De eerste week

(origineel bericht op be-more.nl)

De eerste week

En dan ben je na een hele lange reis met veel vertragingen weer terug bij Palm Tree. Er is hier heel veel veranderd, maar aan de andere kant is er ook weer heel weinig veranderd.
Het oude huis is afgebroken en daarvoor in de plaats is een heel groot huis gekomen met allemaal slaapkamers waar de kinderen met z’n tweeën of drieën in slapen. Alles is nu in één huis en de kinderen hoeven niet meer naar beneden om te douchen of te eten. Een hele grote vooruitgang dus.

Maar aan de andere kant dus ook heel weinig verandering. De kinderen zijn nog steeds hetzelfde en ik voelde me meteen weer thuis. Ook erg leuk om te merken dat de kinderen nog weten wie je bent en wat je vorige keer gedaan hebt en met wie je was. Voor Esther, Jo heeft al heel vaak aan me gevraagd waar jij bent.

Vorige week maandag en dinsdag hadden de kinderen nog vrij, dus genoeg tijd om even ontspannen spelletjes te doen. Op woensdag ben ik dan echt begonnen. In de ochtenden heb ik les gegeven aan een jongetje met een verstandelijke handicap en in de middag zijn we gaan schoonmaken en schilderen. Na schooltijd is het huiswerktijd met de groteren en daarna eten en nog wat spelen. We zij dus van 8 tot 8 wel bezig, maar het is weer geweldig!

Het is heel mooi om te zien wat er in 2 1/2 jaar tijd veranderd is, maar het is ook goed om te zien dat het nog steeds niet klaar is. Ros, Peter en Yvon hebben nog steeds grootse plannen en die plannen gebeuren dan ook. Zo wordt Ros nog regelmatig gebeld met de vraag of ze ruimte heeft voor nog meer kinderen. De afgelopen jaren kon dat niet vanwege de staat van het gebouw en doordat Ros het in haar eentje moest doen, maar nu zijn Peter en Yvon hier en staat er beneden een gebouw leeg, dus nu kan het. We zijn afgelopen week al begonnen met schoonmaken (mijn favoriete hobby). Bij deze klus zag je absoluut resultaat want de schimmel stond dik op de muren, hierna zijn we gaan schilderen. Als deze ruimte af is en er ligt een nieuw dak op dan gaat hier een huismoeder wonen met voorlopig 6 kinderen. De planning is dan om de rest op te knappen en wie weet dan nog wel meer kinderen. Geweldig om aan zoiets mee te werken en gelijk resultaat te zien.

Er is dus een hoop te doen, maar ook tijd voor ontspanning. Afgelopen weekend ben ik naar de wildcoast geweest en heb daar mooie wandelingen gemaakt en veel gezien. Toch ook een beetje vakantie.

Jullie merken ik geniet weer helemaal en ik ben blij dat ik nog 2 weken heb!

Foto’s bijvoegen lukt niet met mijn iPad, dus ik zal er een paar op Facebook zetten.

X An

(origineel bericht op be-more.nl)