De actuele koers Dalasi

klopt ben er in oktober nog geweest.
vlak bij hotel senegambia heb je 2 kantoortjes die betrouwbaar zijn en een goede koers, is op de “strip”.

gr viona

Ze zijn hier volop mee bezig.
De oceaan is heel sterk daar.
Ik heb met de meneer gepraat die wordt betaald het probleem op te lossen en hij weet zeker dat het gaat lukken om een stuk strand terug te winnen.
Dit was vol in gang oktober 2013.

hij had er echt veel verstand van en kwam uit Azie.

gr Viona.

• Updated - - -

Gambia is sinds 2010 ook ons favoriete vakantie land.

Erg aardige bevolking en mooie natuur, heerlijk land !

Gr Viona.

Dit heeft niks met de koers van de dalasi te maken , maar de terugwinning is roemloos mislukt.Enkele maanden geleden waren arbeiders bezig met palen in het zand te plaatsen waar de betonnen muur het had begeven.Later werden er platen tussen gelast die een dam vormden tegen de golven.Een maand later waren alle platen weer weg.
Even nagevraagd en men zei me toen dat de golven te sterk waren en de platen waren gewoon weggerukt.

Kan er iemand de gangbare koers geven die momenteel gehanteerd wordt bij de wissel kantoren op de strip.

Nee,maar ik heb net geld overgemaakt via western union, en voor €50 geven ze 2414.60 dalasi

Momenteel 55 dalasi voor een euro :slight_smile:

Hartstikke mooi voor de vakantiegangers (ons dus) die gunstige koers maar erg slecht voor de lokale bevolking. Ik hoop dat de hoge bedragen die gegeven worden voor de Euro met name terugvloeit naar de lokale bevolking. En niet aan al die handelaartjes met hun ‘sjieke’ restaurants die in Libische handen zijn. De lokale bevolking betaald zich blauw voor een zak rijst en dat gecombineerd met het tegenvallende toerisme is dat een catastrofe voor de mensen daar.

Je kan wel medelijden hebben met de lokale bevolking ,maar als je echt iets wil kopen in Gambia moet je voor degelijk materiaal wel bij de Libanezen of andere nationaliteiten gaan , de lokalen smeren je gegarandeerd de grootste rommel aan.Zakenlui zullen de Gambianen wel nooit worden,en dat ligt niet aan de beperkte financiële middelen

de koers van 7-10-2014 is toevallig ook weer de huidige ,na pieken van 56,5/ euro

Ik heb het ook niet over het kopen van materialen en of de Gambianen zakelijk zijn of niet (wat hier trouwens niets mee te maken heeft) maar meer over hun dagelijkse levensonderhoud. Dat staat zwaar onder druk met deze koers van de Dalasi.

Ik ben net terug uit Gambia en kreeg voor 1 euro 53 dalasi.

Klopt. Ook ik ben net 2 dagen terug en 53 dalasi per Euro is correct. Overigens kan het per dag verschillen. Heb eerder in de vakantie ook wel 53,5 gekregen.

De grote baas het een paar dagen terug nog maar eens een “kleine” aanpassing gedaan .De wisselkoers was weer op hol geslagen tot bijna 60 dalasi voor 1 euro.Nu is hij terug geschroefd tot 40.
Een paar dagen wachten en we bereiken vlot de 50 weer.

Thanks voor de update! Ben benieuwd wanneer de koers weer boven de 50 dalasi komt…

Geruchten beweren dat het niet zo snel zal veranderen.De koerswijziging zou het gevolg zijn van een groot steunproject , er zouden miljoenen dollars het land binnen gekomen zijn zodanig dat de vraag naar buitenlandse valuta sterk is afgenomen .

De huidige koers is terug op 52 dalasis voor 1 euro. De geruchten doen de ronde dat de president bij een missie dringend extra geld nodig had , hij stuurde een afgezant en 2 militairen naar de bank,ze zijn niet weergekeerd ,maar vertrokken met een bedrag dat sterk verschilt volgens de bronnen , tussen de 15 en de 50 miljoen dalasis,ze zouden vertrokken zijn naar Senegal.

1 like

Ondertussen een paar kleine koerscorrecties dank zij het optreden van de grote baas; enkele arrestaties en sluitingen va WU kantoortjes hebben geleid tot een daling naar 48/49 daasi per euro, uitzonderlijk kan men nog 51 bekomen bij zakenmensen die handel drijven met Europa (garagisten , tegelbedrijven enz…)l

1 like

Kan er iemand mij de huidige koers geven, begin november vertrek ik weer.

Ik weet het niet hoor, maar begin november kan de koers alweer héél anders zijn dan nu!

1 like

Ongeveer twee weken geleden kregen ze in Serrekunda 50 dalassies voor een euro.

1 like