is mogelijk.
-Graag reis ik lowbudget. Wild kamperen waar mogelijk, soms een hostel. Benzinekosten worden gedeeld.
-Voor mij is het reizen zelf een doel op zich. Natuurlijk houd ik van struinen door de bossen, klimmen in de bergen, zwemmen in zeeën, het snuiven van cultuur en al het andere dat heerlijk is en gedaan wordt op vakanties, maar het ‘op weg zijn’ is mijn grootste passie. Meer dan twee nachten wil ik dus niet op dezelfde plek blijven en bij voorkeur zie ik heel wat kilometers B-weg per dag.
-Waarheen? Baltische staten. Ben ik nog nooit geweest. Schandalig natuurlijk. En misschien een stukje Finland of juist richting Oekraïne. Wie weet.
-Hoe? Ditmaal wil ik eens op weg met mijn eigen autootje. Mijn rode racemonster (lees: 12 jaar oude Alto) doet het nog heel aardig en is vrij zuinig.
Dus wie o wie wil met mij mee? Je hoeft niet gezellig te zijn, niet knap, leuk, charmant, goedlachs of spontaan. Het enige wat ik vraag is iemand met een rijbewijs die net als ik wil gaan kijken wat er achter die horizon ligt.
Super leuke oproep haha. Die zin heb ik ook!! Misschien rij ik van 8 aug tot 14 aug naar zuid spanje met mijn oude, maar geweldige peugeootje en dan vanaf 12 sept ben ik echt vrij om te gaan. Tot die tijd heb ik nog mijn contract (werk). Zat eraan te denken via de baltische staten naar moskou te rijden en dan misschien verder bijv met de trein naar india en nepal. Misschien wordt het ook wel australie hoor… Super tof dat jij al zoveel van europa hebt gezien!! Ik ben een paar maandjes naar zambia geweest en een keer eerder een maand door spanje.
Zit jij vast aan data??
Wanneer vertrek je precies ik wil zelf rond die tijd ook weg waar heen maakt me niet uit. Heb veel rond gezworven over de wereld en daar nog nooit.
gr ben
Ik heb nog nooit gereist maar ga het nu gewoon echt doen. Het liefst zo vrij als een vogeltje en gewoon alles laten gebeuren en zien wat er op het pad komt. Liefst een manier vinden om zonder kostyen in het eigen onderhoud en onderdak te kunnen voorzien. Misschien door lekker in, met en van de natuur te leven zoals oude natuurvolken. Of gewoon door muziek te spelen bij mensen thuis, op feestjes, bij camping, boerderijen, restaurants, hotels, e.d. zo eten en onderdak krijgen. Of door andere creatieve dingen zoals met kunst. Of mensen helpen door goed in te voelen, e.d.
Gewoon allemaal zien wat er gebeurd en zo vrij zijn als een vogel.
Wat een leuke reacties. Supertof om te merken dat er meer mensen in zijn voor avontuur!
Nou heb ik gisteren plotseling een huurhuisje aangeboden gekregen waar ik heel graag in wil, dus het wordt nu ineens verhuizen in plaats van reizen… Ook een avontuur, daar niet van.
Jullie heel veel plezier op jullie eigen ontdekkingstochten en wellicht tot in de toekomst ergens.